Vallès Occidental

El Consell comarcal s’adhereix a la declaració institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones

Adhesió unànime a la declaració institucional del  Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones, al plenari d’aquesta tarda celebrat al Consell Comarcal del Vallès Occidental.

El manifest en commemoració del dia internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones, ha sigut llegit per les portaveus o conselleres dels diferents grups polítics amb representació al plenari. Montse Soler, portaveu del grup republicà valora: “Volem una societat de dones i homes lliures on la violència contra les dones en cap cas estigui legitimada sinó que es condemni i es rebutgi. Prou violències masclistes.” explicant que: “L’única resposta possible és aplicar la mirada feminista a totes les polítiques públiques, començant per les polítiques educatives, passant per les administracions i, en definitiva, conscienciant la societat en general de l’existència d’aquesta xacra i la necessitat de combatre-la.”

Esquerra Republicana s’ha abstingut en l’aprovació del pressupost presentat avui, “destaquem la feina tècnica per la realització dels pressupostos, però trobem a faltar l’oportunitat de fer debat previ i aportacions per part dels grups de l'oposició d'aquesta institució.” exposava Montse Soler “entenen que ens trobem davant d'uns pressupostos finalistes, on els ingressos i despeses majoritàriament estan prèviament determinats, però només se’ns comuniquen.” ha puntualitzat la consellera republicana.

El grup republicà, en canvi, ha donat suport a l’aprovació de l'increment de l'1,5% addicional a les retribucions del personal del Consell Comarcal del Vallès Occidental, amb efectes de l'1 de gener de 2022 per pal·liar els efectes ocasionats per la inflació a les persones treballadores de l’ens supramunicipal.

El conseller Pep Forn ha defensat l’abstenció en les aportacions municipals per al finançament de l’activitat de foment del turisme, tot explicant: “Tornem a demanar que es treballi en la revisió de les aportacions municipals per al finançament de l'activitat de foment del turisme perquè així es va acordar en el moment de la dissolució del consorci, i així ja ho vam demanar fa un any.” tot reblant: “creiem que caldria tenir en compte les recaptacions per pernoctació i no només el nombre d'habitants dels municipis.”

El plenari del Consell Comarcal també ha aprovat els tràmits inicials oportuns per a la implementació d’una comunitat energètica local, el conseller Josep Maria Calaf avançava el vot favorable argumentant: “són un instrument essencial d’apoderament per participar en la transició energètica i una peça clau del nou model energètic... la creació i el foment de les comunitats energètiques és cabdal, ja que compleixen l’important requisit que l’energia s’ha de generar allà on es consumeix.” destacant que “Considerem que és una proposta que porta a poder lluitar contra el canvi climàtic, i això sempre serà molt benvingut pel nostre grup i per la ciutadania en general.”