Valls

Totes les opinions

Núria Gavarró Rodríguez, tercera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls.

Santa Úrsula de represa

Santa Úrsula 2021.

Aquest diumenge, a Valls, viurem una Diada de Santa Úrsula que de ben segur que recordarem sempre perquè serà el punt de partida de la represa castellera a la Plaça del Blat, Km 0 del món casteller, després d’un any i mig d’aturada per la Covid-19. La bona evolució dels indicadors epidemiològics ens permeten tornar a viure una diada castellera de forma molt semblant a com les coneixíem abans que ens sorprengués la pandèmia, amb el sistema de rondes vallenques tradicional de tres castells, pilar de mèrit i pilars al balcó.

Reactivem la gent gran

Setmana de la Gent Gran a Valls.

L’u d’octubre és una data que ha passat a formar part de les nostres vides des del 2017. Però aquest dia també se celebra el Dia internacional de la gent gran. I a Valls, del 5 al 13 d’octubre, hem viscut la Setmana de la Gent Gran.   Aquesta Setmana de la Gent Gran potser a molts us ha passat desapercebuda. Però vull fer-hi esment. El Dia internacional de la gent gran i els actes que es desenvolupen al seu voltant han de tenir la importància que es mereix un col·lectiu massa sovint oblidat.

JORDI CARTANYÀ BENET, PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Servim-los la taula amb una Diada massiva

La Diada a Barcelona.

La voluntat de Catalunya d’esdevenir una nació lliure sempre hi ha sigut i sempre hi serà. Esquerra Republicana n’és la garantia més fiable, per trajectòria i per profunda convicció. Quan la independència del nostre país la reclamàvem els ‘quatre’ d’Esquerra, efectivament ja hi érem, i ara que és un sentir majoritari també hi som, i al davant de tot, liderant l’estratègia i el Govern.

JORDI CARTANYÀ BENET, PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Voluntariat social, la clau per sortir-se’n

Trobada de voluntaris i voluntàries.

Mentre la majoria vivíem angoixats i confinats pels efectes de la Covid19, un grup de persones valentes sortia al carrer cada dia per repartir medicaments i menjar, i tenir cura de la gent gran i dels conciutadans que més suport necessitaven. Mai podrem agrair prou l’enorme esforç que aquests voluntaris i voluntàries d’entitats de Valls i de la Xarxa Solidària van realitzar durant els mesos més durs de la pandèmia.

El Casal Cívic de Ca Xapes, més a prop

Ca Xapes.

Aquesta setmana hem aprovat el projecte de remodelació de l’edifici històric de Ca Xapes, el que ha de ser el Casal Cívic de Ca Xapes. És un projecte que va amb endarreriment, sí, però esperem que aquesta llum verda que li hem donat des de l’equip de govern municipal sigui la definitiva, que porti a fer realitat aquest equipament llargament reivindicat i que ha patit massa demores.   Quan els regidors i les regidores d’Esquerra Republicana vam entrar a govern l’any 2015, vam situar aquesta reforma en l’acord per al mandat que s’iniciava.

Empoderament contra l’abús elèctric

Portada de la guia.

Aquests dies tots i totes estem més pendents que mai dels horaris en la nostra vida domèstica quotidiana. Ens estem esmerçant en programar la rentadora, planificar quan fem el pa o en quan planxem. El canvi de tarifes elèctriques fa que modifiquem hàbits per evitar la constant pujada de la factura. Sembla que al regne d’Espanya, els costos derivats dels consums energètics que han de suportar les famílies no tenen aturador.

Núria Gavarró Rodríguez, tercera Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Valls.

No eren bruixes, eren dones

Portada de la revista 'Sàpiens'.

“No eren bruixes, eren dones”. Així es diu la campanya que la revista Sàpiens ha llençat amb l’objectiu de dignificar, reivindicar i reparar la memòria de les dones que van ser acusades de bruixeria durant els segles XV-XVIII i que han estat molt poc visibles al llarg de la història. Entre el 1450 i el 1750 moltes regions d’Europa van patir la cacera de bruixes. Es calcula que 110.000 dones van ser processades i que hi va haver 60.

JORDI CARTANYÀ BENET, PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Dues cares de la mateixa moneda

Seu del Tribunal de Cuentas espanyol.

La repressió no s’atura, no té fre. Un dels òrgans repressors de l’Estat espanyol, el Tribunal de Cuentas, torna a carregar durament i injustificadament contra l'independentisme. Reclama 5,4 milions d'euros més per l'acció exterior de la Generalitat dels darrers anys. Aquesta xifra se suma als 4,1 milions d'euros dipositats per l'1-O i els 4,9 milions dipositats pel 9-N. Són xifres astronòmiques que penalitzen, injustament, allò que tenim dret a fer els catalans: explicar-nos al món.

JORDI CARTANYÀ BENET, PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Bona i segura Festa Major de Sant Joan!

Cartell de Sant Joan 2021.

La Festa Major de Sant Joan que tots i totes volem encara ens queda una mica lluny. Però, a poc a poc, ens hi anem acostant malgrat la persistència de la pandèmia. Avui comença un cicle de vuit dies plens d’actes festius a Valls, alguns amb més presencialitat i d’altres amb més restriccions, que han de servir per treure’ns de la rutina i allunyar les nostres pors, perquè la festa i la cultura són segures.