Vallès Oriental

Va d'Impuls Republicà

Oriol Ramon, president d'ERC Vallès Oriental

Diumenge tornem a tenir les urnes al davant. Diumenge tenim una nova oportunitat per reivindicar-nos i per demostrar al món que la democràcia sempre guanya i que una gran majoria de l’electorat català opta per opcions polítiques republicanes.
L'excepcionalitat de la situació política a Catalunya necessita un esforç enorme de la ciutadania. I aquest esforç cal traduir-lo en vots. En vots que impulsin la república. En els vots serens i ferms que serveixin per denunciar l’estat, per posar-lo de nou contra les cordes, i per dir-nos de nou que el camí que estem fent no té aturador.
La repressió que està exercint l’estat espanyol damunt de la nostra gent, ni ens acovardeix ni ens frena. Esquerra ha treballat durant molt de temps per poder garantir que tota la ciutadania del Vallès Oriental pugui votar una opció republicana. I és per això que  hem aconseguit presentar candidatures a tots els municipis de la comarca. Hem fet possible que tothom, que tots els republicans, puguin votar República arreu. Hem donat l’impuls republicà al Vallès.
I també ho hem fet amb una mirada diferent. La mirada que ens aporten les llistes cremallera: la necessària mirada femenina de la vida, de la política, de la societat. Perquè els valors republicans van d’impulsar el feminisme, van de canviar les formes, van de transformar la cosa pública en un servei de veritat.
Va d’aconseguir que els municipis catalans siguin governats per forces republicanes que donin suport explícit i valent a la república.
I va de convèncer la ciutadania demòcrata, la que estima la llibertat, la que vol una solució política d’un problema polític, que el seu és el camí de la república. Que són dels nostres i els volem amb nosaltres.
I finalment, va d’impuls republicà i va de defensar les repúbliques a Europa. I va de denunciar al Parlament europeu la repressió i la demofòbia exercides per l’estat espanyol. I va de fer sentir la veu dels represaliats a Europa, i l’Oriol, la Diana i el Jordi ho faran, segur!