Valls

Totes les notícies

Jordi Cartanyà i Andreu Garcia, avui a la seu d'ERC Valls.

Jordi Cartanyà Benet destina 51.000 euros de les seves retribucions a pagar lloguers de famílies vulnerables

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls per Esquerra Republicana va iniciar el mecenatge de lloguers socials el 2015. Fins avui, s’ha ajudat 28 persones de 9 famílies diferents a completar les despeses de lloguer.    El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls per Esquerra Republicana de Catalunya, Jordi Cartanyà Benet, va anunciar l’any 2015 que retornaria a la ciutat el que cobrava per la seva feina al consistori en concepte de retribucions per assistències als plenaris, les juntes de govern, les juntes de portaveus i les comissions informatives. Des de llavors i fins l’actualitat, un total de 51.000 euros, una vegada abonats els impostos, els ha destinat als col·lectius que més ho necessiten a través d’un fons dedicat al lloguer social, per afavorir les famílies en risc d'exclusió que tenen problemes d'habitatge.   Jordi Cartanyà ha exercit de diputat a la Diputació de Tarragona, en dos mandats diferents, des de l’agost de 2015 fins el juliol de 2021. Els primers quatre anys va ser diputat a l’oposició i president del grup d’Esquerra Republicana a la Diputació, mentre que els dos darrers anys ha sigut diputat delegat de Centres Docents de l’ens supramunicipal formant part de l’equip de govern. Durant aquest llarg període, ha percebut la retribució corresponent al càrrec de diputat, mentre que els seus ingressos a l’Ajuntament els ha destinat als ajuts de lloguer social per mitjà de la figura del mecenatge a través d’un programa de la Fundació Ciutat de Valls.   Aquest programa de mecenatge consisteix en ajudar a pagar part del lloguer a col·lectius vulnerables per tal que puguin continuar tenint accés al seu habitatge habitual o en un d’adaptat a les seves necessitats. La tria dels beneficiaris es fa des de Serveis Socials i l’Oficina Local d’Habitatge. Les famílies que perceben les ajudes són monoparentals, majors de 65 anys o persones amb un grau de discapacitat. Fins a dia d’avui, s’ha ajudat a pagar 186 mesos de lloguers.

Esquerra Republicana valora que el pressupost municipal de Valls per al 2021 posa l’accent en la recuperació social i econòmica

L’augment de les partides destinades als serveis a les persones demostra “la voluntat del grup municipal d’estar al costat de la gent”.      Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament que el pressupost de l’Ajuntament de Valls per a aquest any 2021 posi l’accent en la recuperació econòmica i social de la ciutat per mitjà de l’increment de les partides destinades als serveis a les persones i al foment de l’ocupació. El president de la secció local d’ERC, Andreu Garcia Jané, assegura que el pressupost que es va aprovar ahir en un ple extraordinari demostra “la voluntat del nostre grup municipal d’estar al costat de la gent” i alhora posa de manifest “l’empremta que deixen les polítiques republicanes en l’equip de govern gràcies a la feina dels nostres regidors i les nostres regidores, que a més han aconseguit, amb les seves gestions, importants aportacions de la Diputació de Tarragona i del Departament d’Educació de la Generalitat a projectes municipals per al 2021”.   Els augments més importants de despesa es concentren en programes de cohesió social i serveis directes a les persones, que s’incrementen un 11,2% i se situen en 3,4 milions d’euros en el seu conjunt, sumant àrees que depenen dels regidors i les regidores republicanes dins de l’equip de govern municipal com són Afers Socials, Acció Comunitària i Igualtat, Educació i Política Lingüística. La partida més important correspon a Afers Socials, amb 1.730.600 euros, que serviran per reforçar els programes d’atenció social, els ajuts a famílies i col·lectius vulnerables i, de manera especial, el Servei d’Ajuda a Domicili.   L’Ajuntament de Valls presenta un pressupost municipal clarament expansiu amb increments generalitzats en tres eixos principals: els serveis a les persones, la reactivació econòmica i la inversió pública. Així doncs, supera els 30 milions d’euros, amb un increment del 4,7% respecte del 2020, i es converteix en el més alt de la història.

