Vallès Oriental

Escrit de la presidenta comarcal, Maria Llerda

Maria Llerda
Aquesta setmana, els i les militants d'ERC hem pogut viure amb tristesa com companys i companyes de la nostra comarca, una part dels i les militants d'ERC Sant Antoni Vilamajor, han pres la decisió d'optar per altres formacions polítiques de recent creació. Val a dir que tothom és ben lliure de prendre les seves decisions, això sí, sempre i quan aquestes decisions, tinguin en compte el respecte pels qui hem decidit seguir apostant pel nostre partit i per a fer créixer el nostre projecte nacional per sobre de la prioritat de les sigles o les persones, aquest en tot cas és un altre debat.

Aquest article, com diu el títol, no és un article per a llepar-nos les ferides, ni molt menys, és un missatge per a tots els i les independentistes que creiem desacomplexadament que ERC segueix essent l'eina amb més pes històric i amb més pes polític per a portar aquest país cap a nous escenaris de llibertat i benestar.

El paper històric d'ERC, és el de consumar el dret a l'autodeterminació i la justícia social, i això companys i companyes, requereix passos, requereix construir ponts i no trencar-los, estem jugant una partida per a la transformació del nostre país des de l'esquerra, i per tant, la nostra obligació és dotar la societat i les institucions del nostre país, dels instruments necessaris per a fer-ho.

Ben cert és que l'independentisme és cada cop més extens i transversal. L'encert de les consultes sobre la independència, o la contundent manifestació del 10 de juliol, estan provocant que el dret a l'autodeterminació ja no sigui només un reivindicació si no que sigui ja un element factible on la clau rau en com encetar aquest procés. Aquesta és la clau, el fons i no les formes.

I és evident que a ERC ens hem equivocat moltes vegades, és clar que sí, però la nostra obligació és reflexionar sobre els errors i tornar a construir el nostre projecte, perquè ens devem a la nostra societat i als electors que confien i confiaran en ERC a les properes eleccions, i a ells els hi devem una resposta.

Des d'ERC, estem treballant ja per a recomposar de nou el projecte municipal que havíem engegat a Sant Antoni de Vilamajor, i de ben segur, que en els propers mesos podrem posar sobre l'escena pública un renovat equip de persones i de propostes que mantiguin la nostra dinàmica de treball intacta. Tanmateix, a ERC també som capaços de generar nous projectes municipals més oberts a altres sensibilitats, com és el del cas d'ERC a La Garriga, on hem prioritzat el projecte per damunt fins i tot de les nostres sigles per afrontar les properes eleccions municipals. D'aquí rau la riquesa de qualsevol partit, saber que per a ser grans hem ser plurals i respectuosos, el camí d'ERC, malgrat que no sempre hem fet les coses bé, té un objectiu que no es pot aturar, i que hem de ser capaços tots els i les independentistes de fer-lo sumar.