Torredembarra

Totes les notícies

Assemblea Local

Benvolgut/da: Em plau convocar-te a la assemblea de militants de la secció local de Torredembarra, que tindrà lloc a la sala de reunions del Casal Municipal el proper divendres dia 5 de novembre a les 20:15h. en primera convocatòria i a les 20:30h. en segona convocatòria. El desenvolupament de l’Assemblea es realitzarà seguint la Normativa Bàsica de Funcionament de Seccions Locals, Federacions Comarcals i Federacions Regionals. L’objectiu bàsic de l’assemblea local és la donar comptes de les feines realitzades en el darrer any així com programar el proper 2011. Tanmateix també ha de servir per preparar la campanya a les eleccions autonòmiques a cel.lebrar el proper dia 28 de novembre. La proposta de l’ordre del dia és la següent: 1. Aprovació, si s’escau, de la proposta de Mesa. 2. Aprovació, si s’escau, de l’ordre del dia. 3. Aprovació, si s’escau, de l’acta de l’assemblea local anterior. 4. Informe de Presidència. 5. Informe de la Secretaria de Finances. 6. Debatre proposta i votar, si s’escau, per tal que a partir de la data d’avui, la forma bàsica de convocatòria per a la realització d’assemblees, sigui mitjançant el correu electrònic i, solsament, utilitzant la carta escrita en aquells casos en els que així ha estat demanat o la persona no disposi d’un correu web. 7. Precs i preguntes. 8. Cloenda. La Comissió Organitzadora d’aquesta assemblea local està constituïda per en Joan Torras, Carles Fuxet i Rafael Piñol. Cal recordar que s’ha d’estar al corrent de pagament una setmana abans de la seva celebració, és a dir, el 28 d’octubre de 2010, i s’ha d’haver adquirit la plena condició de militant el dia de l’assemblea per a poder assistir-hi amb plenitud de drets. Salut i Independència, Montserrat Gassull i Cos Presidenta ERC Torredembarra Torredembarra octubre de 2010 REGLAMENT DE LA ASSEMBLEA DE LA SECCIÓ LOCAL D’ESQUERRA DE TORREDEMBARRA 1. Convocatòria. 1.1. La 7a Assemblea de la Secció Local d’Esquerra del Torredembarra es desenvoluparà d’acord amb el present Reglament, inclòs en la convocatòria del mateix.

Representants Tarragonés a les llistes d'ERC

El passat dia 18 de juny, és va celebrar a Tarragona, el Congrés Comarcal d’ERC per l’elecció dels Candidats i Candidates a les eleccions al Parlament de Catalunya. Sergi de los Rios, diputat i regidor de l’Ajuntament de Tarragona per ERC, va ser elegit com a primera persona candidata de la Comarca. Montserrat Gassull Cos, regidora i Presidenta de la Secció Local d’ERC de Torredembarra, va ser elegida per la militància de la comarca, quedant en segon lloc.” Així doncs, tots dos formaran part de la llista d'ERC al Parlament de Catallunya per la demarcació de Tarragona.

El Dr. J.Mª. Murià a Torredembarra

El passat dijous dia 10 de juny, la Secció Local d’ERC, va organitzar una xerrada col•loqui amb el Dr. José Mª Murià, Mexicà, fill de pares Catalans exiliats en època de la dictadura franquista. Doctor i membre de l’Acadèmia de Historia Mexicana. President de “El Colegio de Jalisco i Creu de Sant Jordi. L’acte es titulava: ”L’Exili català a Mèxic” Va ser un autèntic plaer escoltar aquest Mestre de les paraules. Un relat colpidor de les adversitats dels exiliats, abans d’arribar a Mèxic, ja que tots estaven a França. D’allí el govern Mexicà flectava vaixells carregat per anar a Mèxic. Altres països d’Amèrica Llatina també en van flectar algun, però molt pocs. Primerament l’any 1937 ja van exiliar 456 nens i nenes fills de famílies treballadores de la costa mediterrània, tothom es pensava que tornarien aviat i ho van perdre tot, inclús la noció de la seva identitat original. El govern Mexicà va rebre als exiliats amb els braços oberts. Tot i així, l’angoixa i les ganes de tornar van ser paleses durant tota la seva vida, ja que la vida del dictador es va allargar més del que tothom s’esperava. El potencials intel•lectuals, poètics, artístics, empresarials, professors/res, escriptors, etc. catalans que van haver d’abandonar casa nostra, va ser molt ben rebut per els Mexicans dons els hi van fer reeixí en tots els aspectes el país. La majoria van ser il•lustres en la seva matèria. No cal oblidar, que si professionalment van triomfar, moralment, sempre van viure preparats per tornar a Catalunya. Amb la visita d’Heisenhower l’any 1959 a Espanya i les abraçades amb el General Franco, les quals van donar la volta al món, els exiliats ja van veure que l’exili duraria molts anys i aleshores, per alguns els hi va quedar molt clar i es van integrar al país d’acollida i altres es van enterrar en vida. Va recordar que els actes que celebraven els Catalans a Mèxic, les senyeres i les banderes republicanes onejaven per els llocs més alts.

El CAR de la discòrdia

Desprès d’un accidentat Ple del dijous dia 20, on els punts del Ordre del Dia, tenien certa importància, el més debatut i tens, va ser la Moció que va entrar el PSC, recolzada per ERC i ABG, havent-la comentat tots amb els nostres propis partits o juntes . Aquesta Moció ja va començar en mal peu: la setmana anterior, l’Alcalde decideix no posar-la al Ordre del Dia de la Comissió Informativa, per tant al Ple, tampoc. L’Alcalde no ho pot fer, qualsevol Regidor pot entrar una moció, s’ha de posar al Ordre del Dia, es debatuda per tots els regidors, i s’accepta el resultat de la votació per passar-la al Ple Obligat, però la va haver d’entrar. En el seu moment quan arriba al Ple, ahir, tots els partits de l’oposició la defensem i tots pràcticament amb els mateixos arguments: La nova ampliació del C.A.P., què s’anomena C.A.R, es construeix al P.P. La Rasa, al costat del C.A.P. actual. No cal que ara expliquem més motius, perquè son obvis i tothom els comparteix. Dons l’Alcalde surt amb un discurs, desinformador, agressiu, poc clar i amb una defensa inusual. Quan veu que perd la votació, aleshores proposa un canvi, no massa clar, o al menys ningú el veu massa clar i proposa un recés de deu minuts, que es converteix en un recés de més de trenta minuts. PSC i ERC ho van tenir clar aviat: Continuàvem amb la mateixa postura. ABG i els seus, es tanquen amb l’Alcalde, la Sra. Toda i algú més, a la sala de Juntes. Els crits, es sentien des de fora. Què va passar? ABG quan es reincorpora a la sala de Plens, entra amb el vot canviat. La Sra. Pradeda, també canvia el seu vot, anuncia què votarà en contra de la Moció, quan abans ja havia manifestat el seu vot afirmatiu, al ser la primera que intervé als torns explicatius de vot. El PSC proposa deixar-la sobre la taula i demana el compromís de l’Alcalde, que en quinze dies, es debati i s’arribi a un acord general i discutir-la amb el coneixement de les intencions del Institut Català de la Salut.