Vall de Ribes

Manel Lucas, presenta el llibre “Les ànimes d’Esquerra” a Ribes de Freser

El País, Manel Lucas
Manel Lucas
L’acte és organitzat per la nova junta de la secció local d’Esquerra Republicana de la Vall de Ribes

L’acte es realitzarà al Teatre Municipal de Ribes de Freser el dissabte 29 de gener a les 18 h. L’acte serà presentat per Albert Altet, president de l’Esquerra Vall de Ribes, i l’acompanyaran Joaquim Roqué, regidor de l’Ajuntament de Ribes de Freser i Conseller Comarcal. En finalitzar l’acte, en Manel Lucas, signarà llibres a les persones que ho desitgin posats a la venda per l'ocasió per Papereria Arcada de Ribes de Freser.

Manel Lucas i Giralt, és periodista i guionista. Llicenciat en Periodisme i Història. Ha treballat a diversos mitjans de comunicació. És fundador del Polònia (TV3), on ha fet de guionista i actor. També ha estat guionista de documentals històrics sobre la Guerra Civil i el franquisme. Al 2003 va publicar el llibre “ERC: La llarga marxa”. L’acte serà presentat per Albert Altet i comptarà amb una taula rodona amb altres persones encara pendents de determinar.

Les ànimes d’Esquerra, el llibre
Segurament, la principal pregunta que cal respondre quan parlem d'ERC és com un partit gairebé centenari però minoritari fa tan sols una dècada ha arribat a la Presidència de la Generalitat. Però hi ha altres interrogants. Quines són les ànimes, les tradicions d'ERC i com han conviscut amb debats interns i escissions durant tantes dècades? Què tenen en comú personatges històrics de la formació com Lluís Companys amb Gabriel Rufián? Com pot ERC cogovernar un país tan complex com Catalunya amb el seu principal rival electoral? Com surt endavant una formació política amb el seu president fins fa poc a la presó i la seva secretària general a l'exili? Com pot un partit, en pocs anys, passar d'abanderar la DUI a defensar el diàleg amb el Govern espanyol?

L’acte cultural es realitzarà seguint els protocols de la Covid-19 vigents, ús de la mascareta obligatòria, desinfecció de mans, distancia social, reducció de l’aforament, s’assegurarà la ventilació i es realitzarà un registre en línia dels assistents en entrar per un possible rastreig en cas.

La presentació és organitzada per Esquerra Republicana de la Vall de Ribes amb la col·laboració de l’Ajuntament de Ribes de Freser.

Mira la presentació de Manel Lucas en vídeo: https://youtu.be/ivTxpDcEP5M

• Les ànimes d'Esquerra. Manel Lucas