Torrelles de Llobregat

Totes les notícies

5 anys desprès.

Dissabte, 1 d'octubre del 2022, vam celebrar que fa cinc anys, a Torrelles, vam votar! Vam votar gràcies als Torrellencs i Torrellenques que vam passar tota la nit fent mil i una activitats diferents, a l'escola de Can Coll. Hi havia gent de totes les edats jugant, dormint... Totes amb un neguit, però amb una il·lusió i un objectiu comú: ocupar l'escola per a poder votar. Vam votar gràcies als pagesos que cap a les 4 de la matinada van arribar amb els tractors per a blindar la zona, i no van marxar en tot el llarg dia. Vam votar perquè hi va haver gent que van anar a buscar les urnes i les paperetes assumint els riscos que comportava i les van guardar i custodiar en un lloc segur. Vàrem fer moltes reunions secretes, en diferents llocs, sense mòbils, per poder-nos organitzar. Hi va haver un grup de gent diversa anomenat "els angelets", que es va dedicar a vigilar durant hores i hores en diferents punts de totes les entrades al poble per tal d'avisar si es detectava algun cotxe sospitós. I no podem oblidar que ens van boicotejar el sistema informàtic diverses vegades, però vam tenir la sort de comptar amb una persona que va saber solucionar-ho, i gràcies a aquesta persona també, vam poder votar! Aquell dia, veient les notícies i les imatges esgarrifosament brutals que ens arribaven d'arreu del país, teníem el cor pres. Vam passar molts nervis. En algun moment vam decidir tancar l'escola i enviar els més petits cap a casa. D'altres vegades, vam córrer carregant les urnes per tal d'amagar-les en diferents llocs. Però la convicció i determinació que tot el poble teníem, ens feia invencibles. Finalment, a les 20 h, vam tancar l'escola i vam fer recompte de les paperetes. Entre abraçades, llàgrimes als ulls, somriures i crits de "Hem votat!". Cinc anys després, hem volgut recordar i commemorar aquell dia amb una baixada de torxes, sopar de germanor, concerts, parlaments per part dels grups polítics i l'ANC i fent pública, la maqueta de l'escultura que estarà a l'exterior de l'escola de Can Coll.

Construint el futur.

Comença el curs No només als centres educatius i universitats, sinó també, i especialment als centres d’activitats socials, associatives, creatives,...i polítiques. És una segona vara de mesurar, al costat de la dels anys naturals... Per al nostres, la gent d’ERC-Torrelles, és ben bé així. I ens trobem que comença un nou curs carregat de novetats, il·lusions i expectatives. En primer lloc, i fruit del debat entre els membres de l’executiva de la secció local, hem acordat fer una tasca d’obertura intensa i extensa, a noves persones, posant un especial accent en el jovent, però sense que això sigui en detriment d’altres col·lectius de més edat. Estem vivint uns temps molt canviants, incerts possiblement, però indubtablement reptadors. I en aquest sentit cal nodrir-nos de noves idees, contrastar amb gent nova els nostres parers... obrir-nos, en definitiva. No menys important és la tasca que també hem engegat, d’apropament a col·lectius de torrellencs i torrellenques que, per un o altre motiu no ens sentien tan aprop com desitjaríem. Aquesta tasca pretén, d’una banda saber les inquietuds de la ciutadania, i d’altra, que les nostres propostes siguin conegudes de viva veu pel màxim nombre de persones. I en tercer lloc, però tan important com els altres dos punts:  al final d’aquest curs, l’examen es diu Eleccions Municipals. I amb tota la il·lusió del món, però també amb responsabilitat, actitud constructiva i mirada llarga, sapigueu que s’està construint un equip de persones que constituirem la candidatura d’ERC per Torrelles; i que tenim la sana ambició de governar , perquè ens volem guanyar la confiança de la majoria de persones que hi vivim. I posarem tot de la nostra part per aconseguir-ho. Comptem amb tots i totes vosaltres! Ferran Alves García Candidat a les eleccions Municipals 2023

Posicionament del GM ERC-Torrelles al Ple ordinari 1 de desembre 2021.

