Valls

Teresa Rull presenta oficialment la seva candidatura a l’alcaldia de Valls

Oriol Junqueras, Teresa Rull i Raquel Sans, ahir.
La candidata centra el seu discurs en la necessitat de desplegar polítiques republicanes que millorin la qualitat de vida de tothom i per convertir Valls en una ciutat amable on la gent hi pugui viure i viure-la.

Oriol Junqueras, president d’ERC, acompanya la candidata, així com bona part de representants del partit al Camp de Tarragona i de la militància vallenca i comarcal.

Teresa Rull i Ferré va fer oficial la seva candidatura a l’alcaldia de Valls, ahir, en un acte en el qual va donar a conèixer el seu projecte, que es fonamenta en el desenvolupament de les polítiques republicanes: posant al centre els interessos i les necessitats dels vallencs i de les vallenques. En aquest sentit, va mostrar-se ferma en explicar que considera imprescindible enfocar la seva candidatura en el feminisme, en la inclusió, en combatre la vulnerabilitat social i en facilitar l’accés a l’habitatge, a l’educació, a la sanitat o a l’oci. També, en assolir una ocupació de qualitat i un urbanisme més accessible. Tot això, per millorar la vida de tothom i fer de Valls una ciutat amable, en la qual les persones hi visquin i la visquin.

La candidata d’ERC Valls considera imprescindible «l’escolta activa» per solucionar els problemes i les necessitats de les persones i té clar que els ajuntaments són l’administració més propera a la ciutadania, des d’on es poden oferir recursos i eines. Per això, assegura que s’ha envoltat d’un equip amb vocació de servei públic, cohesionat i preparat per desenvolupar polítiques «equitatives, solidàries i justes» que, alhora «s’adaptin a la societat canviant i diversificada» i que millorin la vida dels vallencs i de les vallenques.

Rull va presentar la seva candidatura acompanyada pel president d’ERC, Oriol Junqueras, amb qui va mantenir una conversa moderada per Raquel Sans, diputada al Parlament, durant la qual també van aprofundir en el projecte nacional.

Fotos: Marc Puig i Jose Carlos León

El president d’ERC va fer incís en la importància de les polítiques municipals «per fer un país independent» i va assenyalar que «posar la gent al centre de les polítiques vol dir tenir un país que no segrega ningú, amb oportunitats per a tothom. I això, ho podem fer des dels municipis». Junqueras també va donar suport a Rull, a qui va voler transmetre, com a exalcalde de Sant Vicenç dels Horts, que «ser alcalde és una de les coses més boniques del món perquè t’has hagut de guanyar l’estima de la gent».

Rull, a qui l’avala la seva experiència al consistori vallenc -on ocupa les regidories d’Educació i de Política Lingüística i d’Afers Socials-, va assolir el suport de la militància per encapçalar el projecte republicà a Valls, el passat mes de març. Ara, emprèn aquest repte agraint la feina feta fins ara, conscient que encara hi ha molta feina per fer, però recordant que «en les àrees on se’ns ha permès governar, ja s’han implantat polítiques republicanes».

Més d’un centenar de persones van aplegar-se al Convent del Carme per conèixer el nou projecte republicà de Rull, que va estar acompanyada per la seva família i també dels regidors d’ERC a l’Ajuntament: Jordi Cartanyà, Òscar Peris i Núria Gavarró; i de membres de l’executiva local. També van donar suport a la candidata, la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó; Irene Aragonès, diputada i presidenta de la federació regional del Camp de Tarragona; alcaldes republicans, alcaldables, militants, simpatitzants i amics.

Biografia

La candidata, Teresa Rull Ferré, té 53 anys, és casada i té dos fills, el Josep Ramon, de 24 anys, i la Candela, de 21. Milita a ERC des de fa 12 anys i es va afegir a la llista municipal el 2015, i el 2019 hi va tornar amb la voluntat d’involucrar-s’hi més intensament, amb ganes de treballar per canviar la ciutat i les dinàmiques encarcarades que s’arrossegaven. Actualment ocupa les regidories d’Educació i Política Lingüística i Afers Socials.

Llicenciada en Filologia Catalana. És tècnica de normalització lingüística, en excedència, al Centre de Normalització Lingüística de Reus des de fa més de 20 anys. Conscient del decaïment de l’ús del català, va voler incorporar la Regidoria de Política Lingüística perquè l’Administració pogués liderar projectes de foment de l’ús i pogués acompanyar les entitats locals que treballen en favor de la llengua.

Té clar que cal continuar amb les polítiques republicanes que van començar a bastir el 2015 els regidors d’ERC, però són necessàries encara més accions decidides i valentes, que posin les persones al centre.