Torelló

Jordi Casals:"la bondat democràtica ha de prevaldre i prevaldrà, així com els catalans volem votar i votarem"

Torelló, 9n, ple,
Votació a favor de la consulta al Ple de Torelló
En un ple extraordinari de l'Ajuntament de Torelló, es va aprovar, aquest dimarts, la moció de suport a la celebració de la consulta del 9 de novembre, sobre el futur polític de Catalunya. Hi van votar a favor els grups municipals de CiU, ERC-JpT, PSC i ICV-EUA, mentre que PxC hi va votar en contra.

Jordi Casals, com a portaveu d'ERC i Junts per Torelló va començar recordant les consultes populars del 13D del 2009, "l'inici efectiu del procés que vivim" i com a exemple dels canvis que ha viscut Torelló i el país respecte el dret a decidir sobre la independència, "al 2009 el Ple de Torelló no va donar suport a la consulta del 13D, avui una àmplia majoria dóna suport a la consulta del 9N". Això no és per retreure els qui llavors no hi estaven, sinó "per felicitar-nos perquè el país i Torelló ha canviat, ara som majoria", va reblar Casals.

El republicà va retreure que "L'Estat no està al servei dels seus ciutadans, sinó que els vol dominats i sotmesos amb la Constitució com a eina de domini". Finalment, Casals va dir "tenim la legitimitat de les mobilitzacions socials i del Parlament i, avui, dels ajuntaments per exercir la voluntat popular d'exercir el dret a decidir sobre la independència" i per acabar va afirmar "la bondat democràtica ha de prevaldre i prevaldrà, així com els catalans volem votar i votarem".

Roser Mas, d'ICV-EUiA, va destacar "l'evident compromís de l'Ajuntament de Torelló amb el dret a decidir " i va afegir que "s'ha de garantir la celebració de la consulta i el dret a poder votar i exercir la democràcia.

Marc Fontserè, del PSC, va destcar que "no ens volem quedar al marge del què ha decidit el poble català.

Mentre que Manel Romans, de CiU, va desitjar que "aquesta sigui la última moció que hem d'aprovar perquè ens deixin expressar lliurament.

La sala de plens es va omplir de veïns que van voler viure en persona el moment de l'aprovació de la moció, després del qual els presents van irrompre en un llarg aplaudiment. El resultat de la votació va ser de 13 vots a favor (la regidora Irene Hernández no va poder assistir al ple per motius personals) i 3 en contra.

(fonts: www.radioona.com / www.ajtorello.cat)