Torelló

Es presenta en la 3a assemblea del barri de Montserrat, les propostes dels veïns pel camp del Montserratí

Els avantprojectes de l’espai de l’actual camp de futbol del barri de Montserrat van centrar l’interès de l’assemblea de barri que es va celebrar, aquest dimarts al vespre, al centre cívic del barri de Montserrat. Més d’una vuitantena de persones van assistir a la sessió, en la qual es van conèixer els avantprojectes tècnics, que van generar diversitat de comentaris. L’assemblea va ser conduïda pel tinent d’alcalde de l’Àrea de Ciutadania i Seguretat, Jordi Casals, i el regidor de Ciutadania Activa, Xevi Lozano, i un cop iniciada també s’hi va incorporar l’alcalde, Santi Vivet.

Els avantprojectes, que va presentar l’arquitecte municipal, Gil Casals, recullen les propostes expressades pels veïns en l’assemblea que es va fer el mes de desembre passat. D’aquesta manera, l’actual camp de futbol fa compatible una pista poliesportiva (amb l’opció de tenir coberta), una zona de joc infantil, de passeig i arbrat, la reconversió dels antics vestidors en un petit local social, un escenari fix i una àrea amb pistes de petanca. Els plànols i les fotografies virtuals han quedat exposats al centre cívic perquè el veïnat els pugui veure.

Els regidors van explicar que el ple va adquirir el compromís de celebrar l’assemblea de dimarts i també una consulta entre els veïns abans del 31 de juliol. En aquesta consulta, es preguntarà als veïns si cal fer l’actuació o no; i en el cas que es decideixi que sí, quines accions de les exposades s’haurien de prioritzar.

De tota manera, l’alcalde i els regidors van advertir que els costos de l’actuació completa (més de 800 mil euros) depassen les possibilitats econòmiques actuals de l’Ajuntament, per la qual cosa caldrà trobar fórmules de finançament i pensar en una actuació en diverses fases. També van recordar que una bona part de la superfície afectada és propietat del Bisbat.

Per altra banda, en un moment de l'assemblea, el candidat del PSC en les darreres eleccions, Francesc Ribera, va carregar contra el projecte proposant modificacions substantives a les propostes que els veïns havien fet en el treball anterior. Jordi Casals li va haver de cridar l'atenció pel to emprat i demanar-li "respecte per la gent que ha participat en tot el procés" per arribar a les propostes que es presentaven en aquesta assemblea, "i sobretot perquè no t'hi he vist mai en cap assemblea de barri", va reblar el tinent d'alcalde republicà.

El procés participatiu dels darrers mesos, que ara entra a la recta final, ha estat impulsat per l’Ajuntament de Torelló, amb la col·laboració de l’Associació de Veïns del barri de Montserrat.

L’assemblea de barri és una experiència participativa impulsada per l’Àrea de Ciutadania i Seguretat de l’Ajuntament. Es tracta d’un espai de trobada entre les associacions, entitats, ciutadans i ciutadanes i els responsables municipals, amb l’objectiu de transmetre de forma directa als veïns la informació de tot allò que afecta al barri i poder recollir les opinions i els suggeriments sobre aquests temes.

(En part, www.ajtorello.cat)