ERC Viladecans

Lligadas al Ple sobre l'estat de la ciutat, veu manca d'empatia i lideratge a l'equip de govern

El Ple sobre l'estat de la ciutat s'ha celebrat al CEIP Miquel Martí i Pol.
La portaveu municipal d'ERC Viladecans i alcaldable republicana el 2023, Bàrbara Lligadas, ha intervingut al Ple extraordinari sobre l'estat de la ciutat de dimecres 13 de juliol per destacar la manca de lideratge i empatia que ha demostrat l'equip de govern (PSC+Comuns) al llarg d'aquest mandat davant diverses situacions crítiques. En concret, s'ha referit al confinament durant la pandèmia, a les apagades de llum pel temporal Gloria i a la crisi del servei de bús interurbà al Baix Llobregat sud.

Lligadas ha interpel·lat directament a l'alcalde Ruiz: "hem trobat a faltar lideratge i empatia. Amb la covid tots vam remar plegats, però en els dies més durs del confinament esperàvem que l'alcalde s'adrecés a la ciutadania de forma contínua, esperàvem un lideratge per part de la màxima autoritat municipal i no va ser així. Amb el Gloria ens vam trobar amb el mateix, no es van posar a la pell de la gent ni de les famílies que es van quedar sense llum durant 48 hores. I ara, per fi, els donem la benvinguda amb la crisi d'Avanza, però un cop més arriben tard, molt tard. Hem trobat a faltar a l'alcalde des del minut zero. Però vostès no es mouen de la seva còmode i acomodada majoria absoluta fins que la gent surt al carrer, com va passar amb el Polígon Centre al mandat anterior. No pot ser que la gent hagi de sortir al carrer perquè empatitzin amb els veïns. Portem vuit mesos amb un servei de transport públic pèssim, si agafés l'autobús segurament ho sabria. Però no cal patir-ho en primera persona per entendre el patiment. Per això diem que hi ha manca d'empatia", ha etzibat l'alcaldable d'ERC.

"Viladecans necessita un canvi, sortir d'aquestes dinàmiques conformistes, cal canviar les coses. Per això ens estan copiant iniciatives com els Fem Barri o anar als comerços a preguntar què necessiten, després de tants anys ara ho promouen a través de l'Ajuntament en format precampanya. Però els comerços haurien de disposar d'un telèfon directe on demanar ajuda i suport al consistori. Benvingudes siguin les visites als barris per conèixer les seves necessitats, per què serveixen si no els regidors de districte?", s'ha preguntat.

Per Lligadas, "hi ha una altra manera de pensar la ciutat. Les enquestes i les preguntes a la ciutadania estan molt bé però no és suficient. Vostès han aprovat un Pla de participació ciutadana de mínims, si es creguessin la participació seria un pla molt més ambiciós i haurien escoltat les nostres propostes, com donar més iniciativa als barris. Cal un canvi i nosaltres, des d'Esquerra Republicana, estem preparats per assumir-lo. Viladecans es mereix més, necessita més instal·lacions esportives, culturals, més biblioteques. No pot ser que prometin inversions constantment que després s'incompleixen. Necessitem una ciutat que sigui justa, amb impostos progressius, que sigui transparent, que s'expliqui tot de forma honesta. Una cituat verda, però no perquè està de moda. Deixar d'amenaçar el nostre litoral, la falda de Sant Ramon, tenir cura del nostre entorn, perquè això és el que fa Viladecans".

"En allò que funciona ens tindran al seu costat però cal molta més ambició, molta més empatia i molt més lideratge i nosaltres estem preparats per aplicar-lo", ha insistit Lligadas

Ja en el torn de rèplica, la portaveu republicana ha recordat que ERC és un partit de govern i que totes les institucions van estar a l'alçada durant la pandèmia, però insisteix que a Viladecans es va trobar a faltar un lideratge ferm per part de l'alcalde com a primera institució local, també que es mantinguessin les ajudes als comerços incloses als plans de reactivació local. Lligadas ha reclamat de nou la reforma dels Jardins de Magdalena Modolell per dignificar el nucli antic d'una vegada per totes i ha demanat més difusió del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de Can Palmer, entre les dones en situació de vulnerabilitat, ja que encara és bastant desconegut per la població en general. L'alcaldable d'ERC ha acabat la seva intervenció recitant el poema 'El poble' de Miquel Martí i Pol coincidint amb la sessió extraordinària que ha tingut lloc al CEIP que duu el nom del poeta de Roda de Ter.

• Ple extraordinari sobre l'estat de la ciutat