Torelló

Per què no ens fotin el pèl (amb el tren)

Jordi Casals i Prat, 2n Tinent d'Alcalde de Torelló
tren,Ricard Font,Jordi Casals,Torelló,estació
Reunió a Torelló amb Ricard Font, de la Generalitat

Després que ADIF ja fa més d'un any anunciés que treurien el personal de l'estació de tren, l'ajuntament i la societat civil de Torelló s'ha mobilitzat i ha iniciat un moviment a favor del tren que va més enllà de la defensa del manteniment del personal a l'estació de Torelló i una automatització amb garanties dels drets dels usuaris del tren.
La defensa del transport públic i en particular del tren i de la Línia Barcelona-Puigcerdà és un fet, amb la movilització del terriotri més enllà del nostre poble, a través de les institucions locals i de moviments socials com ara #Pqnoensfotintren.
No fem demandes maximalistes com el desdoblement a curt termini de la línia fins a Puigcerdà, ni Ripoll. Volem respostes immediates, assumibles per la Generalitat, titular del servei, i per ADIF, responsable de les infraestructures com ara les estacions.
Entre les quals hi ha la de la incorporació fins a Ripoll a la tarifa integrada de Rodalies. Ho vam demanar al Conseller Vila en una reunió a la tardor del 2013 i ens van emplaçar a abans del 2014 per tenir una resposta que van apuntar que podria ser l'assumpció d'una mesura excepcional com la que s'aplica al Berguedà amb bitllets multiviatges a cost més baix.
Seria una resposta adient a les demandes del territori i al mandat parlamentari d'establir una mesura transitòria en les tarifes fins que s'apliqui la nova modalitat de la T-Mobilitat (que s'aplicarà a tot Catalunya).
La resposta no va arribar fins a principis d'aquest abril, quan el Secretari General de Transport Públic i Mobilitat ens va dir, en una reuniò a Torelló amb ajuntaments, consells comarcals i el #Pqnoensfotintren que demanarien a Madrid que es pugui integrar a Rodalies tot Osona, excloent-ne el Ripollès perquè és de Girona.
Ja em perdonareu, però m'entren molts dubtes davant aquesta resposta que arriba tard i que ha de passar per Madrid, per molt bona relació que tingui el Conseller Vila amb el govern de Rajoy.
No em puc treure del cap les urgències mèdiques nocturnes de Torelló i l'evaporació de l'ambulància medicalitzada...
Mots clau
: c t t