Vilafranca del Penedès

Prioritats prioritàries

Quim Barberà

Durant el ple de l’Ajuntament del mes de març 2019, l’equip de govern va presentar un tancament del pressupost de 2018 amb uns 2 milions d’euros de romanent, el qual es destinarà a obres de manteniment i millora de la via pública i equipaments municipals.

Ho sento, però no entenc quines son les prioritats d’aquest equip de govern. Jo crec que és prioritari destinar el romanent a mantenir o augmentar els ajuts a l’escolarització, a mantenir la propietat dels habitatges de propietat municipal o a exercir el dret de tanteig i retracte en d’altres habitatges per mantenir o augmentar el parc d’habitatge social per tal de donar cobertura a les famílies més vulnerables de Vilafranca.

La finalitat d’un ajuntament és la de donar resposta i solucions als problemes dels seus ciutadans abans que acumular romanents. Jo, personalment, prefereixo un tancament de comptes a zero que amb romanent. Presumir d’un romanent de 2 milions d’euros és treure pit d’una mala gestió.

Si l’exercici 2019 es tanca amb un nou romanent, el faran servir per tapar els forats de la Fundació de la Festa Major i per fer front a l’1,3 milions d’euros de sobre cost de l’ampliació del Vinseum? Sincerament, espero que els agafi un atac de seny i prioritzin correctament.