Tortosa

Esquerra reclama al govern tortosí els informes que fa servir per evitar recórrer la suspensió de la retirada del monument franquista

El grup municipal d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí reclama al govern municipal de Junts per Tortosa i el PSC que faci públics els informes jurídics que ha encarregat a la Universitat Rovira i Virgili i la secretaria municipal sobre la presentació d’un recurs d’apel·lació a la suspensió cautelar dels treballs de retirada del monument franquista d’enmig del riu Ebre. Fa una setmana, el grup municipal va registrar una instància a l’Ajuntament sol·licitant aquests informes i avui, que és l’últim dia per presentar recurs, encara no ha obtingut resposta per part del govern municipal, que ha fet públic que no recorrerà la interlocutòria de suspensió dels treballs de retirada del monument.

“El passat mes de juliol ja vam presentar una instància a l’Ajuntament demanant al govern que presentés recurs a la suspensió cautelar dels treballs de retirada del monument, però no ens han respost i només sabem per unes declaracions de l’alcaldessa que no el presentaran”, ha lamentat el portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí, Xavier Faura. “Volem conèixer quins arguments jurídics fan servir aquests informes que utilitza el govern local per evitar presentar recurs d’apel·lació al TSJC”, ha afegit Faura, que sosté que l’Ajuntament sí que hauria de formular el pertinent recurs d’apel·lació dins el termini i en la forma escaient.

El grup municipal d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí assenyala que si l’Ajuntament no presenta recurs estarà consentint tàcitament els arguments que esgrimeix la interlocutòria del jutjat contenciós administratiu de Tarragona. En aquest sentit, Esquerra recorda que la interlocutòria fa referència a la descatalogació del monument, que sí que és competència de l’Ajuntament. “La jutgessa del contenciós sosté que la petició del Corembe té aparença de bon dret perquè la descatalogació del monument està impugnada al TSJC, obvia que no li correspon pronunciar-se sobre aquesta qüestió i està prejutjant la resolució sobre el fons de l’assumpte”, ha manifestat el portaveu republicà.