Us deixem el nostre posicionament del Ple de desembre. 1-Ratifiquem el canvi de Portaveu del nostre GM, que passa a ser la regidora Ainoa Olza Garcia.   https://locals.esquerra.cat/torrellesdellobregat/article/108744/-21     2. Aprovació inicial del Pressupost Municipal i els seus annexes per a l'exercici 2022   Desprès de fer una lectura en profunditat del pressupost municipal de 2022 i, més enllà d’apreciar les variacions numèriques dels capítols més significatius, i les justificacions contextuals que s’hi donen, el que voldríem, des del nostre grup municipal, és fer-ne una valoració global, i des del concepte. I en aquest sentit, ens sembla prou coherent, continuista, ben treballat, i amb marcat criteri de prudència. Però també té una lectura des dels fets, i aquí, com en  els 2 pressupostos anteriors, no ens cansarem de dir que potser caldria ser més proactiu que reactiu, que cal pensar i pactar amb acords de llarg recorregut, nous plantejaments en grans àrees d’activitat i d’inversió que comportin noves i perdurables fonts d’ingressos. O això o, amb plantejaments estacionaris creiem que estem en la trajectòria de que Torrelles acabi sent un barri de Sant Vicenç.  Per això volem convidar el futur alcalde a que promogui, de bon començament, converses de llarg abast amb el nostre GM, si bé el desitjable seria que fos amb totes les forces representades al consistori. Tornant al punt que estem votant, la pulcritud que ens sembla veure en el pressupost per a l’any vinent, i en línia amb el criteri habitual del nostre grup en temes d’ordre intern del govern, ens abstenim.     3. Nomenament dels consellers i conselleres del Consell d'Infants de Torrelles de Llobregat   Des de ERC-Torrelles volem felicitar les conselleres i els consellers que representaran la veu de la resta d’infants del poble. La vostra visió, les vostres crítiques i les vostres propostes son molt importants per a poder millorar el poble, pel futur, perquè en el futur, que és vostre, hi teniu molt a dir.

Canvi de portaveu al Grup Municipal ERC-Torrelles

Josep-Manuel Rafí Roig, regidor GM ERC-Torrelles La candidatura d’ERC Torrelles el 2019 era de dues persones en igualtat de condicions. El sistema electoral que tenim ens obliga a posar un ordre numèric que nosaltres mai hem cregut i per això la candidatura es va presentar amb els dos ponents que encapçalàvem la llista. Com podeu comprovar a les xarxes, les intervencions del Grup Municipal han estat sempre de tots els regidors, perquè considerem que tots tenim coses a dir i que la figura d’un portaveu pot ser organitzativament vàlida, però un xic anacrònica al segle XXI, i més en un municipi com el nostre on tots els que tenim alguna vinculació amb la cosa pública ens coneixem. Aquests dos anys he tingut l’honor de representar com a cap de llista els votants d’ERC Torrelles als quals agraeixo, de tot cor, la confiança i el suport. També he tingut l’honor de coincidir amb un grup de regidors, els 13 que som, que hem posat, per damunt de tot, el bé públic i hem defugit de la picabaralla estèril i absurda. De tots he aprés molt, i dono les gràcies pel tracte rebut. He intentat sempre portar el debat, des de la lògica discrepància en molts temes, pel camí constructiu i sempre amb respecte a les persones i el que representen. Ara és moment, així ho teníem previst internament, de fer el canvi i deixar aquesta responsabilitat en mans de l’Ainoa Olza. Cal encarar aquest dos anys de legislatura que queden amb la força d’una persona jove, dona, i perfectament qualificada amb la qual hem fet tot el nostre Grup Municipal l’aprenentatge del que significa la política local. Com bé sabeu alguns, ella també és la Secretaria de la Dona de la Federació Comarcal d’ERC al Baix Llobregat. Ara em toca, volgudament, fer de regidor. Amb els companys –i amics– Quim del Pozo i Ferran Alves seguirem treballant pel poble i donant a la nova portaveu tot el suport que necessiti Segueixo pensant el que ja us he dit a molts de vosaltres i és que ERC pot aportar molt al govern de Torrelles.

