Vic

Maria Balasch: "Vic necessita un impuls republicà que ofereixi un projecte de ciutat per a tothom"

• Foto: Marc Puig i Pérez
El Parc Jaume Balmes ha estat l'escenari de la presentació de Maria Balasch i Pla com a candidata per Esquerra Republicana a l'alcaldia de Vic de cara a les eleccions municipals del maig de 2023. El president d'ERC, Oriol Junqueras i la diputada al Parlament de Catalunya, Alba Camps, han acompanyat l'alcaldable republicana que també ha comptat amb el suport de la secretaria general d'ERC, Marta Rovira, actualment a l'exili i que ha participat en l'acte mitjançant un vídeo de suport a la candidatura.

Camps ha estat l'encarregada d'iniciar la presentació avalant la figura de Balasch com una oportunitat de canvi per a Vic. "La Maria és sinònim de canvi cap a l'esquerra, canvi per igualtat, canvi per la justícia social. Ella ens demostra que no hi ha res com el convenciment de combatre les injustícies i poder millorar la vida de les persones del nostre entorn. Apostar per la Maria, és apostar pel bon futur de Vic".

Tot seguit, Marta Rovira, ha destacat la importància de canvi que necessita la ciutat, "un canvi de veritat i no de canvis postissos que continuaran convertint i veient Vic, en el Vic de sempre i a on tot continua igual". "Ha arribat el moment de veure Vic amb uns altres ulls i una altra mentalitat. Per fer possible el canvi de veritat s'ha de veure com una oportunitat allò que per alguns és percebut com una amenaça", ha reblat.

En el torn de la candidata, Balasch ha incidit en la importància de "l'impuls republicà" que necessita Vic i "que ofereixi un projecte de ciutat, un espai de trobada, més verd i menys gris, amb igualtat d'accés i a tot i per a tothom". "Fem de Vic la capital de viure-hi bé, la capital de la sostenibilitat, i que sigui el millor lloc del món perquè la seva gent hi pugui desenvolupar el seu projecte de vida. Un Vic que integri i que no deixi ningú enrere, un Vic ple d'arbres i ombra, amb gent orgullosa del seu comerç local i amb accés a l'habitatge garantit, que impulsa el seu talent i que convida els seus joves a quedar-s'hi, un Vic amb mirada femenina", ha expressat.

Oriol Junqueras ha estat l'encarregat de tancar l'acte destacant la importància del paper d'Esquerra Republicana als municipis del país. "Les mesures que Esquerra ha portat a altres municipis poden ser també una realitat a Vic. Està a les vostres mans canviar la ciutat per fer-la encara millor, més ambiciosa i que miri al seu entorn per posar-la al servei de la comarca i el país". Junqueras també ha exposat la necessitat de disposar d'una república catalana "perquè sabem que és la millor manera de posar el país al servei de tothom, l'única manera de donar una oportunitat de futur als nostres fills. I la volem començar a construir també des dels ajuntaments".