Tortosa

Totes les opinions

Xavier Faura. President del Consell Comarcal del Baix Ebre

Per la millora de la qualitat de vida de les persones del Baix Ebre

Fa dos anys començava a caminar el govern comarcal al Baix Ebre amb uns objectius basats en quatre grans línies de treball: millorar la qualitat de vida de la ciutadania, dinamitzar econòmicament la comarca i evitar el despoblament, ser referents en temes de sostenibilitat i ecologia i ser un govern transparent. Aquell juliol de 2019 poc ens pensàvem la crisi global que teníem a la vora i que ens ha fet canviar la manera de treballar i adaptar bona part dels serveis que oferim des del Consell Comarcal del Baix Ebre.

Xavier Faura. Portaveu d'Esquerra Republicana-Tortosa Sí

L’opacitat del govern de Roigé

La societat municipal GESAT, que gestiona l’hospital de Jesús, haurà d’assumir el pagament de 2,3 milions d’euros per una errada en la licitació del servei d’hemodiàlisi, que va tenir lloc l’any 2015. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya així ho va sentenciar el 2018 i ho ha ratificat el Suprem. Una informació que el govern de Roigé ha amagat a l’opinió pública i a l’oposició.

Lluís Martín Santos. Secretari d'Organització d'Esquerra Tortosa

Democratitzem els espais públics

El govern de la Generalitat de Catalunya ha decidit, en  compliment de les obligacions recollides a la  Llei de Memòria Històrica, iniciar els tràmits de retirada de l’execrable monument franquista que 42 anys d’ajuntaments democràtics tortosins no han estat capaços d’erradicar. Defensar la pervivència de la ubicació d’un monument franquista que va ser dissenyat per instaurar la por sobre una ciutat i un territori, i per sotmetre’n a la seua societat,   és esdevenir còmplice, per aquiescència, de la voluntat repressiva del franquisme.

Maria Jesús Viña. Diputada al Parlament i regidora d'Esquerra a l'Ajuntament de Tortosa

El fil republicà de la memòria

La vida de les persones ve marcada per moments clau, fets especials o dies concrets que en determinen el futur i la consciència, de manera que amb molts d’altres n’acaben configurant el camí vital que es fa. Un dels dies més especials, importants i emocionants d’aquest camí vital, el vaig viure el passat 21 de maig de 2021. Aquell dia el pes de la història familiar i política es va materialitzar en el gest de poder votar, des de l’escó del Parlament de Catalunya, el candidat d’Esquerra Republicana a la presidència a la Generalitat i ser testimoni de la investidura.

Xavier Faura

Pla estratègic de Tortosa: una nova oportunitat

Aquests dies contemplem tot un seguit d’informacions de tipus econòmic que afecten la nostra ciutat, informacions de considerable transcendència i que són valorades de manera diferent, segons el partit polític que ho fa. Aquest article vol ser una reflexió sobre totes aquestes dades. Així d’una banda, ara fa un parell de setmanes, descobrim que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya de l’any 2018, obligarà a GESAT, la societat que gestiona l’hospital de Jesús, a desemborsar més de 2,3 milions d’euros per una errada en la licitació del servei d’hemodiàlisi, que va tenir lloc l’any 2015.

Xavier Faura

Els comptes més opacs de Tortosa

El consens s’ha de cercar i implica un esforç per part d’aquell qui el practica. Una pràctica que l’alcaldessa de Tortosa desconeix completament. Ara fa uns dies l’alcaldessa es queixava de la falta d’acord amb els grups de l’oposició, si bé no té el suport de l’oposició en la seua actuació de govern, no és cert que obtingui  un ‘no a tot’. No té aquell consens que mai ha buscat, de fet ni ho ha intentat, però segueix victimitzant-se.

Pilar Caballé, regidora del grup municipal d'Esquerra Republicana-Tortosa Sí

Preguntin-l'hi al Síndic

Després de la jornada “La participació dels municipis en la lluita contra la segregació escolar”, dins del “Pacte contra la segregació escolar a Catalunya”, impulsat pel Síndic, ens preguntem: què és la segregació escolar? Són els desequilibris que hi ha entre centres escolars en la composició social de l'alumnat. I és important lluitar-hi en contra perquè suposa una vulneració del dret a l'educació en igualtat d'oportunitats.

Lluís Martín Santos

L’ominosa ferralla del monument franquista

Si es té en compte que les primeres eleccions democràtiques van ser el 1979,  a ningú se li escaparà l’emotivitat que per als votants d’Esquerra Republicana, i per a la gent que integrava la candidatura,  va tenir el fet que  després de 20 anys,  dels anomenats ajuntaments democràtics, el partit del darrer alcalde republicà, el malaguanyat Josep Rodríguez,   tornés a tenir representació al consistori tortosí.

Xavier Faura, president del Consell Comarcal del Baix Ebre i portaveu del grup d’Esquerra Republicana-Tortosa Sí a l’Ajuntament de Tortosa

Al costat de la ciutadania del Baix Ebre

Aquesta setmana ha fet un any que vaig ser elegit president del Consell Comarcal del Baix Ebre, començava així una etapa al servei de la comarca amb la il·lusió i el compromís de dedicar tots els meus esforços a treballar per totes les poblacions del Baix Ebre i la seua ciutadania, així com pel conjunt de les Terres de l’Ebre. La millora de la qualitat de vida dels veïns i veïnes, l’impuls de polítiques socials per tal de contribuir a l’equitat i la justícia social, la dinamització econòmica de la comarca, evitar el despoblament i l’impuls de polítiques que redueixen l’impacte del canvi climàtic, són alguns dels objectius del govern comarcal que Esquerra Republicana compartim amb Movem Terres de l’Ebre.