Valls

Entrevista a Jordi Cartanyà i Benet, alcaldable d'Esquerra per Valls

Jordi Cartanyà
Nascut a Valls fa 44 anys, Jordi Cartanyà va ser escollit la setmana passada alcaldable per Esquerra de la ciutat que el va veure néixer. El Jordi des de jove que està implicat en la societat civil vallenca més activa (com a exemple, fundà el grup pacifista Drap Blanc el 1982 i l’Esplai Quatre Baixos el 1985), i darrerament ha estat president de l’AMPA de l’IES Narcís Oller i president de l’Associació de Companyies Professionals de Teatre per a Tots Públics de Catalunya. Diplomat en fisioteràpia, va exercir de fisioterapeuta del 1988 al 1995, però després de demanar excedència per cuidar els fills va professionalitzar-se en el món de l’espectacle, i actualment treballa com a gerent de la Societat Cooperativa Catalana Limitada Companyia Pa Sucat, i estudia Empresarials a través de la UOC. Des de l’any 2005 és el director artístic del Guant, Festival Internacional de Teatre de Titelles de l’Alt Camp, junt amb Eudald Ferré i Jordi Jubany. És casat i té tres fills.

1. Des de quan i quins motius et van dur a militar a Esquerra?
Vaig començar a militar-hi l’any 2004, però de fet ja feia temps que m’ho rumiava, des de l’any 2000, quan vaig seguir un debat al parlament entre Carod-Rovira i Pujol. Literalment em vaig sentir seduït pel discurs del Carod. Després vaig anar seguint les accions d’ERC i llegint-ne l’ideari polític, que es pot trobar a la web, fins a fer el pas definitiu.

2. Com valores la feina que ha realitzat el grup municipal d’Esquerra en aquesta legislatura?
Molt bona. Hem estat a l’oposició però fent un treball incansable de seguiment i de planteig de propostes positives per Valls. Fruit d’aquest treball han sorgit fins ara 95 mocions que proposaven millores per a la ciutat (una xifra inèdita en la història de la democràcia vallenca), gràcies a les quals s’ha fet realitat, entre moltes altres coses, el nou enllumenat del Pati, el Consell de Política Lingüística, la creació de la Regidoria d’Habitatge, la creació del banc del temps, l’equiparació de les famílies monoparentals a les nombroses quant a les ajudes i reduccions d’impostos....

3. Què creus que pots aportar com a cap de llista d’Esquerra en les properes municipals a Valls?
La il·usió de treballar per millorar Valls, la meva ciutat, de la qual em sento orgullós, i crec que puc encomanar-ho a l’equip que estem formant. Crec que també puc aportar la meva forma de treballar, mirant de ser positiu, escoltant i compartint idees amb tothom.

4. Com serà la candidatura que presentareu a les municipals?
Un equip de gent disposada a donar el millor de cadascú per Valls. Gent compromesa amb la ciutat durant els quatre anys de legislatura, per treballar i aportar idees de millora. On cadascú tingui el seu paper indiferentment del lloc que ocupi. Avui en dia no tots sabem de tot, i per donar solucions cal treballar transversalment en equip. Això és el que vull fer: un gran equip de treball on tots siguem iguals.