Torelló

El procés acabarà amb una votació on els veïns decidiran l'ús a fer-ne.

Jordi Casals, barri montserrat, camp montserratí, torelló
Jordi Casals amb una urna per rebre idees per lús del camp de futbol
L’Ajuntament de Torelló, amb la col·laboració de l’Associació de Veïns del barri de Montserrat, ha posat en marxa un procés participatiu per tal de decidir què s’ha de fer amb el camp de futbol del barri. Dissabte passat, coincidint amb la Botiga al Carrer del barri de Montserrat, es va presentar el projecte i ja es van recollir les primeres aportacions dels veïns.

Des que no es fa servir per activitat esportiva, el camp de futbol del barri no té una utilització concreta. Tal com va explicar el tinent d’alcalde de l’Àrea de Ciutadania, Jordi Casals, a principis de legislatura es va obrir el camp als veïns i, posteriorment, es va plantejar “la necessitat de redefinir l’espai perquè fos útil al barri”. Ara, aquest ús futur de l’espai es vol posar a consideració dels veïns, engegant un procés participatiu.

Dissabte, alguns veïns van dipositar les primeres propostes en una urna instal·lada a l’estand informatiu del projecte. Al llarg d’aquesta setmana, altres urnes semblants es col·locaran en comerços del barri per tal de recollir el màxim d’opinions. També s’ha habilitat el correu electrònic [email protected] En principi, està previst recollir aportacions fins el dia 1 de novembre, quan es farà una gran recollida de final de campanya, coincidint amb la Castanyada del barri de Montserrat.

Amb les diverses propostes sobre la taula, durant el mes de novembre es farà una assemblea de barri per decidir quines són les més factibles i quines s’han de descartar. A partir d’aquesta primera selecció, els tècnics municipals elaboraran els avantprojectes corresponents que es presentaran públicament durant el mes de gener. El procés participatiu acabarà quan les propostes finalistes es votin en una consulta ciutadana que es farà el primer trimestre de 2015.

El regidor de Ciutadania Activa, Xevi Lozano, va assegurar que, al llarg del procés, es proporcionarà tota la informació als veïns per tal de poder fer l’elecció de la millor manera. El protagonisme essencial serà de la gent del barri de Montserrat però la participació està oberta a tota la ciutadania de Torelló.

(fonts:
www.ajtorello.cat