Vallès Oriental

Notícia

El ministeri de Transports NO aclareix si hi haurà un accés adaptat a Mollet-Sant Fost des de Martorelles

Pel govern espanyol, és un “pas de ciutat” en resposta al senador Josep Maria Reniu
 
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha emès una resposta difusa a la pregunta del senador Josep Maria Reniu sobre l’accessibilitat del pas subterrani de l’estació de Mollet-Sant Fost (R2). Segons l’escrit rebut pel grup d’Esquerra Republicana, el projecte de remodelació de l’estació contempla l’adaptació a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda “dins l’àmbit de l’estació”, mentre que “en relació amb el pas de vianants inferior pel que s’interessa la pregunta, s’indica que la previsió és que es configuri com un pas de ciutat”.
Els alcaldes dels pobles del costat est de les vies, que són els de Martorelles, Sant Fost de Campsentelles i de Santa Maria de Martorelles han reclamat històricament aquest pas, que milloraria la comunicació amb Mollet al marge de la carretera. Per ells, la resposta del Ministeri no concreta aquest extrem i es limita a consultar el projecte de l’estació. Tal com Reniu i els alcaldes afectats van denunciar el 21 de juliol passat, els plànols aconseguits no aclareixen la qüestió.
Els grups municipals republicans del Baix Vallès van presentar mocions als plenaris i acords amb els altres grups municipals, com en el cas de Mollet, per reclamar conjuntament la modernització dels passos. La Moció, aprovada el juny a Martorelles, incloïa la comunicació de la demanda al Ministeri corresponent, però la resposta obtinguda aquesta setmana diu que “no consta cap sol·licitud d’informació ni comunicació per part de l’Ajuntament de Martorelles”. Marc Candela, alcalde, ha afirmat que reclamarà la notificació de recepció per part del Ministeri.
 
Pas sostenible
Tal com es va detallar el juliol passat, el traç estret de la carretera entre Martorelles i Mollet fa perillosa la mobilitat amb bicicleta o vehicles de mobilitat personal per acostar-se a l’estació de tren, i l’alternativa de mobilitat sostenible de la passarel·la per damunt del riu s’estronca a les vies del tren, on només hi ha un pas subterrani amb escales. Tant si es vol anar a Mollet com validar o obtenir bitllets de tren, cal passar pel costat oest. L’estació de Mollet-Sant Fost és una instal·lació important, no només per tot el Baix Vallès, sinó també per usuaris d’Osona que l’utilitzen com a aparcament perimetral abans d’agafar el tren cap a Barcelona i aparquen al costat de Martorelles.
El costat Est de l’estació de Mollet-Sant Fost pateix d’altres mancances, com un aparcament insuficient i mal comunicat. Pels vianants i ciclistes provinents de la passera que creua el riu des de Martorelles, a l’entrada al municipi de Mollet es transforma en un carrer sense pràcticament voreres, mal il·luminat i amb fàbriques antigues abandonades, fet que a banda de dificultar l’accessibilitat de cadires de rodes, patinets i cotxets o carretons, augmenta la sensació d’inseguretat, especialment quan es fa fosc.