Valls

Esquerra Republicana valora que el pressupost municipal de Valls per al 2021 posa l’accent en la recuperació social i econòmica

L’augment de les partides destinades als serveis a les persones demostra “la voluntat del grup municipal d’estar al costat de la gent”.

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls valora molt positivament que el pressupost de l’Ajuntament de Valls per a aquest any 2021 posi l’accent en la recuperació econòmica i social de la ciutat per mitjà de l’increment de les partides destinades als serveis a les persones i al foment de l’ocupació. El president de la secció local d’ERC, Andreu Garcia Jané, assegura que el pressupost que es va aprovar ahir en un ple extraordinari demostra “la voluntat del nostre grup municipal d’estar al costat de la gent” i alhora posa de manifest “l’empremta que deixen les polítiques republicanes en l’equip de govern gràcies a la feina dels nostres regidors i les nostres regidores, que a més han aconseguit, amb les seves gestions, importants aportacions de la Diputació de Tarragona i del Departament d’Educació de la Generalitat a projectes municipals per al 2021”.

Els augments més importants de despesa es concentren en programes de cohesió social i serveis directes a les persones, que s’incrementen un 11,2% i se situen en 3,4 milions d’euros en el seu conjunt, sumant àrees que depenen dels regidors i les regidores republicanes dins de l’equip de govern municipal com són Afers Socials, Acció Comunitària i Igualtat, Educació i Política Lingüística. La partida més important correspon a Afers Socials, amb 1.730.600 euros, que serviran per reforçar els programes d’atenció social, els ajuts a famílies i col·lectius vulnerables i, de manera especial, el Servei d’Ajuda a Domicili.

L’Ajuntament de Valls presenta un pressupost municipal clarament expansiu amb increments generalitzats en tres eixos principals: els serveis a les persones, la reactivació econòmica i la inversió pública. Així doncs, supera els 30 milions d’euros, amb un increment del 4,7% respecte del 2020, i es converteix en el més alt de la història. “El nostre objectiu és fer front a les conseqüències econòmiques i socials per l’actual crisi provocada per la pandèmia”, segons Andreu Garcia.

Garcia destaca que s’incrementa de manera “molt important”, en més d’un 83% (1.140.300 euros), el pressupost d’Educació i Política Lingüística, com a resultat del canvi de gestió de les dues llars d’infants municipals, i també per l’assignació al Pla Educatiu d’Entorn de cohesió escolar. En aquest apartat tenen una rellevància especial els 487.000 euros d’inversió en obres de millora a les escoles Eladi Homs i Baltasar Segú, que seran possibles gràcies a l’aportació del Departament d’Educació de la Generalitat.

L’àrea d’Habitatge, per la seva banda, comptarà amb un pressupost de 109.000 euros, i en destaca sobretot la inversió que inclou la creació d’habitatge social en actuacions com les procedents d’anteriors exercicis i que s’estan executant als carrers Paborde, del Carme i Santa Marina/Sant Francesc. “Les polítiques d’habitatge -explica el president de la secció local- són fonamentals dins del model de ciutat republicana que estem construint i més encara en la situació actual provocada per la crisi de la Covid19.”

En la mateixa línia d’estar al servei de les persones, la pandèmia ha accelerat la millora de l’administració electrònica, per la qual cosa el pressupost de la regidoria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Oficina d’Atenció a la Ciutadania i Transparència augmenta un 19,1% (243.200 euros) per intensificar els serveis de tramitació i altres processos orientats a donar una atenció més àgil i eficient als vallencs i les vallenques. En Mobilitat, els 385.000 euros de la partida destinada al transport urbà garantirà la continuïtat del servei gratuït d'autobús.

Un dels sectors més castigats per la pandèmia, el del comerç i la restauració, seguirà tenint tot el suport de l’Ajuntament per mirar de superar la situació i, per això, la partida de comerç i turisme s’eleva fins als 293.300 euros. Finalment, la secció local d’ERC també posa de manifest que s’incrementen en 200.000 euros els 2,5 milions d’inversió ja previstos per iniciar enguany la rehabilitació de l’edifici històric de Ca Xapes per a la Llar del Jubilat, “un equipament imprescindible per estar al costat de la gent”.