Torelló

Toc d'atenció d'ERC-JpT a CiU i FEM per la gestió de l'aigua, Pla de Barris i les contribucions especials

Casals, Lozano, Sabatés, Torelló
Els regidors d'ERC-JpT
En el Ple ordinari de setembre a Torelló, el grup municipal d'ERC-JpT va fer diferents tocs d'atenció a l'equip de govern en diferents punts de l'ordre del dia.
Primer va ser en la votació d'una modificació de pressupost per fer front al pagament de l'estudi sobre els models de gestió de l'aigua, per valor de 21.000€. El portaveu republicà, Jordi Casals, va recordar que l'equip de govern va dir que aquest estudi el pagaria la Diputació, i al final l'ha hagut de pagar l'ajuntament, com també va passar amb un estudi sobre el Mercat Municipal. Però a més, Casals va explicar que l'estudi, que era un document bàsic per decidir quin era el millor model de gestió de l'aigua a Torelló, ha tardat molt i a més en la Comissió de l'Aigua que es va crear per treballar i buscar una opció de consens en la gestió de l'aigua, es va prsentar l'estudi hores abans de fer una presentació pública, a més d'un dosument que presentava deifciències i que s'ha hagut de revisar.
"Vam haver de prorrogar a corre-cuita el contracte de la gestió de l'aigua sense ni tenir l'estudi sobre els models de gestió, encara no el tenim. S'ha desaprofitat un espai de treball com és la Comissió de l'Aigua i no se sap aprofitar la voluntat de consens que hi ha per escollir el model de gestió d'aigua pel poble", va reblar Casals.
El segon toc d'atenció va ser en la votació sobre la petició de pròrroga del Pla de Barris fins al desembre del 2019. ERC-JpT es va abstenir perquè "estem a favor de la pròrroga, estem a favor del Pla de Barris des del seu inici, però el govern de CiU i FEM "ha tancat en el seu despatx un projecte que era de poble, on es buscava la participació de tots els grups polítics i de la ciutadania", va dir Casals, que va acabar dient al govern local que "heu empetitit un projecte de poble que és el que era el Pla de Barris".
ERC-JpT va dir que aquesta manera de fer de CiU i FEM ha comportat que hi hagi projectes que s'han desvirtuat de com havien estat dissenyats en un inici, com la passera de la zona esportiva, s'han modificat a la baixa projectes oscials i de suport al comerç o fins i tot s'han exclòs projectes, i tot sense comptar amb ningú més que el govern local. Per això "no ens podeu demanar complicitats", va dir Casals.
I finalment, ERC-JpT també es va abstenir en la votació de la proposta per un protocol per establir les contribucions especials, proposta d'ERC-JpT i la CUP, que es va treballar amb els diferents grups, buscant establir uns criteris el màxim d'objectius per ser el màxim de transparents de cara la ciutadania. Xevi Lozano, d'ERC-JpT, va explicar que "hem avançat, estem d'acord amb el fet d'establir com a obligatori fer una reunió amb els veïns afectats" però per altra banda "ens hem quedat curts i el resultat és insuficient, no hem copat l'objectiu que ens havíem marcar d'establir uns criteris generals objectius, que nosaltres el volíem centrar en l'interès general o no de les obres, per exemple". Pels republicans ha mancat ambició política per part de l'equip de govern, però no hi van votar en contra "perquè malgrat ser insuficient, s'ha fet algun pas endavant".
Mots clau
: Aigua Pla de Barris