Vilafranca del Penedès

Totes les notícies

Esquerra Republicana valora els petits passos endavant en l’ordenança de serveis funeraris, però la considera una oportunitat perduda en l’objectiu d’evitar els abusos actuals

Els republicans consideren insuficient el decret d’alcaldia que regula que el preu dels serveis funeraris per a persones vulnerables passi de 2800 a 2500 ja que segueix sent un abús i lamenten la poca valentia del govern vilafranquí Denunciar el preu abusiu dels serveis funeraris que pateixen centenars de famílies cada any a Vilafranca ha estat molt present en els últims anys al ple de l’ajuntament. Esquerra Republicana ha insistit reiterades vegades que calia posar fi al “negoci de la mort” com a conseqüència dels preus elevadíssims que l’empresa que gestiona el Tanatori imposa a la ciutadania, fruit de la seva posició monopolistica. i que provoca que a Vilafranca “morir-se sigui un luxe”. Per Esquerra Republicana que amb les bonificacions que es proposen a partir de la nova ordenança  i regulades amb el decret d’alcaldia es passi de 2800 euros a 2500, com a preu per a persones vulnerables, no és una solució a l’abús d’aquest servei. Els republicans consideren molt poc atrevit el pas del govern que de nou no afronta un repte clau com és el de garantir uns serveis a l’abast de tothom. “De nou és una oportunitat perduda, i en serveis funeraris ja n’hi van masses, cal acabar amb l’abús d’una empresa que actua amb pràctiques de dominació del mercat”. Petits passos Després de molta feina per part d’ERC ja des del passat mandat presentant diferents mocions al ple sembla  que l’equip de govern comença a fer petits passos. D’entrada els republicans valoren positivament que per fi es posi sobre la taula un canvi de l’ordenança reguladora dels serveis funeraris, una reivindicació llargament esperada. Primerament, els republicans valoren positivament que la nova ordenança no tanqui la porta a empreses públiques, és a dir que contempli la gestió directa del servei, que a partir de la seva aprovació es permeti el lloguer de sales de vetlla a d’altres empreses operadores i que, sobretot, “exigeix transparència a l’empresa” un fet que han demanat durant molts anys.

Esquerra Republicana crida a superar “una ciutat adormida” i a construir la Vilafranca de la pròxima dècada

Sàbat presenta les quatre grans transformacions que ha d'afrontar Vilafranca: l'ecològica, la social, de mobilitat i l'econòmica i situa la necessitat “d'un canvi d'esperança” per encarar el futur de la ciutat “El futur de Vilafranca no l'escriurà un sol partit, serà la suma de molta gent i de moltes mirades, els millors dies de la vila, encara han d'arribar”. Pere Sàbat, portaveu d'Esquerra Republicana, situa la necessitat d'un canvi a la ciutat que passi pàgina a 10 anys de governs sociovergents, “que carregui les piles a la vila” que aposti per una transformació “ecològica i en la mobilitat” i que dibuixi la Vilafranca de la pròxima dècada. Aquestes declaracions van tenir lloc en un acte obert, organitzat per Esquerra Vilafranca al Parc de Sant Julià dimarts 29 de juny, amb una cinquantena de persones, i que va servir per fer balanç dels dos anys de mandat, les línies de treball del principal partit de l’oposició a Vilafranca i la voluntat d’Esquerra de liderar el canvi en les properes eleccions de 2023. Sàbat va emmarcar la necessitat de pensar “en gran” i planificar la Vilafranca de la propera dècada, per fer front als reptes que té al davant. La transformació verda, on remarca la importància d'aprofitar totes les opcions per la generació d'energia, la de mobilitat on apunta a l'estació de trens regionals i a l'Eix Transversal Ferroviari per treure els trens de mercaderies de la vila i en plantejar un Pla de mobilitat que capgiri una ciutat pensada pel cotxe i posi en valor que el 70% dels trajectes que es fan a la ciutat són a peu o en bici, la social amb un programa de transformació en habitatge i l'educació, i l'econòmica amb l'aposta per nous sectors d'indústria com a model de canvi i generació d'ocupació. El portaveu republicà a Vilafranca apunta que un dels grans canvis que hi ha d'haver al govern, és l'actitud. “Ser espectador va molt bé quan vas al cinema, però liderant un govern cal ser qui fa que les coses passin”.

