Vidreres

Totes les notícies

Pegasus ha espiat a quatre presidents de la Generalitat i més de seixanta polítics i activistes independentistes, entre ells, el vidrerenc Adrià Bayé.

El setmanari The New Yorker publicava el passat 18 d’abril un extens reportatge centrat en els usos fets per uns quants estats del programari israelià Pegasus. Segons aquest reportatge, quatre presidents de la Generalitat han estat espiats amb Pegasus. També hi ha una quantitat molt important de noms de persones espiades vinculades a la societat civil. Entre ells el vidrerenc Arià Bayé. Els fets són greus i continuats en el temps i suposa una vulneració flagrant dels drets humans. Volem explicacions i que s’aclareixin els fets i des de Vidreres donem el nostre clar suport a l’Arià!

Ajuda’ns a millorar el nostre poble

Els edificis (antic magatzem de la brigada i bloc apartaments Mas Flassià ) estan totalment abandonats des de fa anys i plens de brutícia. Hi ha vidres trencats i creiem que qualsevol hi pot patir un accident,sobretot joves,que hi van a fumar i beure alcohol. Per què no s'han pres més mesures? Qui en serà responsable si passa alguna cosa? Ajuda’ns a millorar el nostre poble! Et convidem a enviar-nos al nostre correu electrònic [email protected] fotos de llocs i espais que creus han de millorar i ho traslladarem a l’Ajuntament.

La importància de l’oposició en una societat democràtica.

Les eleccions municipals, serveixen per escollir els nostres representants municipals durant quatre anys. El partit guanyador després dels comicis o els pactes de govern entre partits han de servir per prendre decisions i dur a terme actuacions a nivell municipal d’acord amb el programa electoral que s’ha presentat o s’ha acordat entre partits de govern.   L’oposició la formen els regidors i regidores que no estan dins de l’equip de govern. Són regidors i regidores perquè representen un nombre de vots i malgrat no estar al govern tenen les següents funcions: - Representar als seus votants.  - Fer propostes al Ple per millorar el municipi - Fiscalitzar que els regidors/es de l’equip de govern facin bé la seva feina. Per salut democràtica i pel bon funcionament de l'engranatge democràtic, és imprescindible que govern i oposició desenvolupin correctament les seves funcions. Actualment a Vidreres, fruit de les últimes eleccions municipals, el partit que governa té majoria absoluta i està totalment ligitimat per tirar endavant el seu projecte. Això però no el legítima en cap cas, per governar només pels que el van votar. Un alcalde o alcaldessa cal que governi per a tothom. També cal que sigui generós o generosa, transparent, escolti a l'oposició, i faciliti que pugui fer la seva funció. Lamentablement a Vidreres, els darrers anys no ha estat així. Estem assistint a una forma de govern despòtica, menystenint la majoria de propostes de l’oposició amb tics autoritaris i prepotència, amb una gestió de govern nefasta en alguns temes, aplicant la poc democràtica recepta de “a l’oposició ni aigua”.  Més enllà dels triomfalismes que el govern municipal ell sol proclama a bombo i plateret, el balanç que en fem és que els joves marxen de Vidreres perquè no tenen oportunitats de feina, el manteniment de parcs i jardins amb gespa artificial i pedres de colors no amaga una nul·la política urbanística, o, malgrat la nostra insistència, no s’ha fet cap gest en la implantació de polítiques transversals feministes.

Vidreres avui…

Vidreres és del pocs municipi amb més de 8.000 habitants de la zona que no té cap equipament per a gent gran amb dependència. Fa més de 12 anys que se'n parla i que ens el prometen i encara no tenim res! Quants veïns i veïnes no se n’han pogut beneficiar i s´han hagut de desplaçar fora del poble? El nostre grup, sempre ha tingut com a prioritat l'atenció a la gent gran, no envà defensem el nostre lema Al Costat de la Gent, per tant podem assegurar que quan governem, el centre de dia estarà en funcionament.

Volem aigua, no fum.

