Torelló

ERC-JpT demana que es retorni al sentit de circulació d'abans en el C/ Sant Bartomeu

Sant Bartomeu, Casals, Lozano
Jordi Casals i Xevi Lozano, reclamant canviar el sentit del C/ Sant Bartomeu
Els regidors d'ERC-Junts per Torelló, Jordi Casals i Xevi Lozano, van explicar la demanda del seu grup per tal que es torni al sentit de circulació anterior en el C/ Sant Bartomeu, és adir, retornar la circulació rodada en sentit sud, cap al C/ Manlleu.
Jordi Casals, que va recordar que el seu grup ja s'hi havia oposat en un Consell de Mobilitat, quan es va plantejar de forma precipitada per part del govern local, va fer referència a la inquietud mostrada per bona part de la ciutadania de Torelló, a més de col·lectius concrets com comerciants o famílies d'escoles del centre, on s'ha desviat el trànsit amb el canvi de sentit imposat per l'equip de govern de CiU i FEM. També va recordar que en poc temps es van recollir més de 1.800 signatures a favor de tornar a la situació anterior.
Casals va argumentar que aquest canvi de sentit del carrer comporta desviar el trànsit a carrers problemàtics, com ara a la zona on es concentren tres escoles o en carrers que no estan preparats per absorbir tant trànsit com la zona de la Joanot Martorell, "és un canvi que suposa empitjorar la seguretat en un lloc tant sensible com són les escoles", va dir el portaveu dels republicans.
També va posar èmfasi en què els cotxes que van cap a altres municipis han d'usar les circumval·lacions, com la ronda del Puig, però aquesta no és vàlida per la mobilitat interna entre les zones del centre i del nord amb el sud. Finalment, Casals va manifestar que finalment ja s'ha fet palès que aquest canvi "és un primer pas de l'equip de govern d'una actuació al C/ Sant Miquel, traient-ne el trànsit, que no té el consens social mínim i sense un debat previ", "fets consumats", va reblar el regidor.
Per la seva banda, Xevi Lozano va dir que hi hauria hagut d'haver un estudi i un debat previ en el marc del Consell de Mobilitat, on hi són presents partits i col·lectius del poble. En lloc dels fets consumats i d'imposar aquest canvi, Lozano va apostar per "tornar el sentit original al carrer i prendre mesures de seguretat, sobretot pel control de la velocitat".
Per acabar, Xevi Lozano va recordar que ja abans no acabessin les obres, que va comportar una nova forma del carrer, amb plataforma única, que l'equip de govern havia de parlar i treballar  amb com es gestionaria la mobilitat en el carrer. Aquest treball no es va fer, i després de diferents propostes, algunes contradictòries, i demostrant improvisació, es va imposar de cop aquest canvi de sentit.

(fotografia Ràdio Ona)
Mots clau