Gabriel Rufián defensa a Vilafranca la necessitat de fer front a la precarietat, al canvi climàtic i a la falta d’oportunitats

El portaveu d’ERC a Vilafranca, Pere Sàbat aposta per “un govern útil i transformador” que posi al centre “el que de veritat importa” i que no miri cap a una altra banda davant la segregació escolar o la manca d’habitatge assequible   “Un llibre 100% Rufián”. Analitzar la realitat i l’actual situació just quan es comença a sortir de la pandèmia de la Covid-19 a partir de les propostes que Gabriel Rufián escriu en el llibre El 15M facha. Unes propostes que el portaveu republicà a Madrid ha desgranat davant prop del centenar de persones que es van reunir a la Plaça Doctor Bonet de l’Espirall. Unes idees i accions que es recullen en el Pacte Integral per la Vida que proposa el republicà i que consisteix en posar al centre la lluita contra la desigualtat, el combat contra l’extrema dreta i dotar de contingut social l’horitzó de país.   Rufián posa com un dels punts centrals el perill que significa que les classes populars estiguin “comprant” el discurs de l’extrema dreta que es difon dia a dia a les principals cadenes estatals. “Per què les classes obreres estan més preocupades pel què cobra Iglesias o jo, que no pels delictes del Rei fugat?” o “per què s’està més enfadat amb els possibles indults que amb la pujada de la factura de la llum?”. Rufián combat també l’intent de l’extrema dreta per “emportar-se” paraules i conceptes de l’esquerra com “llibertat”. Rufián apunta “quina llibertat ofereix la dreta a la classe treballadora? La llibertat entre dormir a un portal o a sota un pont. Algú és lliure si la seva principal preocupació és quina hora ha d’anar a la cua de l’atur? Algú és lliure si no està ben informat?” preguntes que el portaveu republicà a Madrid respon al llibre i que basa en el Pacte Integral per la Vida dissenyat per fer front a les desigualtats, la precarietat i el canvi climàtic.   “Necessitem governs útils” Per la seva banda Pere Sàbat, portaveu republicà a Vilafranca, destaca l’exposició d’autocrítica que fa el llibre en com des de l’esquerra s’ha permès arribar a la situació actual, amb un sistema que prima l’economia a la vida.

Celebrem que el Govern de Vilafranca canviï d’opinió i apliqui accions recollides a la nostra moció sobre persones autistes.

Els republicans lloem la bona feina de l’associació Autisme amb Futur i consideren l’actuació del govern al ple de  l’abril com una nova mostra de manca de criteri. El govern de JXV i PSC ha aplicat un dels punts recollits a la moció que ERC va presentar al Ple del dia 20 d’abril. Concretament, s’han picturitzat amb elements que contribueixin a una accessibilitat més inclusiva 80 passos zebra en punts concretes de la vila. Aquesta i altres mesures contemplades a la moció, que ERC havia pactat amb l’associació Autisme amb Futur, anava encaminada a fer més fàcil la vida de les persones autistes. Els republicans expliquen que, malgrat el baix cost econòmic de les mesures proposades per ERC, el govern les va rebutjar. Celebren, però, que l’equip de govern hagi recapacitat i rectifiqui, de manera que la seva negativa inicial s’hagi transformat en una acció positiva per al col·lectiu autista. ERC atribueix aquest canvi d’opinió del govern a l’allau de queixes de la ciutadania. Però els republicans també consideren que el rebuig de la moció al ple va ser motivada per la política del govern de rebutjar sistemàticament les aportacions de l’oposició. ERC espera que també es vagin implementant altres mesures recollides a la moció, com ara planificar activitats inclusives a la Nau pensant especialment en el col·lectiu de joves amb TEA o vetllar per tal que els casals d’estiu també vagin en aquesta mateixa direcció. Els republicans conclouen que mesures tan senzilles com aquesta faran de Vilafranca una ciutat més acollidora en la que ningú quedi enrere.

Roda de premsa acord Adif

Esquerra Republicana insta a l’alcalde a no pagar a Adif els 20 milions d’euros fins que no hi hagi solucions pel pas dels trens de mercaderies per Vilafranca

Els republicans demanen una Junta de Portaveus per acordar una estratègia compartida i buscar aliats per assegurar culminar el cobriment de la via del tren i l’aposta per l’Eix Transversal Ferroviari      El pas del tren per Vilafranca és, des de fa gairebé dues dècades, un dels reptes no resolts de la ciutat. A la cobertura inacabada de la llosa i les problemàtiques que ha comportat urbanísticament i de benestar pels veïns i veïnes, s’hi suma ara el pas dels trens de mercaderies que augmentaran, i molt, l’impacte acústic i de vibracions, a més de saturar per complert el trànsit de trens de passatgers per la R4. Davant d’aquesta situació Esquerra Republicana insta a l’alcalde a no pagar les 20 milions d’euros pendents amb Adif fins que no s’hagi arribat a un acord en aquests dos temes.    “És l’hora de la determinació i de les solucions” ha exposat Pere Sàbat, portaveu dels republicans. Sàbat ha remarcat la importància de resoldre el pas de leș mercaderies per la R4 per l’augment de soroll i vibracions i també per la saturació que produiran, a partir de la tardor, quan estigui a ple rendiment el corredor. En aquest sentit ha instat a l’alcalde a comprometre’s a “no pagar els 20 milions d’euros fins que no hi hagi un acord per resoldre el pas dels trens de mercaderies” ja que aquest fet és el que posa en risc el futur del tren al seu pas per Vilafranca. Els republicans celebren les declaracions de l’alcalde quan afirma que no pagarà a Adif fins que no hi hagi el compromís de cobrir els 200 metres que falten de la cobertura de la llosa, però consideren que cal fer servir “el botó nuclear dels 20 milions d’euros” per resoldre també la problemàtica dels trens de mercaderies i que el problema no són només els 200 metres que manquen per cobrir, sinó tot el que ocasionaran els trens de mercaderies quan estigui a ple rendiment el corredor.   Molèsties dels veïns i veïnes I és que les molèsties del veïns i veïnes de Vilafranca pel pas de les mercaderies i de la manca de cobertura de la llosa fa més de 15 anys que dura.

