Vilafranca del Penedès

Regidories de Barri, Consells de Barri i pressupostos participatius, el compromís d’ERC per liderar la nova etapa de l’Ajuntament

En un acte que ha aplegat representants de les Associacions de Veïns, Pere Sàbat i Gemma Urgell s’han compromès a liderar una nova etapa a Vilafranca amb més capacitat de decisió dels barris

Fins al maig de 2023 ERC recollirà propostes als barris a través de la figura de l’Antena de Barri i amb més presència a places i carrers
‘La Vilafranca dels Barris’ és la proposta que ha presentat el candidat a l’alcaldia, Pere Sàbat, acompanyat per la regidora Gemma Urgell en un acte que ha reunit a representants de les associacions de veïns i entitats. Una proposta que té com objectiu iniciar una nova etapa al 2023 garantint un paper decisori als veïns i veïnes de Vilafranca i als barris i que neix de dues premisses: la primera, que Vilafranca compta ja amb 40.000 habitants i amb vuit barris diversos que, com ha explicat Gemma Urgell, “som una ciutat mitjana i els barris requereixen d’una major autonomia i que les decisions es prenguin des de la proximitat i no des d’un despatx lluny del barri”; i la segona, la participació ciutadana: “volem fugir del paternalisme del sempre s’han fet les coses així i atorgar un paper real als veïns i veïnes a l’hora de prendre decisions que afectin el seu barri”, ha conclòs Urgell.

En aquesta línia, Sàbat s’ha compromès a que, amb ERC lideran el proper govern, les decisions es faran de forma més participada, recollint les propostes dels vilafranquins i vilafranquines i aplicant-les amb l’ajut dels serveis tècnics de la ciutat. I per tal de fer-ho possible, ha presentat tres de les eines que serviran de palanca per aquesta nova etapa. Per una banda, hi haurà la figura del regidor o la regidora de barri que facilitarà que cada barri disposi d’un referent al govern amb qui interlocutar de forma més directa, “un regidor que conegui el barri, que es reuneixi amb les entitats i veïns, que hi sigui present i que vehiculi les demandes dels veïns i veïnes”. La segona eina serà el Consell de Barri, format per veïns i veïnes, per l’Associació de Veïns i entitats, “un espai que sigui un punt de trobada per millorar la qualitat de vida i la cohesió social de Vilafranca”. I la tercera, pressupostos participatius per decidir directament què i on s’inverteix en cada barri.

D’ara al maig de 2023, les Antenes de Barri
“Sempre hem estat als carrers i a les places, hem posat en marxa accions com el Vilanyaps, on hem recollit centenars de millores que ens han proposat els veïns i veïnes, i ens hem reunit amb entitats i associacions”, ha explicat Gemma Urgell. A partir d’ara i fins al maig de 2023, els republicans engeguen una nova onada als barris a través del que denominen les Antenes de Barri, vuit persones reconegudes i implicades en cada un dels barris, que col·laboraran amb ERC. “Són persones que estimen el seu barri i que volen que millori, que el coneixen i ens ajudaran a acostar-nos encara més a cada veí i veïna”. Les persones que formen part d’aquesta xarxa d’Antenes de Barris ón Fina Baquès pel Centre, Oriol Udina pel Poblenou, Ció Jover per Sant Julià, Glòria Rosell per la Barceloneta, Joan Bargans pel Molí d’en Rovira, David Navarrete per la Girada, Juanma Torralba per les Clotes i Lurdes Serrano per l’Espirall. També es podran fer aportacions i proposar cites per visitar els barris al e-mail [email protected] .

A més, des d’ara i fins al maig de 2023 cada mes els regidors d’ERC presentaran les propostes que tenen per cada un dels barris i que hauran sortit de les aportacions dels veïns i veïnes a través del Vilanyaps i de les trobades que han mantingut i mantindran en cada barri.

Vilafranca mereix una nova etapa amb més escolta, responsabilitat i rigor
Pere Sàbat ha conclòs la presentació posant de manifest que els republicans representen una nova manera de fer les coses i que parteixen de l’escolta i del contacte amb els propis veïns i també amb l’experiència d’altres ciutats que han anat recollint al llarg d’aquests mesos amb ‘La Ruta del Canvi’. Sàbat apunta que “Vilafranca mereix un govern que escolti i que comparteixi el projecte de ciutat amb les entitats i el veïnat”. Els republicans volen posar tota l’energia ciutadana que hi ha a la ciutat al servei del bé comú “no ha de fer por compartir amb la gent sinó tot el contrari, el projecte de ciutat és més fort quan es comparteix”. I per dur a terme aquesta nova proposta de coordinar i potenciar l’escolta i la participació als barris és imprescindible que Vilafranca inicii una nova etapa i Sàbat conclou que “estem preparats per liderar-la”.