Torrelles de Llobregat

5 anys desprès.

Dissabte, 1 d'octubre del 2022, vam celebrar que fa cinc anys, a Torrelles, vam votar!

Vam votar gràcies als Torrellencs i Torrellenques que vam passar tota la nit fent mil i una activitats diferents, a l'escola de Can Coll. Hi havia gent de totes les edats jugant, dormint...
Totes amb un neguit, però amb una il·lusió i un objectiu comú: ocupar l'escola per a poder votar.

Vam votar gràcies als pagesos que cap a les 4 de la matinada van arribar amb els tractors per a blindar la zona, i no van marxar en tot el llarg dia. Vam votar perquè hi va haver gent que van anar a buscar les urnes i les paperetes assumint els riscos que comportava i les van guardar i custodiar en un lloc segur.

Vàrem fer moltes reunions secretes, en diferents llocs, sense mòbils, per poder-nos organitzar.

Hi va haver un grup de gent diversa anomenat "els angelets", que es va dedicar a vigilar durant hores i hores en diferents punts de totes les entrades al poble per tal d'avisar si es detectava algun cotxe sospitós.

I no podem oblidar que ens van boicotejar el sistema informàtic diverses vegades, però vam tenir la sort de comptar amb una persona que va saber solucionar-ho, i gràcies a aquesta persona també, vam poder votar!

Aquell dia, veient les notícies i les imatges esgarrifosament brutals que ens arribaven d'arreu del país, teníem el cor pres. Vam passar molts nervis. En algun moment vam decidir tancar l'escola i enviar els més petits cap a casa. D'altres vegades, vam córrer carregant les urnes per tal d'amagar-les en diferents llocs. Però la convicció i determinació que tot el poble teníem, ens feia invencibles.

Finalment, a les 20 h, vam tancar l'escola i vam fer recompte de les paperetes. Entre abraçades, llàgrimes als ulls, somriures i crits de "Hem votat!".

Cinc anys després, hem volgut recordar i commemorar aquell dia amb una baixada de torxes, sopar de germanor, concerts, parlaments per part dels grups polítics i l'ANC i fent pública, la maqueta de l'escultura que estarà a l'exterior de l'escola de Can Coll.

L'1-O del 2017, va ser la victòria de la gent, de la seva unió i de la seva lluita per poder tenir un futur millor en una República Catalana Lliure.

Hi vam ser, hi som i hi serem per guanyar!