L’aigua és un element bàsic, essencial que tots i totes necessitem. Però sovint, parlar d’aigua, pensar sobre l’aigua, planteja dificultats sorprenents. A Vidreres, el tema de l’aigua creiem que hauria de ser un tema insípid, incolor i inodor, com és en essència l’aigua. Però no ha estat mai així. Més aviat l’aigua de Vidreres és tèrbola i envoltada d’interessos particulars. Treballar per portar aigua de qualitat al preu just a les urbanitzacions de Vidreres hauria de ser l'objectiu. Això és el que ens havia promès l'alcalde i no ha complert. Etimològicament el mot Aiguaviva prové d'Aqua Viva que significa aigua en abundància. És curiós que una de les urbanitzacions de Vidreres amb més problemes d'aigua, juntament amb la Goba, Puigventós i Terrafortuna porti aquest nom. Aiguaviva necessita amb urgència un subministrament d'aigua constant, de qualitat, i si pot ser, que sigui potable. L'alcalde és alcalde també dels que no l'hem votat. I tant si l’hem votat com si no, alguns vidrerencs, tenim un problema greu: obrim l'aixeta i l'aixeta no raja. Si l'aixeta no raja, no podem fer rentadores, no podem cuinar, ni dutxar-nos… L'alcalde és l'alcalde per atendre, entre d'altres, aquesta necessitat que tenim vidrerencs i vidrerenques que no vivim al centre del poble. I fins ara no ha complert amb la seva promesa de fer-nos arribar aigua amb qualitat i en quantitat a les urbanitzacions. Ens ha venut fum. Fum per aigua. I alcalde, no, no era això. Han passat els anys i tot continua igual, o pitjor. Perquè no només tenim un problema d'aigua, greu i crònic. Tenim també problemes de llum, d'abandonament d'inversions, neteja i reparacions. Quan les promeses no es compleixen deixen de ser promeses i passen a ser mentides. Esperem que aquest any 2022 sigui millor.

Promocionar l’ús del català en el nostre poble.

Diferents estudis demostren l´actual situació d’emergència lingüística en què es troba el català: - L’ús social del català s’està convertint en minoritari als patis de les escoles i instituts, en els llocs de treball, en les relacions socials... en molts casos no supera ni el 20%. - 80% dels catalanoparlants canvien de llengua quan algú els parla en castellà. Podríem posar moltes més dades, però el que ens interessa destacar és que això ja fa temps que està passant i hi ha hagut una certa deixadesa de la majoria de les institucions en revertir aquesta situació i en concret del nostre Ajuntament. A part de l’extraordinària feina de Jamia Kafo i les classes de català que s’organitzen a l’escola d’adults, no s´ha fet res de proactiu. El nostre grup creiem que és en l'àmbit local on s’ha de començar a revertir la situació. Considerem que l'Ajuntament ha d'estar al davant i convençut de què la situació és reversible. Algunes accions que proposem: - Crear un grup de treball amb participació de catalanoparlants i de vidrerencs i vidrerenques que tinguin com a primera llengua altres idiomes, per definir i consensuar un pla d’acció per augmentar l’ús social del català a Vidreres i aconseguir que sigui la llengua vehicular. - Posar en marxa una intensa campanya perquè la ciutadania prengui consciència de la situació de fragilitat en què es troba el català. - Aconseguir que tothom utilitzi primer el català a la feina, al carrer, en l’oci… perquè més del 90% de la població entén i sap parlar-lo. - Motivar la creació de parelles lingüístiques a la nostra població i coordinar les seves trobades. - A més del suport institucional de l’Ajuntament, que el trobem totalment indispensable, demanar ajuda a "Plataforma per la Llengua” i “Òmnium Cultural” per col·laborar en la promoció del català. Hi ha molta feina a fer per garantir la supervivència del català, tots ens hem de convertir en referents de la llengua.

Pressupostos Vidreres 2022

En el passat ple de febrer es van aprovar els pressupostos municipals per l’any 2022. Aquest document, que és una previsió dels ingressos i despeses per un exercici anual, es sol aprovar abans de començar el nou any. No entenem el retard en la seva aprovació i no l’entenem per dos motius: per una banda perquè treballar amb un pressupost prorrogat dificulta molt el dia a dia d’un ajuntament. I d’altra banda, tenint en compte que tenim un govern amb majoria absoluta que no negocia mai amb l’oposició, quins són els entrebancs per aquest retard? Des del grup de Vidreres Som Tots – ERC, empesos per la responsabilitat dels vidrerencs que ens van votar, hem volgut fer algunes aportacions i qüestions que considerem importants a destacar.  Tot i que la proposta pel 2022 és bastant continuista amb els darrers anys, des de VST, com hem fet sempre, posem l’enfoc en la ciutadania. I és per aquest motiu que no podem estar a favor de la baixada de la partida de serveis socials. Ser un govern al costat de la gent també significa cuidar-nos i el govern municipal creu que hi destina massa diners i decideix reduir la partida. Per què? Sempre, hem dit que som els que estem al costat de la gent i és per aquest motiu que no ens ha passat per alt la manca de participació i processos participatius que actualment patim al municipi. Com a republicans creiem que la ciutadania ha de tenir un espai de participació dels recursos públics, dels recursos que, en definitiva, són de tots. També creiem que els pressupostos municipals han de posar l’accent en l’àmbit territorial. Vidreres és un municipi amb diversos nuclis poblacionals amb dèficits heterogenis, de ben segur que el nostre grup els coneix i volem posar més esforços en les zones d’urbanitzacions per tal de corregir-los. Ara, ens els comptes 2022 no els hem vist enlloc. VST-ERC som els que sempre posem sobre la taula el feminisme i la igualtat real dels nostres ciutadans. Si aquest hagués estat el nostre pressupost hauríem presentat una proposta per feminitzar el nostre municipi, un Pla d’Igualtat, uns pressupostos elaborats des d’una perspectiva de gènere, uns pressupostos més equitatius i justos socialment.

