Torelló

La Cooperativa plena en la presentació del Projecte Educatiu de Torelló

La sala d’actes de La Cooperativa va acollir, aquest dimecres al vespre, la presentació del Projecte Educatiu de Torelló. Aquesta iniciativa va sorgir d’una proposta de la Xarxa de debat educatiu i l’Ajuntament, en el ple del 22 de desembre, va comprometre’s a donar-hi impuls.
A l’acte hi van assistir al voltant de vuitanta persones, la major part de les quals en representació d’entitats, com ara les associacions de mares i pares d’alumnes, els centres educatius, les entitats culturals, socials, esportives i lúdiques del municipi, tot i que també van ser presents algunes persones a títol individual.
Després dels parlaments de l’alcalde Santi Vivet i del regidor d’Ensenyament, Lluís Sabatés, va intervenir Jordi Collet, sociòleg i professor de la Universitat de Vic, i que ha participat en els processos de projectes educatius de diferents poblacions. En la seva exposició, Jordi Collet va definir les idees clau d’un procés d’aquestes característiques, i va remarcar que, per tal que el projecte sigui un èxit, cal la participació i implicació de la ciutadania.
També va intervenir Guiomar Vargas, tècnica de dinàmiques participatives, assessora i dinamitzadora del Projecte Educatiu de Torelló, que va explicar l’organització i metodologia del projecte que ara s’ha posat en marxa.
Cal destacar que es va convidar a l’acte, a tall de reconeixement, els diversos regidors i regidores d’Educació de Torelló en tots els mandats democràtics.
En el decurs de l’acte és va animar als assistents a participar activament en el fòrum que tindrà lloc el proper dissabte 28 de febrer al matí a la sala d’actes de la Cooperativa, per celebrar la primera jornada participativa.