El Republicà del Ges 2.0 #100Setmanes
16.02.2014 . Número 17
actualitat
ERC i Junts per Torelló, 100 setmanes a govern
El grup municipal d'ERC i Junts per Torelló fa 100 setmanes està en el govern de l'ajuntament de Torelló. Al març del 2012, els líders de CiU, Santi Vivet, i d'ERC i Junts per Torelló, Jordi Casals, van signar l'acord de govern pel que restava de mandat fins al 2015.
Els regidors independentistes, Jordi Casals, Lluís Sabatés i Xevi Lozano, de Junts per Torelló, van assumir diferents responsabilitats. Casals va assumir la 2na Tinència d'Alcalcaldia de l'àrea de Ciutadania i Seguretat, i les regidories de Seguretat Ciutadana, Comerç i Turisme i TIC. Lluís Sabatés va esdevenir 4t Tinent d'Alcalde d'Urbanisme i regidor d'Educació i Xevi Lozano fou nomenat regidor de Joventut, Ciutadania Activa i Medi Ambient.

opinió
Jordi Casals i Prat
»
Portaveu d'ERC-JpT i 2on Tinent d'Alcalde de Ciutadania i Seguretat i regidor de Comerç i Turisme i TIC
100 setmanes governant Torelló
Hem complert ja 100 setmanes a l'equip de govern de l'ajuntament de Torelló. 100 setmanes des de la signatura de l'acord de govern amb Santi Vivet a la Sala de Plens de Torelló.
El nostre lema de campanya va ser "Estem preparats, comptem amb tu", un lema que volia definir com encaràvem el mandat 20011-15, preparats per assumir responsabilitats, i volíem fer-ho al costat de la gent, posant èmfasi en una nova manera de governar a Torelló.
Amb en Lluís i en Xevi, crec que hem demostrat que ERC i Junts per Torelló estem a l'alçada dels esdeveniments, des de les nostres àrees polítiques, així com de grup municipal en un govern de coalició amb CiU i en el Ple Municipal, on hi convivim amb la demagògia de PxC.
Personalment he assumit les responsabilitats en Comerç i Tursime, donant un impuls ambiciós; el treball amb els barris i m'he implicat intensament en la tasca de regidor de Seguretat Ciutadana.
El nostre grup, a més ha estat a l'alçada per donar un impuls sobiranista a l'ajuntament, pujant al tren del procés sobiranista, del qual la sociovergència del mandat anterior ens en van voler fer baixar.

Lluís Sabatés i Padrós
4rt Tinent d'Alcalde d'Urbanisme i regidor d'Educació a l'Ajuntament de Torelló
Governar i escoltar a la gent
Poder ajudar a les persones individualment pensant en el bé comú dels ciutadans és un repte apassionant però difícil. Governar vol dir prendre decisions i per prendre-les intento sempre escoltar la gent.
M'agrada estar al costat de les persones que s'impliquen amb el poble i ajudar-les en la seva tasca voluntària pel bé de tots.
L'Educació és prioritària per ERC+Jpt. Tot i els moments de dificultat que vivim garantim el manteniment dels serveis i de l'oferta educativa al municipi
Entendre les dificultat de les persones i acompanyar-le en la busca de solucions és necessari i imprescindible a dia d'avui.
També estic molt satisfet de la feina que hem fet de suport al procés que vivim com a país sent motor dels posicionaments i decisions que hem pres com equip de govern.

Xevi Lozano i Victori
Regidor d'ERC-Junts per Torelló de Joventut, Ciutadania Activa i Medi Ambient
Junts per Torelló amb el convenciment de poder fer les coses d'una altra manera
El col·lectiu Junts per Torelló ens vam agrupar amb el convenciment que es podien fer les coses d'una altra manera, tant de forma com de contingut.
La meva voluntat ha estat doncs poder introduir canvis en el rumb i en la manera de fer dins les regidories que ocupo. D'una banda he intentat posar ordre i coherència a les diferents accions que es desenvolupen en cada regidoria establint fulls de ruta a llarg termini, com el pla local de joventut i el pla de drogues des de la regidoria de joventut i infància o el pla director de l'arbrat des de la de medi ambient.
I un cop tenim el mapa clar també hem activat la brúixola: la participació ciutadana. Demostrant que és possible tenir-la en compte en tots els àmbits de la política municipal. Els veïns decidint entorn la passarel·l del carrer Sant Josep, l'assembla de barri fent aportacions a la mobilitat del barri de Montserrat, la taula de nits Q, treballant l'oci nocturn o el consistori infantil decidint aspectes de medi ambient en són alguns exemples.

campanyes

Butelltí d'ERC Torelló