Valoracions sobre la consulta popular del Correbous

Un cop passat poc més de dos mesos de la consulta, creiem que ha passat un cert marge de temps perquè puguem començar a mirar-ho amb una mica de perspectiva. Com a demòcrates respectem el resultats i donem les gràcies a tots els que varen participar en la votació. Tot i això voldríem puntualitzar algunes coses: Sobre les xifres de participació: van votar 1.685 vidrerencs (xifra que representa un 24,13% del total de persones cridades a les urnes). És a dir que, 5.298 es varen quedar a casa. Aquestes xifres ens fan pensar que el SÍ (un 12,9% del cens) no és representatiu del que realment pensa el nostre poble. La manca d’una campanya informativa, la manca d’informació ciutadana sobre el que defensaven les dues opcions, ens porta a creure que l'Ajuntament va exercir “una tendenciosa actitud passiva“ que només beneficiava als votants del SÍ.  I per què ho diem això: - Perquè tota la campanya es va fer en els dos últims dies abans de la jornada de votació. Amb poc marge perquè la informació arribés amb temps suficient a tothom. - Perquè si finalment es van enviar cartes i el vots casa per casa i es va fer una crida, va ser sobretot, per la pressió del nostre grup. - Perquè no es va facilitar en cap moment el vot telemàtic ni per correu. - Perquè no es va promocionar activament el debat ni es va emfatitzar la importància de la consulta i d’anar a votar. - Perquè no es van protegir els cartells de l’entitat AVDA (favorable al NO) que es van arrencar a plena llum del dia. L’obligació de l’Ajuntament era utilitzar totes les eines al seu abast, per aconseguir que anés a votar el màxim de vidrerencs i vidrerenques. Però NO ho va fer i ho lamentem. I amb aquesta actitud, probablement electoralista, ha destrossat de cara el futur, la credibilitat d’una eina democràtica com la consulta popular, que s´hauria d’utilitzar més sovint, per conèixer l'opinió de la ciutadania en temes importants pel nostre poble.

Polítiques feministes tot l’any. Més enllà del 8M i el 25N

Les dones republicanes fem realitat les polítiques feministes. Amb la clara voluntat d’avançar per aconseguir que Vidreres sigui un municipi que inclogui la visió de gènere en les seves polítiques municipals, VST-ERC vam presentar en el ple del mes de desembre, tres mocions amb l’objectiu de visibilitzar una de les nostres prioritats: posar al centre del debat les polítiques públiques feministes per tal de fer-les realitat. Una d’aquestes mocions era la redacció dels pressupostos amb perspectiva de gènere. Aprovada amb majoria simple amb els vots a favor de Vidreres Som Tots – ERC i el PSC i l’abstenció de Junts per Vidreres, la moció insta a redactar uns pressupostos amb perspectiva de gènere, amb l’objectiu principal de fomentar la igualtat d’oportunitats entre homes i dones al municipi. Acabem d’aprovar els comptes pel 2022 i aquesta opció no s’hi ha reflectit. Lamentem que un vegada més, un acord de ple, que és l’òrgan suprem de l’Ajuntament, no s’executi. La voluntat transformadora de les polítiques feministes es demostra no incrementant la partida de la regidoria de la dona per a fer més activitats, si no aprovant un pressupost amb perspectiva de gènere. Es demostra amb la redacció d’un Pla d’Igualtat que garanteixi que no es discrimina per raó de sexe, es demostra convocant reunions en horari que permeti la conciliació familiar, es demostra amb una política inclusiva, es demostra acompanyant des de l’administració a les famílies que ho necessiten. Es demostra amb polítiques feministes transversals clares, més enllà de les accions puntuals del 25N o el 8M perquè toca. El feminisme no és una regidoria dins un cartipàs municipal, és una aposta estratègica de VST-ERC. Amb aquest objectiu hem presentat aquesta moció que s’ha aprovat per ple i que lamentem que no s’hagi vist reflectida ens els comptes pel 2022. I amb aquest objectiu seguim defensant feminitzar la política municipal. Que es noti a l’urbanisme, als carrers i places, a la cultura, a l’educació, a l’esport, la sanitat, en la lluita pels drets socials, en les polítiques mediambientals, … .