Ple ordinari del 15-07-2021

POSICIONAMENT DEL GM D'ERC TORRELLES EN EL PLE ORDINARI DEL 15-07-2021

Com sempre us deixem el nostre posicionament de cada punt del passat Ple ordinari de Juliol.   1-Proposta de nomenament de la jutgessa de pau i substitut. Ratifiquem el nostre vot A FAVOR  de la senyora Pilar Martinez Giné com a jutgessa de Pau i del Joan Carles Carbí com a substitut, alhora que agraïm a la senyora Concepció Carreras haver-s’hi postulat. Els jutges de pau son la primera justícia de proximitat i tenen una vàlua enorme, son persones honestes, bones i honorables, i sovint la solució de desavinences entre veïns, la Pilar Martínez i en Joan Carles Garbí compleixen a bastamentaquests criteris.   2-Aprovació del Pla Educatiu de Municipi. ERC-Torrelles ja portavem el PEM al nostre programa de les eleccions 2019 i desprès altres forces polítiques també ho van comprartir. Sempre hem participat del procés participatiu, s’ha fet molta feina malgrat la dificultat de poder-nos trobar. Ens sembla molt important destacar que un PEM no te a veure només amb nens i joves estudiants, no dura només una legislatura i per tant no és el PEM d’un govern o un color. És un projecte de societat, de facilitar l’¡aprenentatge al llarg de tota la vida, des de petits a grans, amb lleure, amb participació associativa, amb l’esport, el municipi sencer educa. També afegim que el PEC no ha de quedar-se tancat en Torrelles i ha de permetre connectar el municipi en la realitat que ens envolta. L’entorn ens ha d’ajudar, però no només, perque hem de ser un poble obert al futur mes enllà del bosc i dels camps. Donar oportunitats als joves i ciutadania de Torrelles, a participar en altres àmbits de coneixement de fora del municipi. Votem A FAVOR de la Diagnosi que es va fer del Pla Educatiu Municipal.   3- Modificació de pressupostos de inversions. Com sempre fem amb gestions internes del govern, ENS ABSTENIM. Es fa difícil valorar el motiu pel qual un pressupost s’enfila i s’ha de postposar. Tot i això celebrem la ubicació de la nova plaça prevista entre la part de dalt de la biblioteca i el pati de les antigues escoles,  i el restabliment del nom del carrer de les escoles.