Teresa Rull Ferré, davant l'escola bressol Els Tabalets.

Teresa Rull Ferré: "Gestionar directament les llars d'infants municipals afavoreix la cohesió social i la inserció"

Entrevista amb la regidora d'Educació i Política Lingüística de l'Ajuntament de Valls, Teresa Rull Ferré, publicada aquesta setmana a El Vallenc. Per què és important que l'Ajuntament gestioni directament les llars d'infants? La gestió directa de les dues escoles bressol municipals, Els Tabalets i Xiquets i Xiquetes,  suposa tenir el govern d’un servei públic i eliminar un tercer element que s’interposa entre l'usuari i l'Administració. L'Ajuntament, amb la gestió directa, assumeix la coresponsabilitat educativa, junt amb les altres administracions públiques. Comporta més transparència, més control ciutadà, més participació.  Fa més fàcil detectar necessitats i respondre amb polítiques de proximitat, adequades a l’entorn.   Gestionar les llars directament afavoreix la cohesió social i la inserció mitjançant l’elaboració de programes que responguin a les necessitats canviants de la societat, per a escolaritzar els infants amb risc d’exclusió social i dels col·lectius més vulnerables. Algunes vegades la situació de les famílies no els permet destinar als infants l’atenció requerida. És en aquests casos que l’actuació de la llar d’infants pot ser un espai que permeti actuar afavorint el seu desenvolupament. Per això, calen programes d’intervencions que responguin a les necessitats de cada moment i evitin l’exclusió social des dels primers anys de vida.   Permet fer polítiques d’inclusivitat i equitat, i intervenir, sempre que calgui, en aquelles circumstàncies que requereixen l’adaptació i l’atenció individualitzada per atendre infants amb qualsevol tipus de discapacitats. A més a més, l’aprenentatge preescolar inclusiu és un element fonamental per crear actituds i respostes positives dels companys, mestres, famílies, la resta de comunitat i de la societat en general.   Un factor determinant que avala la gestió directa és que un contracte amb una empresa, signat en unes condicions, pot ser un impediment per fer canvis quan cal i pot posar en risc un projecte educatiu treballat durant molts anys.

Ramon Gausset i Oriol Junqueras, el 2014 a la Riba.

Esquerra Republicana a Valls i l’Alt Camp lamenta la mort del regidor i històric militant de la Riba Ramon Gausset Vinós

Esquerra Republicana de Catalunya a Valls i l’Alt Camp lamenta la mort, avui, de Ramon Gausset Vinós (73 anys), regidor de Cultura a l’Ajuntament de la Riba i un històric de la política al municipi i a la comarca. Es tracta d’un ribetà il·lustre, un català insubornable, un republicà exemplar que ha estat un company infatigable en la llarga lluita pels drets i les llibertats de Catalunya.   Arrelat a la Riba, a la seva gent i a les seves associacions, participà activament i fins al darrer dia en tota mena d’activitats i iniciatives en pro d’un poble que estimà apassionadament. Com també fou un actiu i apassionat ceramista i un amant i gran coneixedor de la música clàssica.  Res humà no li era aliè, i a una persona amb aquesta extraordinària capacitat per treballar pel bé comú i per gaudir de les manifestacions humanes més sensibles, com l’art o la música, el compromís polític es manifestava en forma de militància activa i generosa amb el partit de Macià i Companys.   Com a cap de llista i regidor d’ERC per la Riba en passades legislatures, com a membre de l’executiva comarcal del partit, com a simple militant de base durant molts anys i fins al darrer dia, la seva aportació sempre fou generosa, estimulant, modèlica. Ramon Gausset va ser l’artífex d’iniciatives polítiques com el Sopar de la República que, el 2014, va presidir Oriol Junqueras a la Riba.   La Federació Comarcal d’ERC a l’Alt Camp i la Secció Local de Valls s’uneixen, doncs, al dolor de la seva família, del poble de la Riba i de totes les seves múltiples coneixences en el món de l’art i la música. Els republicans de l’Alt Camp se senten orfes, i el seu tarannà de fidelitat i compromís amb la nació romandrà en tots ells i totes elles com una lliçó i un estímul renovat. El partit mostra la seva gratitud i admiració per qui ha estat un ribetà, un català i un republicà admirables.

