Torelló

L'equip de govern no accepta la proposta d'ERC-JpT de demanar subvencions per urbanitzar l'Avinguda Pirineus i millorar la platea del teatre

L'Avinguda Pirineus
El Grup Municipal d'ERC-Junts per Torelló, va demanar en diversos plenaris municipals que l'equip de govern obrís la possibilitat als grups de l'oposició a participar a l'hora d'escollir les propostes d'inversions a presentar a les Meses de Concertació de la Xarxa de Municipis de la Diputació de Barcelona, que en l'actualitat és la línia més important de subvenció per inversions que tenen els municipis.
Finalment l'equip de govern va comunicar al grup d'ERC-JpT que fés propostes i els republicans van proposar, a partir del programa electoral propi i amb la voluntat explícita d'assumir que no totes havien de ser acceptades i que estaven oberts a negociar.
1. La urbanització de l'Avinguda Pirineus. Per encarar d'una vegada per totes l'adequació d'una de les zones més vergonyants pel nostre municipi com és el de l'Avinguda Pirineus amb manca d'asfaltat, de voreres i d'il.luminació òptima, que a més podria comportar el desencallar l'aparcament de darrera l'estació.
2. Millora dels espais de La Cooperativa. Actuació en l'entorn i en el mateix edifici de la Cooperativa, que suposaria el guany d'un espai verd públic i la millora d'unes instal.lacions que acullen activitats en promoció econòmica i educació.
3. La Platea del Teatre Cirviànum. Una actuació que és un clam pels amants del teatre i dels usuaris del Teatre Cirvianum i que apareixia en el programa d'ERC-JpT, així com el del partit de l'alcalde, CiU.
4. La segona fase de la Sala Polivalent. Assegurar el finançament i l'execució de la segona fase de la Sala Polivalent, perquè s'executi l'obra i deixar l'equipament, que es va projectar el passat mandat, acabat durant aquest mandat.
En quan al projecte del camp de futbol del Barri de Montserrat, els republicans el lligaven a acabar el procés participatiu engegat el passat mandat, on sols resta per fer la consulta popular al barri, i que CiU i FEM van aturar un cop signat l'acord de govern.
L'equip de govern va descartar les propostes d'ERC-JpT, i mantenint la seva proposta inicial d'actuació al camp del Montserratí però sense el previ procés participatiu. Lamentem la poca generositat l'equip de govern de CiU i FEM a l'hora d'acceptar propostes del Grup Municipal d'ERC-JpT, presentades sempre amb la voluntat de servei a Torelló i a la seva gent. L'equip de govern, lamentablement, bloqueja qualsevol tipus de col.laboració amb el principal grup de l'oposicó tal com s'ha vist en el darrer any amb les ordenances fiscals, el Carnaval i ara en la tria de les subvencions de la diputació.
Mots clau
: Barris Teatre Urbanisme