Torelló

S'aprova una moció d'ERC en homenatge a Lluís Companys, però ICV-CdG i el PSC es neguen a demanar a l'Estat espanyol perquè demani perdó a Catalunya

En el darrer Ple s'ha aprovat una moció d'homenatge a Lluís Companys presentada per ERC-AM.
Tots els grups han estat a favor de posar el nom del President Companys a un carrer, plaça o equipament municipal i a demanar que s'anul.li el procés que va condemnar a Companys, a més de les restes de condemnats pel règim franquista.
Però hi va haver desacord en el punt en què es s'instava al govern de l'Estat Espanyol que demani perdó al poble de Catalunya, no com a "executors" sinó com a governants de l'Estat que va assassinar el President de Catalunya.
Montse Ayats (ICV-CdG) i Flora Vilalta (PSC) no entenen que el Govern espanyol hagi de demanar perdó a Catalunya i van emanar votar per separat aquest punt.
Jordi Casals va cedir, mostrant el seu rotunt pensament en quan a demanar el perdó de l'Estat Espanyol cap a Catalunya, perquè "no podem pretendre que l'Espanya de Franco deixés de ser Espanya i que ara torni a ser Espanya. L'Estat és el mateix, per això els governs alemanys i italians han demanat perdó amb els pobles amb qui van patir els règims nazi-feixistes".
ERC va preferir cedir i que s'aprovés la moció per unanimitat, davant un insalbable front contrari al perdó, per part d'ICV-Ciutadans del Ges i PSC en aquest punt.