Torelló

Jordi Casals i Lluís Sabatés visiten el Casal social de Torelló, organitzat per la Fundació Pere Tarrés

social, infants, Jordi Casals, Lluís Sabatés
Visita al casal social de Torelló
Aquest dimarts al migdia, Jordi Casals, alcalde accidental de Torelló i el regidor d'ensenyament Lluís Sabatés, van visitar l'edifici vell de l'escola Doctor Fortià Solà on, des del passat 4 d'agost s'hi porta a terme un casal social d'estiu adreçat a infants en situació vulnerable.
Casals i Sabatés van poder conèixer de primera mà com funciona el casal i compartir l'experiència amb els 20 infants, dels 6 als 12 anys, que n'estan fent ús. En el darrer ple Sabatés ja va explicar que "aquests dies de casal suposen per als nens i nenes un trencament amb la seva realitat quotidiana" i el fet que, en altres iniciatives semblants, "s'ha demostrat que són una experiència educativa i d'integració social única".
Cada setmana tenen com a eix central una pel·lícula i les activitats giren al seu voltant. Les tres monitores fan partíceps els alumnes a l'hora de dissenyar alguns dels jocs.

El Casal està organitzat per la Fundació Pere Tarrés amb la col·laboració amb l'Ajuntament de Torelló. enguany la Fundació ha obert casals durant l'agost, a banda de Torelló, a Barcelona i a Tarragona, dos, i un a Lleida, , a Esplugues, a Gavà, a Granollers i a Parets del Vallès.

(fonts: www.radioona.com / www.el9nou.cat)