Vallès Oriental

Raül Romeva visita diferents projectes de desenvolupament sostenible al Vallès Oriental

Trobades amb grups municipals i alcaldies a Gallecs, Cardedeu, Llinars i la Garriga
El calderí Raül Romeva, vicesecretari general de prospectiva i Agenda 2030 d’Esquerra Republicana, visitarà aquest dijous 14 de juliol diversos municipis del Vallès Oriental per conèixer de prop projectes de desenvolupament sostenible a la comarca. El recorregut, que farà acompanyat de càrrecs electes i alcaldes de cada municipi, comprèn l’entorn de Gallecs a Mollet, Cardedeu, Llinars i la Garriga.
Romeva començarà l’itinerari a Mollet del Vallès amb la portaveu del grup municipal republicà Marta Vilaret, on visitarà l’Espai Rural de Gallecs, àmbit en el que s’està portant a terme la conversió a l’agricultura ecològica. L’exeurodiputat es reunirà també amb representants del Consorci de Gallecs i visitarà terrenys i produccions derivades de l’agricultura amb grups de consum agroecològic.
A Cardedeu, Raül Romeva es trobarà amb l’alcalde Enric Olivé i l’alcaldable Joan Masferrer per interessar-se per la posada en marxa de la recollida de residus porta a porta, que comença l’endemà divendres 15 de juliol. Romeva participarà en el tradicional dinar d’estiu dels alcaldes republicans del Vallès Oriental en un restaurant que cuina productes de proximitat i que prioritza la sostenibilitat.
L’itinerari continua a Llinars del Vallès, on visitarà l’alcalde Martí Pujol i el portaveu del grup municipal republicà Josep Aixandri. En aquesta localitat ja fa mesos que va començar la recollida porta a porta i analitzaran els resultats de la implantació del model.

Col·loqui a la Garriga

A la Garriga, Romeva també s’interessarà pel porta a porta iniciat a finals d’abril. L’alcaldessa Dolors Castellà i la regidora de Medi Ambient, Neus Marrodán, li informaran dels programes pioners en tractament de Biocides 0 a tot l’arbrat viari i el verd urbà, així com la de recuperació de la llera del riu Congost per aconseguir que la Garriga visqui de cara al riu en un municipi que forma part de la Reserva de la Biosfera del parc del Montseny.
La visita conclourà amb un col·loqui obert al públic al pati de Can Raspall (19.30 h), sota el títol, “Polítiques locals de medi ambient”, en el que a banda de l’alcaldessa i de Neus Marrodán, també hi participarà, com a convidat Israel Molinero, biòleg i educador ambiental que va ser regidor de la Garriga per Iniciativa per Catalunya.