Vallès Occidental

Les Secretàries de feminismes del Vallès Occidental visiten el Parlament de Catalunya

Les Secretàries de feminismes del Vallès Occidental van visitar el Parlament de Catalunya, acompanyades pel diputat territorial Juli Fernàndez i Olivares, i la diputada Jenn Díaz Ruiz.

Per visitar el Palau del Parlament es va organitzar una delegació reduïda de Secretàries de feminismes, per tal de donar compliment a les mesures vigents d'aforament en alguns dels espais de l'edifici i garantir el compliment de mesures sanitàries. La trobada s'emmarca en l'inici del curs polític i ha estat la primera trobada presencial que hem realitzat les Secretàries de feminismes en el context de pandèmia.

La secretària comarcal, Marisa Vera Tenza va remarcar: "malgrat haver treballat de manera intensa i coordinada durant aquests dos darrers anys i haver configurat una xarxa virtual de treball, la trobada presencial ens ha fet una especial il·lusió. Celebrem haver iniciat el curs polític al Parlament i haver reprès la presencialitat de les trobades en un espai tan significatiu com aquest".

Després de visitar alguns dels espais més emblemàtics del Palau, van donar trasllat a les persones diputades que ens han acompanyat durant la visita algunes peticions en matèria de feminismes, entre aquestes peticions destaquem:
- Que el procès de reconstrucció de pits, després de les mastectomies, per càncer de mama no depengui de la regió sanitària on viuen les pacients. Demanem més quiròfans al Vallès Occidental preparats amb la tècnica DIEP, per millorar la qualitat de vida de les Dones.
- Reclamar una bossa conjunta d'habitatges entre les diferents administracions vallesanes per acollir dones maltractades o en situació de vulnerabilitat. Demanem optimitzar, coordinar i mancomunar els recursos al territori.

El diputat Juli Fernàndez i la diputada Jenn Díaz, es van comprometre a: "donar trasllat de les nostres demandes a les comissions parlamentàries de Salut i d'Igualtat i Feminismes, i treballar per canalitzar la millor manera per poder donar resposta a les nostres peticions".