Ple ordinari del 15-07-2021

POSICIONAMENT DEL GM D'ERC TORRELLES EN EL PLE ORDINARI DEL 15-07-2021

POSICIONAMENT DEL GM D'ERC TORRELLES EN EL PLE ORDINARI DEL 27-05-2021

Aquest és el nostre posicionament en cada punt del Ple ordinari de maig.   1. Proposta d'adhesió de l'Ajuntament de Torrelles de Llobregat a la carta alimentària de la Regió Metropolitana.   La Carta Alimentària de la Regió Metropolitana de Barcelona és un instrument de coordinació estratègica pel desenvolupament de polítiques alimentàries en clau local i metropolitana. Els objectius generals de la CARM són: Donar visibilitat, suport i fer reforç dels processos que s'esdevenen a escala local per a la transició a un model de major sobirania alimentària, que enforteixi la resiliència d'un sistema alimentari més just, segur, sostenible i saludable, sobre la base de criteris socials, ecològics i de proximitat Establir un marc de treball comú per facilitar espais de participació, acció i estratègia pel desenvolupament de polítiques alimentàries en clau de regió metropolitana amb la implicació de tots els actors de l'anomenada quíntuple hèlix: les administracions públiques, l'empresa i el sector productiu, el món acadèmic i de la recerca, la ciutadania i les seves organitzacions, i els mitjans de comunicació Integrar la mirada metropolitana en el projecte Barcelona Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible 2021 (CMAS21), que inclourà la trobada anual d'alcaldes i alcaldesses de ciutats de tot el món signants del Pacte de Política Alimentària Urbana de Milà (MUFPP)   La CARM vol ser palanca per a què s'impulsin projectes i iniciatives que afavoreixin el canvi de model alimentari i coordinar els que ja existeixen. Quins són els principis de la CARM? Garantir el dret a l'alimentació de totes les persones, en qualsevol lloc i a qualsevol moment Alimentació com a política pública transversal Visió integral del sistema alimentari Bo per les persones, pel territori i pel planeta Rellevància de l'escala regional-metropolitana Reconnexió urbà-rural Col·laboració i transparència   En aquest sentit, i tenint també en compte l’arrel de pagesia que rau en el substrat del nostre municipi, El Grup Municipal d’Esquerra ens posicionem a favor que Torrelles s’adhereixi a la Carta Alimentària.

#2AnysMunicipisRepublicans

Durant aquests #2AnysMunicipiRepublicà, des d’ERC-Torrelles hem treballat en: • Donar veu a la ciutadania en el seu dia a dia • Promoure i aprovar la creació d’una Taula de Barris • Promoure i regular la Comissió de la Memòria democràtica de Torrelles de Llobregat • Proposar esmenes a l’Ordenança Cívica • Promoure que el nomenclàtor dels carrers de Torrelles fos paritari • Denunciar i proposar mesures per als Gossos Potencialment Perillosos que no segueixen la regulació ni compleixen les condicions mínimes necessàries • Donar suport a la creació del Consell d’Infants • Ajudar a impulsar el Projecte Educatiu de Torrelles i participar en el debat sobre el projecte d’institut Escola • Vetllar per la independència i pluralitat de la comunicació pública local • Facilitar la declaració de Bé Cultural d'Interès Local per a les coves de Can Riera • Proposar la creació d’una COMISSIÓ MUNICIPAL per analitzar, fixar i determinar les accions necessàries al nostre poble en la nova realitat del post-confinament • Promoure que Torrelles fos un dels primers Municipis Feministes de la comarca • Defensar del sistema agrícola català • Defensar la unitat de la llengua catalana • Donar suport i recollir signatures per a l’Amnistia de tots els encausats, presos i exiliats • Presentar una moció de denúncia en resposta a la sentència del Tribunal Suprem exigint la llibertat dels presos polítics • Donar suport a l’adhesió als diferents Plans del Consell Comarcal (joventut, polítiques feministes, diversitat sexual) • Contra del maltractament animal i de la caça mal regulada • Denunciar els accidents d’infants en les baranes de les escales de la Plaça de l’Ajuntament • Denunciar la mala atenció de les empreses de serveis de llum i telefonia, especialment als barris de muntanya • Promoure l’actualització de l’Impost de Béns Immobles, ja que som dels pocs pobles de Catalunya que no hem fet la feina • Vetllar perquè el portal de transparència de l’Ajuntament arribi a assolir els estàndards mínims marcats pel Síndic de Greuges i el Mapa Infoparticipa de la UAB.

#2AnysTorrellesFeminista

ERC-Torrelles durant aquests #2AnysMunicipisRepublicans hem treballat sempre amb perspectiva de gènere  Som Municipi Feminista Reconeixement de les dones deportades als camps de concentració nazis pels drets de les dones al treball en igualtat d’oportunitats  pels espais lliures de violències masclistes  per la creació d’ordenances de comunicació no sexista  per l’eliminació de la taxa rosa  per feminitzar el nomenclàtor  i per declarar Torrelles municipi amic de la lactància materna  Seguim!