Vallès Oriental

Bernat Picornell s’interessa pel projecte de l’estació de Parets

Picornell amb les regidores Carme Herrero i Montse Folguera
Preguntarà al Senat pel finançament de la cobertura de la instal·lació

Bernat Picornell, senador vallesà d’Esquerra Republicana, continuat la seva roda de visites a ajuntaments del traçat de la línia ferroviària R3 de rodalies.Aquesta setmana s’ha reunit amb l’alcalde de Tagamanent, Ignasi Martínez, i amb el de Parets del Vallès, Jordi Seguer, que han traslladat les seves preocupacions entorn del traçat que afecta els respectius municipis.
A Parets també hi han assistit les regidores Montse Folguera (Mobilitat),  Carme Herrero (Hisenda, Ocupació, Promoció Econòmica, Empresa i Emprenedoria) i Kènia Domènech (Serveis Personals). La trobada amb Picornell s’ha celebrat a la mateixa estació de tren aquest dimecres 28 d’octubre, i els membres del govern han exposat el projecte de rehabilitació de l’estació de tren de Rodalies, que implica la construcció d’una cobertura del recinte amb l’objectiu d’habilitar una esplanada destinada a l’aparcament de vehicles. Aquesta plataforma equilibraria el nivell de l’estació amb els carrers contigus de l’Eixample peretà, mantenint les vies a la mateixa cota que l’actual. La nova estació compta amb el suport dels tres grups municipals que conformen el Govern de Parets, i al llarg d’aquest any s’han celebrat reunions amb el Govern català i l’Adif per estudiar-ne la viabilitat.
L’alcalde Jordi Seguer espera que les gestions de Picornell i els grups d’Esquerra Republicana a les corts espanyoles serveixin per aclarir el finançament i les dates d’execució d’aquest projecte. Així mateix, des de Parets també s’ha trasllat a Picornell la manca de manteniment de l'actual estació de RENFE de Parets i la problemàtica que pateixen els veïns i veïnes que viuen prop del talús a tocar de l'avinguda Catalunya que ha patit diversos despreniments. Així mateix, es desitja que d’una vegada per totes es construeixi la segona via de la línia que fan servir moltes i molts peretans per desplaçar-se a Barcelona i a d’altres poblacions del Vallès.

El túnel de Tagamanent
Pel que fa a la visita a Tagamanent, celebrada dimarts 27 d’octubre, l’alcalde Ignasi Martínez ha recordat a Picornell el projecte d’un túnel de més de quatre quilòmetres entre Figaró i Sant Martí de Centelles dins del projecte de desdoblament de l’R3 fins a Vic. Aquest pla implicaria l’eliminació de l’estació de Figaró-Montmany. Per aquesta raó, la comunitat de municipis Costers del Montseny (Aiguafreda, Figaró-Montmany, Tagamanent i Sant Martí de Centelles), van presentar, el febrer del 2009, una demanda per mantenir l’estació a la Secretaria General d’Infraestructures i a la Direcció General de Ferrocarrils, i també al Parlament. La petició també incloïa la conversió de l’actual traçat ferroviari en una via verda per a ciclistes i vianants: “des de l’estat no hi ha hagut cap resposta i al Parlament tampoc ha mostrat un gran interès”, afirma Martínez.
L’alcalde de Tagamanent considera que l’eliminació de la via del tren en superfície és d’elevat interès per recuperar el corredor biològic entre els Cingles del Bertí i el Parc Natural del Montseny: “No tenim estació, però el per aquí hi passa una infraestructura que connecta amb l’interior del país”. Martínez afegeix que més enllà de les qüestions d’infraestructures, “estem molt interessats en plans de suport als entorns naturals: hi ha moltes subvencions que van apareixent i molt pressupost, que nosaltres ens n’assabentem per la Diputació, però a vegades no ens n’assabentem.”
El senador Picornell amb l'alcalde de Tagamanent, Ignasi Martínez