El targetó de l'acte.

Valls obre el programa de presentacions al Camp de Tarragona del llibre d’Oriol Junqueras i Marta Rovira, ‘Tornarem a vèncer’

Dissabte 12 de setembre a les 18:00h, la senadora tarragonina Laura Castel, l’escriptora vallenca Margarida Aritzeta i la regidora Núria Gavarró donaran a conèixer el manual polític en un acte presencial amb aforament limitat i alhora retransmès per Instagram.   ‘Tornarem a vèncer (I com ho farem)’ és el títol que el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, i la secretària general del partit, Marta Rovira, han donat a la proposta estratègica republicana per a l'independentisme, publicada en forma de manual polític. Ahir va arribar a les llibreries de tot el país i, avui dimarts a les 18:30h, se’n farà la presentació telemàtica pel canal de youtube d’Esquerra (https://www.youtube.com/esquerratv).   Amb l’objectiu de donar a conèixer aquesta estratègia a la ciutadania, el llibre s’anirà presentant en actes presencials o telemàtics arreu del territori català a partir de demà mateix. Al Camp de Tarragona, el programa preveu gairebé una cinquantena d’actes en municipis de les cinc comarques tarragonines fins a finals d’octubre.  Valls serà, dissabte vinent dia 12 a les 18:00h (Floristeria Heura Musa, carrer Peixateria, 15) la primera localitat que acollirà la presentació. La senadora tarragonina per ERC, Laura Castel, l’escriptora vallenca Margarida Aritzeta, i la regidora Núria Gavarró conduiran l’acte, que serà presencial amb aforament limitat a una trentena d’assistents i amb totes les mesures de prevenció contra la Covid19, i alhora es retransmetrà en directe pel canal d’Esquerra Republicana de Valls a l’Instagram (esquerravalls).   La clau de l’estratègia de ‘Tornarem a vèncer’ és “ser més i estar més preparats per tornar-hi i guanyar de manera definitiva” la República catalana. Aconseguir que més gent abraci el projecte independentista. Aquesta via és la que ha de permetre, segons els republicans, que l’independentisme superi el 50% dels vots elecció rere elecció, i fer-lo penetrar en zones clau com les àrees metropolitanes de Barcelona i Tarragona.

La presentació del projecte de municipalització el 21 de març del 2019.

Municipalitzem la gestió de les dues llars d’infants de titularitat municipal a partir del proper curs

Promesa complerta! L'Ajuntament de Valls passarà a assumir la totalitat de la gestió de les dues llars d'infants de titularitat municipal de la ciutat. D'aquesta manera, a partir del proper curs escolar 2020-2021, s'internalitzarà la gestió tant de la llar d'infants Tabalets com de la Xiquets i Xiquetes, que fins a l'actualitat eren gestionades de manera indirecta, donant compliment als compromisos de l'acord de govern de l'actual mandat i a la proposta que Esquerra Republicana-Compromís per Valls ja va fer en precampanya electoral el març del 2019, com a una de les seves principals apostes en matèria educativa. El primer tinent d'alcalde, Jordi Cartanyà, i la regidora d'Educació i Política Lingüística, Teresa Rull, han presentat l'acord per a la gestió municipal. La proposta d'Esquerra. L'actual acord municipal sobre les dues llars d'infants.

Itinerari de l'acte.

‘Valls, amb ulls de dona’ farà una diagnosi dels espais urbans que es perceben com a insegurs

