Vilafranca del Penedès

Ernest Maragall i Pere Sàbat apunten a una nova etapa a Barcelona i a Vilafranca per encarar el futur de les ciutats per la propera dècada

Obrir una nova etapa a Vilafranca i a Barcelona per construir, amb altres ciutats del país, una aliança republicana per fer front als reptes que les ciutats hauran de fer front a la propera dècada. Aquesta va ser l’aposta que Pere Sàbat i Ernest Maragall han desgranat en una conversa al parc del Tívoli.

Sàbat ha apuntat que per treballar per la Catalunya sencera és necessari que el país tingui una xarxa de ciutats potents, tant en àmbit econòmic, industrial, de coneixement o cultural per fer diferents punts centrals i que siguin capaços de desenvolupar riquesa. Aquest és el repte majúscul que la candidatura que lidera Sàbat haurà de fer front i és la base del seu projecte per guanyar l’alcaldia. El candidat vilafranquí apunta per exemple en la importància estratègica que Vilafranca compti amb un Campus Universitari, amb una parada de trens regionals i amb un centre d’innovació tecnològica per poder convertir-se en un d’aquests punts centrals del país. “Ens cal ambició de ciutat, de fer un pas endavant i per això necessitem el màxim de complicitats de la societat” remarca Sàbat emfatitzant el seu discurs en positiu i de suma.

Sàbat també ha posat de manifest que cal construir sinergies amb Barcelona i Tarragona i aprofitar la posició geogràfica estratègica que té Vilafranca. “Hem de fer de ròtula del país, entre les dues àrees metropolitanes i amb la Catalunya central i el mar” i per fer-ho possible cal “deixar enrere mentalitats petites, provincianes, de tenir por a compartir i a sumar i cal pensar en gran, perquè Vilafranca tenim les oportunitats i els elements per fer-ho”.

En aquest sentit Ernest Maragall, candidat de Barcelona, apunta que des de la capital del país “s’ha de deixar les actituds paternalistes de banda i passar a cooperar amb el territori, perquè és la manera de sumar i avançar”. Maragall ha fet una crida a construir una aliança entre els governs dels ajuntaments i el govern de la Generalitat per aprofundir en les transformacions que calen als municipis per consolidar aquesta xarxa de ciutats. “Tenim una oportunitat històrica de suma, una oportunitat històrica d’alinear el govern del país amb el de les ciutats per remar en una mateixa direcció i per això cal que Barcelona i Vilafranca tinguem alcaldies republicanes des d’aquest projecte obert que és Esquerra Republicana”.

Tan Sàbat com Maragall han remarcat la importància de governs que més enllà de “ser-hi”, “facin”. Han situat els governs actuals de les dues ciutats com a governs gestoria sense un model clar i sense l’ambició necessària per “governar”. Maragall ha explicitat que “els poders de sempre ja els hi va bé que hi hagi governs que es limiten a ‘gestionar’, així manen ells; nosaltres el que venim a fer és a governar i a prendre decisions valentes”.