Torelló

Mostren cartells al Ple associant Islam amb violacions, terrorisme i decapitacions

PxC, Torello
Els regidors de PxC mostrant la seva islamofòbia
El grup municipal de PxC va presentar una moció de rebuig a l'atac terrorista a Charlie Hebdó, setmanari satíric francès.
El text, totalment neutre, va ser esmenat pel grup municipal d'ERC-JpT afegint una condemna a les reaccions islamòfobes i xenòfobes a l'atac terrorista i fent un reconeixement a la tasca de la comunitat musulmana de Torelló, que va convocar una concentració de rebuig al terrorisme i la violència.
Sorprenentment PxC va acceptar l'esmena.
Jordi Casals, portaveu d'ERC-JpT, va argumentar que calia clarificar el text per no lligar terrorisme i els qui professen la fe musulmana i va mostrar la seva sorpresa "per haver acceptat una esmena que rectifica tota l'actitud, fets i discursos de PxC de Torelló i de tot el país de marcat caràcter xenòfob i Islamòfob". Just en aquell moment, els regidors de PxC i tres persones del públic van mostrar un cartell on lligava l'Islam a violacions, decapitacions, ostatges, entre d'altres, posant absolutament en entredit l'acceptació de la modificació del text de la seva moció. Aquest fet va ser ratificat per les paraules del portaveu xenòfob, Josep Maria Soldevila, amb un discurs erràtic, d'odi als musulmans i ple d'insults als partit d'esquerres.
Casals va retreure l'actitud dels regidors de PxC i va afirmar que mostrar aquells cartells era una vergonya i una demostració clara de la islamofòbia que condemnava el text qeu havia acceptat, enganyosament, PxC i que obviaven que el major nombre de víctimes comeses pels terroristes fonamentalistes islàmics eren musulmans. Finalment va demanar poder retirar l'esmena del seu grup, davant l'engany de PxC i que votarien en contra de la moció. CiU, PSC i ICV també van votar en contra la moció de PxC.

Text esmenat de la moció, cliqueu aquí