Torelló

Tal com demanava ERC-JpT, El govern local rectifica i retorna el sentit original del C/Sant Bartomeu

Sant Bartomeu, Casals, Lozano
En el Ple de Torelló del mes de juny, l'equip de govern va rectificar la decisió de canviar el sentit de la circulació del C/Sant Bartomeu i, tal com havia demanat en reiterades ocasions ERC-JpT, el sentit de circul.lació en aquest carrer tornarà a ser de pujada direcció al C/Manlleu després d'instal.lar-s'hi mesures de control de velocitat.
Aquesta deicisió es va anunciar després que fa un mes en el Consell de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, sols ERC-JpT i els comerciants es manifestessin a favor de recuperar el sentit original de la circul.lació en el carrer.
Els republicans ja ho van exposar al mes d'abril en una roda de premsa in situ on Jordi Casals i Xevi Lozano van posar de manifest la improvisació del govern local, el fet de traslladar el trànsit a zones amb escoles i que s'havia originat un desordre en la mobilitat al centre i a la zona sud de Torelló. Llavors des d'ERC-JpT ja van demanar "tornar el sentit original al carrer i prendre mesures de seguretat, sobretot pel control de la velocitat".
El grup municipal d'ERC-JpT es congratula que el govern faci marxa enrere, però lamenta "el joc de despropòsits del govern de CiU i FEM" que ha portat a plantejar situar pilones, càmeres, radars i finalment, i de forma sobrevinguda i sense cap estudi previ, canviar el sentit del C/ Sant Bartomeu. En el Ple, el portaveu d'ERC-JpT va recordar que "ja abans no acabessin les obres, que va comportar una nova forma del carrer, amb plataforma única, que l'equip de govern havia de parlar i treballar  amb com es gestionaria la mobilitat en el carrer, i no es va fer".
En tot aquest procés es van recollir en menys d'un mes més de 1.800 signatures a favor del sentit inicial del trànsit, així com també es van recollir signatures a la zona del C/Collsacabra i la Joanot Martorell.
Mots clau
: Mobilitat