Torelló

ERC-JpT treu els seus millors resultats però es queda a quatre vots del quart regidor

municipals
Resultats municipals 2015
A les eleccions municipals del passat 24 de maig, ERC-JpT, que va treure els seus millors resultats des de la recuperació de la democràcia, amb 1085 vots i sent el segon partit del consistori, es va quedar a quatre vots d'aconseguir un quart regidor que canviava totalment l'escenari municipal, en unes eleccions que va guanyar CiU amb 1905 vots i que es va emportar un regidor més, en disputa amb els republicans.
La resta de formacions van quedar CUP amb 3 regidors, encara que amb 200 vots menys que ERC-JpT, Fem Torelló amb 2 i el PSC amb 2. ICV i PxC van quedar sense representació al no arribar al 5% dels vots.
El cap de llista republicà Jordi Casals va afirmar la mateixa nit que era "un resultat agredolç", ja que "ens han votat més gent que mai, però ens hem quedat a les portes d'un quart regidor que canviava tot l'escenari i que hauria representat el reconeixement de la feina ben feta amb més força al consistori".
En quan a la desparació de PxC, Jordi Casals afirmà que "tots els demòcrates ens n'hem de felicitar, pel què representa PxC: odi, mentides i conflicte, i per l'estafa de presentar-se a les eleccions sense donar la cara en campanya. Casals va afegir que està molt satisfet del paper d'ERC-JpT davant PxC en aquest mandat, plantant cara a les institucions, però també en el carrer, en els barris, desmuntant les mentides i apagant conflictes".
La participació va ser més baixa que la mitjana catalana, pujant 1,5% respecte fa quatre anys. Fins al migdia va pujar un 3% però a la tarda la participació va baixar. El matí és quan va a votar la majoria de la gent gran, possiblement aquestes dades reflexen el fet que moltes famílies van marxar amb els seus fills aprofitant que el dilluns era festiu a les escoles.
A més de Jordi Casals, repetiran com a regidors Lluís Sabatés i Xevi Lozano.

Podeu veure el detall dels resultats CLICANT AQUÍ