Vallès Oriental

Notícia

Martorelles insisteix en la necessitat del pas adaptat a l’estació de Mollet-Sant Fost

El senador Reniu entrarà pregunta sobre la futura instal·lació ferroviària
 
L’ajuntament de Martorelles reclama un pas adaptat al projecte de la futura estació de Mollet-Sant Fost. Segons l’alcalde Marc Candela, la remodelació manté la “barrera arquitectònica” entre Martorelles i Mollet per a cadires de rodes, cotxets i bicicletes, ja que segons els plànols de què es disposa es mantenen les escales del pas subterrani per les vies de la línia R2 de Renfe.
Així ho va explicar l’equip de govern martorellesenc en la trobada amb el senador Josep Maria Reniu, aquest dijous 15 de juliol. Per aquesta raó, el grup republicà a les corts espanyoles entrarà pregunta per aclarir si el projecte manté aquesta discriminació, que “va en contra de la sostenibilitat i del foment del transport públic”, segons Candela. L’única alternativa que tenen ciclistes i vianants és la carretera que no té voral. La reclamació històrica de la connexió entre un costat i altre és compartida amb Sant Fost i Santa Maria de Martorelles. Candela va afegir que molta gent opta per acostar-se a l’estació o anar a fer encàrrecs a Mollet amb cotxe.
 
La SAREB i l’IAE
La visita de Reniu també va servir per abordar d’altres qüestions que afecten el municipi i que depenen de l’administració de l’estat. Entre elles el solar propietat de la SAREB on el banc públic no construeix la setantena d’habitatges previstos, alguns dels quals estarien destinats al lloguer social: “Volem saber si té intenció de fer els pisos i quan”. Reniu va afirmar que en breu el grup republicà entrarà tot un catàleg de finques i habitatges sobre el que es demanaran explicacions i, especialment, l’opció a la creació del 30% de l’habitatge social.
L’equip de Govern també va demanar que cal revisar la legislació sobre l’Impost d’Activitats Econòmiques a les grans indústries, que aporten recursos a les arques municipals: “La manera com es reparteixen els impostos a fàbriques que ocupen dos municipis, com COBEGA, desafavoreix el terme que té la part més petita, encara que la diferència sigui mínima”. Al mateix temps, les rebaixes a l’IAE que s’apliquen per les plaques fotovoltaiques ha reduït molt les aportacions al municipi. I, finalment, el barem de l’IAE depèn del nombre de treballadors: “Això també ens afecta, perquè cada cop tot està més mecanitzat”. L’exemple més clar és el cas del magatzem d’Amazon, molt robotitzat i cobert de plaques fotovoltaiques, però que en canvi aporta molt trànsit de vehicles grans i persones, però que no formen part de la plantilla de l’empresa: “En canvi, desgasten les vies i contaminen”.
Com en molts d’altres municipis del Vallès Oriental que aquests dies visita Reniu, el mal servei de Correus completa la sèrie de reclamacions que els ajuntaments plantegen al grup republicà a Madrid.