Vallès Oriental

Totes les opinions

Oriol Ramon, president d'ERC Vallès Oriental

Difamar o explicar-se: cosa de tarannàs

Article d'opinió publicat al 9 Nou del Vallès Oriental, edició del 9 de juliol del 2021 He començat a escriure aquestes línies unes quantes vegades, tantes com les he esborrades. He deixat passar el temps després de llegir l’entrevista a Francesc Colomé, expresident del Consell Comarcal,que aquest diari va publicar el dia 28 de juny i que acaba amb un lacònic “aquí ho deixo” després de fer diverses insinuacions, la intenció de les quals queda més que clara: generar sospites contra Esquerra per justificar un pacte de difícil explicació entre Junts i PSC.

Marc Candela, Joan Galiano i Anna Cella

Un Consell Comarcal per a la ciutadania i els municipis

Al Ple del Consell Comarcal del passat 20 de maig el president del consell, el convergent Francesc Colomé, va afirmar textualment que “el Consell Comarcal és un ens finalista sense marge d’acció política” com a resposta a les preguntes i propostes del grup republicà d’ERC-Acord Municipal sobre les mesures preses amb el COVID-19. Les conselleres i consellers republicans vàrem proposar la creació d’una central de compres d’EPIs per als ajuntaments i per al comerç i empresariat amb l’objectiu d’abaratir costos; ajuts per al lloguer dels locals comercials; l’increment de la despesa en promoció turística de la comarca, que recapta 215.

Oriol Ramon, president d'ERC Vallès Oriental

U i tres d'octubre: Revolta permanent, lluites compartides

3 octubre, Granollers, Vallès Oriental, Referèndum independència,

ARTICLE PUBLICAT AL 9 NOU DEL VALLÈS ORIENTAL, 4 d'octubre del 2019 La força de qualsevol moviment que pretén fer una revolució que sacsegi els fonaments d’un estat, és la seva diversitat. La força de la nostra revolta és precisament que qui l'empeny no és un sol col·lectiu sinó molts, que venim de tradicions polítiques diverses i que tenim programes polítics diferents. La nostra força justament és consolidar l’estratègia comuna dins d'aquesta diversitat.

El Vallès, més republicà

Alcaldies, Esquerra Republicana, Municipals 2019

Un cop constituïts els ajuntaments del Vallès Oriental, Esquerra Republicana-Acord Municipal transforma en servei a la ciutadania els bons resultats a les eleccions municipals del 26 de maig. El republicanisme és la força que té més alcaldies a la comarca, setze. O dit d’una altra manera: una de cada tres alcaldies és d’Acord Municipal, alhora que també participem en el govern de tres municipis més.

Va d'Impuls Republicà

Diumenge tornem a tenir les urnes al davant. Diumenge tenim una nova oportunitat per reivindicar-nos i per demostrar al món que la democràcia sempre guanya i que una gran majoria de l’electorat català opta per opcions polítiques republicanes. L'excepcionalitat de la situació política a Catalunya necessita un esforç enorme de la ciutadania. I aquest esforç cal traduir-lo en vots. En vots que impulsin la república.

Merche Blanco, secretària de la Dona d'ERC del Vallès Oriental

La violència envers les dones

Article publicat al 9 Nou del Vallès Oriental divendres 23 de novembre del 2018 Malgrat els esperançadors avenços en qüestions crucials com la bretxa salarial per qüestions de gènere, en ple segle XXI el dia contra la violencia de gènere continua sent del tot vigent i necessari. I és així perquè, desgraciadament, ens cal un dia com el 25 de novembre per fer evident que cal lluitar aferrissadament en les diferents formes en què es mostra com el tràfic sexual, el matrimoni infantil, el maltractament psicològic, etc.

Article del president comarcal, Oriol Ramon, al 9 Nou del Vallès Oriental

Sortir de la trinxera

“Si el preu de la llibertat és la presó,l’acceptem i aguantarem. Tothom ha de veure que som aquí per voler la llibertat i això ha de servir a tots els demòcrates per adonar-se de quin és el veritable rostre de l’Estat. Som aquí perquè som republicans i independentistes. Però també, i sobretot, perquè som demòcrates.” Oriol Junqueras El periodista David Miró va visitar el Raül Romeva (i l’Oriol Junqueras) a Estremera el cap de setmana passat.