El recorregut, que tindrà lloc el 12 de març, s’inclou dins del programa organitzat a la ciutat amb motiu del Dia Internacional de les Dones. El proper dijous 12 de març a 2/4 de vuit de la tarda, la secció local d’ERC Valls commemorarà el Dia Internacional de les Dones amb un acte que s’inclou dins la programació organitzada a Valls per entitats, col·lectius i el mateix Ajuntament amb motiu del 8 de març.   ‘Valls, amb ulls de dona’ serà un itinerari exploratori per diferents indrets de la ciutat, per detectar els possibles elements físics i/o socials que condicionen, limitant o afavorint la mobilitat com a dones.   Aquesta  activitat de sensibilització vol ser una eina de diagnosi que permetrà visibilitzar els espais de la ciutat on la percepció d’inseguretat, pel motiu que sigui, és més accentuada. Un cop acabada, es recolliran les propostes sorgides per crear entorns més habitables, segurs i inclusius.   L’itinerari tindrà com a punt de sortida la plaça de Sant Francesc i com a punt final el Parc Barrau. Hi prendran part la Marina Berasategui, arquitecta i màster en urbanisme, actualment regidora de l’Ajuntament de Reus, i la vallenca Raquel Sans, diputada al Parlament i  vicesecretària general de Dones d’Esquerra Republicana de Catalunya.

La nova executiva.

Andreu Garcia, reelegit president d’una executiva local renovada i paritària

L’assemblea de militants d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls ha tornat a elegir Andreu Garcia com a president de la secció local. La renovada candidatura encapçalada per Garcia, que presideix l’executiva local des del 16 de juny del 2016, és totalment paritària i va obtenir el suport unànime de la militància en l’assemblea celebrada anit.   La nova executiva està integrada, a més del president, per sis dones i sis homes al capdavant de les diferents secretaries i vocalies. “Valls tan sols tirarà endavant quan Esquerra estigui al davant, i per això treballem ja per assolir l'alcaldia el 2023”, va manifestar Andreu Garcia, que s’ha fixat l’objectiu de fer créixer Esquerra a Valls per esdevenir primera força en les properes eleccions municipals. “Estem contents amb l’anterior mandat perquè els quatre regidors han fet una feina honesta i han treballat molt. Les municipals no van anar tot el bé que esperàvem, però hem guanyat un regidor i hem consolidat la nostra posició”, va afegir.   La nova executiva local d’ERC Valls està formada per: Andreu Garcia, president; Dèbora Fernández, secretaria d’Organització; Francesc Blasco, secretaria de Política Municipal; Jordi Secall, secretaria de Finances; Magda Jové i Letícia Vidal, secretaria de la Dona; Joan Maria Vinyes i Susanna Expósito, secretaria d’Imatge i Comunicació; Xavier Vilalta i Ció Iglesias, secretaria de Logística i Acció Política; Gemma Montserrat, vocalia de Comerç i Indústria; Jordi Cartanyà, portaveu representant del grup municipal, i Josep Ramos, representant del Jovent Republicà.   L’executiva comptarà amb l’ajuda externa de cinc membres més com a col·laboradors: Josep Maria Roset, en temes de Política Municipal; Gabriel Duch, en Finances; Francesc Anguela, en Medi i Sostenibilitat; Tània Guasch, en Comerç i Indústria, i Marc Moncunill, en Logística i Acció Política.

L'acte reivindicatiu a la plaça del Blat.

Valls reivindica la figura del President Companys 79 anys després del seu afusellament en un nou context de repressió contra Catalunya

La secció local i la federació comarcal d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l'Alt Camp van commemorar ahir dimarts a la ciutat el 79è aniversari de l'afusellament del President Lluís Companys. Càrrecs electes, militants i amics de la formació es van trobar puntualment a les set del matí a la plaça del Blat per llençar les salves en honor del President que fou assassinat per la dictadura. La coincidència amb la publicació de la sentència de l’1-O va fer que, enguany, s’exhibissin cartells reivindicatius d’amnistia, llibertat i autodeterminació, donat el greu moment històric que tornem a viure a Catalunya. La comitiva es va dirigir, tot seguit, al monument del President Companys al barri del Fornàs per fer la tradicional ofrena floral i llegir el manifest, que va destacar que Lluís Companys va tenir una vida de compromís amb uns ideals de lluita per una societat més justa, de compromís amb la justícia social, amb el catalanisme i la llibertat nacional de Catalunya, alhora que amb els valors republicans. La figura del President Companys es va posar més que mai en valor davant l’actual situació de repressió que vivim contra les persones preses i exiliades polítiques i també contra la ciutadania catalana en conjunt.