Torelló

ERC-Junts per Torelló marca la pauta: Tarifació social de les escoles bressol i consulta del camp del Montserratí

La tarifació social, la recuperació de la consulta pels usos del camp del Montserratí i la campanya de civisme, gràcies a les propostes d'ERC-JpT acordades amb el govern local de fa un any.

En les darreres setmanes l'equip de govern de Torelló ha portat a terme diferents actuacions de rellevància al municipi, com ara la consulta sobre els usos del camp del Montserratí, l'aprovació de la tarifació social en les quotes de les escoles bressol municipals i una campanya de civisme, incloent una contra els excrements de gossos.
En l'elaboració dels pressupostos de l'exercici 2017, el grup municipal d'ERC-JpT va fer una bateria de propostes que van ser acceptades pel govern municipal. Entre aquestes propostes hi havia recuperar la consulta sobre el camp del Montserratí, que van aturar al 2015 el nou govern de CiU i FEM, l'aprovació de la tarifació social per les escoles bressol i fer una campanya permanent contra els excrements de gossos. Un any tard, l'equip de govern ha implementat o ha aprovat aquestes mesures.
En el cas de la consulta sobre el camp del Montserratí finalment s'ha pogut acabar el procés participatiu que va liderar i iniciar en el passat mandat els regidors d'ERC-JpT, que va constar de recollida popular de propostes d'usos per l'espai i assemblees de veïns per concretar-les. L'últim pas, la consulta, malgrat estar aprovada pel Ple fer-la després de les eleccions del 2015, el nou govern de CiU i FEM la van posposar sine die fins que els republicans la van recuperar en els pressupostos del 2017.
Xevi Lozano, regidor de Participació en l'últim mandat, va ser crític, però, amb la baixa participació (5%) i va exposar manca d'ambició a l'hora d'encarar les votacions per part del govern i els problemes tècnics i la poca visualització de l'espai virtual pel vot.
En quan a la tarifació social de les escoles bressol municipals, que es van aprovar en el darrer Ple, pel curs 2018/19, Jordi Casals va lamentar que no es disposessin mecanismes de readaptació en cas que la situació econòmica d'alguna família canviés dràsticament i suposés l'expulsió d'alumnes per causes econòmiques. Malgrat tot es va felicitar perquè a proposta del seu grup municipal sigui una realitat la tarifació social en aquest servei municipal.