Vilafranca del Penedès

Esquerra Vilafranca dona suport a la campanya a favor de la ILP per la regularització

Els republicans presentaran una moció al ple per donar suport a la recollida de signatures per fer possible que la ILP que afecta a més de 500.000 persones arribi al Congrés

Garantir els drets de persones que ja viuen al nostre país. Aquesta és la raó per la iniciativa legislativa popular que vol acabar amb la invisibilitat de 500.000 persones a l’Estat. Una situació administrativa irregular que les condemna a veure’s privades de drets i a malviure.  És per aquests motius Pere Sàbat ha explicat que Esquerra Republicana portarà al ple una moció per donar suport a la recollida de signatures per fer possible aquest pas endavant social. “És el moment de posar solucions sobre la taula”.

Tal com va explicar Victoria Columba, del moviment RegularizaciónYa, el sistema d’accés a la residencia contemplat a la LO 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a l'Estat espanyol o la seva integració social, més coneguda com a llei d’estrangeria, resulta insuficient, limitat i no s’ajusta a la realitat actual de les persones migrants que viuen i treballen en territori de l’Estat espanyol. Això degut a que, per una banda, els criteris d’accés a la residencia són altament restrictius, i per altra, el procediment administratiu implementat es lent, burocràtic i compte amb un elevat marge de discrecionalitat a l’hora de concedir les autoritzacions o la seva renovació.

Aquesta dinàmica genera un espiral de vulnerabilitat, desinformació i desprotecció que augmenta l’exclusió social i impacta en el conjunt de la societat. Així doncs Columba considera imprescindible trobar mecanismes que garanteixin que aquestes persones puguin sortir de la situació d’invisibilitat a conseqüència del seu status migratori irregular.

Raons que justifiquen una regularització extraordinària.

Davant d’aquesta situació Lisbeth Murga, membre també de la plataforma, defensa la necessitat de la proposta de la ILP ja que “la irregularitat suposa una condemna a la explotació laboral, la invisibilitat davant les institucions i la desprotecció legal”.

Un altre dels arguments que s’apunten des de la plataforma és la pèrdua d’una gran aportació econòmica i fiscal per al conjunt de la societat. Per una banda, la irregularitat impedeix a molts migrants contribuir dignament amb capacitats que són essencials per al sosteniment de la societat, abocant-los a l’economia submergida. Una regularització  afloraria d’una manera ràpida i eficient el gran potencial dels seus impostos directes i de les contribucions d’empleats i empeladors al sistema de Seguretat Social.

La política migratòria no pot seguir escindida de la realitat socioeconòmica i de totes les persones que la composen i construeixen dia a dia. Compensar les desigualtats que presenten com a punt de partida, i a la vegada, garantir els drets laborals en condicions d’igualtat, reduint les situacions d’abús i explotació.

Recollida de signatures

Murga va aclarir que la recollida de signatures es pot fer aquest cap de setmana a l’Acampada Jove que es celebra a Sant Sadurní així com a la Geralda on també hi ha un punt de recollida.

Tant Sàbat com Columba i Murga han fet una crida als partits progressistes de Vilafranca a donar suport a la moció i a la ILP per fer possible la dignificació de la vida de totes les persones que viuen a la societat del país.