Vallès Oriental

2023: enfortim els municipis republicans

ARTICLE D'OPINIÓ PUBLICAT A El 9 NOU del 26 de maig del 2022 en motiu del tercer aniversari de les eleccions municipals del 2019.
Alcaldes del Vallès Oriental: Pep Moret (L’Ametlla del Vallès), Joan Galiano (Bigues i Riells del Fai), Isidre Pineda (Caldes de Montbui), Imma Font (Campins), Enric Olivé (Cardedeu), Dolors Castellà (La Garriga), Martí Pujol (Llinars del Vallès), Marta Bertran (Lliçà de Vall), Martorelles (Marc Candela), Albert Gil (La Roca del Vallès), Núria Masnou (Montseny), Pamela Isús (Sant Pere de Vilamajor), Ignasi Martínez (Tagamanent) i David Ricart (Vallromanes).
El 26 de maig de 2019 celebràvem unes eleccions municipals decisives en què es consolidava el projecte republicà al Vallès Oriental i al conjunt del país. Això vol dir que queda un any per tornar a donar la veu a la gent i, per part dels republicans de la comarca, fer propostes de futur a la ciutadania. Després d’un mandat convuls, marcat per contratemps imprevistos, refermem la nostra voluntat transformadora, des dels municipis, per donar respostes a les preocupacions de tothom en aquest nou moment la gent viu més incerteses que no pas fa tres anys.
Fem memòria. Les 39 candidatures d’Esquerra Republicana - Acord Municipal obteníem més regidories que ningú (155), accedíem a disset alcaldies i a dinou equips de govern. També vàrem ser la proposta amb més majories consistorials, més presència femenina i, allà on no vàrem guanyar som la segona força més votada. Com dèiem, el mandat ha avançat entre situacions que el 2019 ningú no podia preveure. En qualsevol cas, estem satisfets que molts dels municipis han comptat amb alcaldies i regidories republicanes per afrontar tot allò que ha succeït: els desperfectes de la tempesta Gloria, les onades de calor i, sobretot la crisi de la pandèmia de la Covid19. Per si no fos poc, actualment estem fent front als efectes de la invasió a Ucraïna i la crisi energètica. En tots els casos, hem posat la gent al centre de les nostres decisions i ens hem implicat en reforçar les estructures municipals per respondre a les situacions inesperades. Ens hem hagut d’adaptar tal com ens ha tocat fer tants cops a la història.
La confiança que mostra la ciutadania, municipi per municipi, ens empeny a governar al servei de la gent i a encarar els propers anys amb una proposta de futur engrescadora, i amb una mirada amb els objectius de sostenibilitat del 2030.
Ara hi som, més enfortits, amb més experiència adquirida i amb el capteniment de construir des dels municipis un país sobre els eixos de la transformació democràtica, social, feminista i ecologista que Esquerra desplega a tots els nivells institucionals on és present. Aquesta és la proposta il·lusionant que creiem que és el que espera la gent dels seus càrrecs electes.
D’entrada, la nostra vocació és assumir les màximes responsabilitats allí on hem comptat amb el suport majoritari de la gent o allà on hem pogut teixir complicitats per endegar projectes renovadors, d’esquerres i independentistes. En aquest sentit, l’acompliment dels nostres compromisos s’ha traduït, malgrat els efectes de les dificultats exposades, en transformacions positives en la qualitat de vida dels municipis republicans: millores en els espais per facilitar la mobilitat sostenible i la salut; la cura del nostre entorn natural i la seva interrelació amb els nuclis poblacionals; canvis determinants en la gestió de residus; o bé l’acompanyament a sectors econòmics estratègics que han reduït les xifres de l’atur. Són efectes que es poden percebre fàcilment als llocs on governem o hem governat.
Davant d’una situació de crisi permanent i d’imprevistos, els representants dels ajuntaments i les institucions municipals ens exigim més que mai l’exercici de la responsabilitat encomanada i defugim les tàctiques de curta volada o les picabaralles que no fan sinó empobrir el servei de proximitat de les institucions locals. Aquestes conductes són el que porta al desencís i a l’allunyament de la política, quan els electes locals no som altra cosa que veïns i veïnes vostres compromesos amb la resolució d’allò més immediat. Per això, i vist el que ha passat al Consell Comarcal o a la Diputació, insistim en el propòsit d’enfortir el moviment republicà i independentista i, alhora, superar els intents d’implantació territorial del partit de Pedro Sánchez a Catalunya: Esquerra no regala àrees de decisió al regne dels privilegis, les trampes i la
corrupció. Aquesta determinació és la que ens fa treballar de valent, poble a poble, per enfortir-nos i millorar encara més les nostres propostes de futur. Mirem el 2023, el 2027 i el 2030 al servei del benestar i la prosperitat de la gent.