Maria Sardà s'incorpora al grup municipal d'Esquerra Republicana com a nova regidora i Pere Sàbat és el nou portaveu

Els republicans duran a terme els canvis en el grup municipal a partir del ple del mes de juny  Maria Sardà serà a partir del proper ple del mes de juny la nova regidora d'Esquerra Republicana a l'ajuntament de Vilafranca, i s'incorpora d'aquesta manera al grup municipal republicà després de la defunció de la regidora Mònica Hill.  Sardà va ser la candidata número 6 de la llista dels republicans a les passades eleccions municipals, és infermera de formació i treballadora del Ricard Fortuny i actualment és Directora General d'Ordenació i Regulació sanitària a la Generalitat de Catalunya.  D'altra banda l'actual regidor Pere Sàbat assumeix el repte de ser el portaveu d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament. Sàbat és regidor des del 2015, periodista i politòleg i actualment treballa a la Fundació Josep Irla.

ERC celebra l’aprovació al ple municipal de dues mocions clau per Vilafranca, sobre comerç i sobre habitatge

A instàncies d’una moció d’ERC, s’aprova posar en marxa un pla d’actuació per a la protecció i dinamització del comerç i la restauració pel període 2021-2025 L’altra moció dels republicans aprovada és per aconseguir la contenció del preu del lloguer d’habitatge a Vilafranca El Grup Municipal d’ERC a Vilafranca celebra la voluntat d’entesa i consens que es va viure ahir al Ple Municipal de l’Ajuntament de Vilafranca davant de dues mocions presentades pels republicans i que són importants per Vilafranca. “Les mocions que portem al ple sempre tenen voluntat constructiva i propositiva i ja era hora que el govern municipal s’avingui a votar favorablement, més quan es tracta de temes clau actualment i molt importants per als vilafranquins i vilafranquines, com són concretament la dinamització econòmica i l’habitatge”, explica el portaveu d’ERC, Pere Sàbat.  “Esperem que aquesta voluntat d’entesa que es va veure ahir al ple, s’estengui també en altres àmbits, com l’educació, l’urbanisme, la mobilitat, habitatge, els drets socials. Perquè Vilafranca es mereix una mirada llarga i plural, que inclogui el màxim de perspectives i realitats en les seves polítiques públiques”, afirma Sàbat.  Per a la recuperació econòmica Els republicans consideren que les mesures preses pel Pla de Xoc per fer front al COVID i que van aprovar tots els grups municipals, com els Vilafrancs o les reduccions o bonificacions de taxes, han estat positives però no són suficients per poder encarar la recuperació del sector del comerç i la restauració a Vilafranca. Per això la moció que van presentar al ple proposa que es duguin a terme accions a mitjà i llarg termini. La moció, aprovada per unanimitat, proposa una eina, el Pla d’Actuació per a la Protecció del Comerç i la Restauració de Vilafranca pel període 2021-2025, amb una diagnosi prèvia i unes accions a desenvolupar i pressupost propi. Proposen que sigui el Consell Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca qui lideri aquest Pla, on hi són representats els agents econòmics i els grups municipals, però que també s’obri a recollir idees i propostes per part de més comerços, restaurants i autònoms.

Mònica Hill i Giménez, un referent de lluita

Mònica Hill Giménez ha estat la cap de llista d’Esquerra Republicana de Catalunya a Vilafranca a les eleccions municipals de 2015 i 2019 i portaveu del Grup Municipal a l’Ajuntament de Vilafranca en els dos darrers mandats, obtenint els millors resultats de les últimes dècades d’ERC a Vilafranca. Hill sempre ha estat vinculada en entitats ecologistes i culturals del Penedès i de l’esquerra independentista.La Mònica durant els dos darrers anys també ha estat consellera del Consell Comarcal de l’Alt Penedès. Pels seus companys i companyes d’Esquerra, Mònica Hill sempre serà un referent en la lluita per la defensa dels drets socials i nacionals. Una dona lluitadora que ha deixat petjada en tots nosaltres i la nostra vila.