Vilafranca del Penedès

No perdem el tren!

Pere Sàbat, regidor

Dimecres a dos quarts de 9 del matí, davant del TSJC, Josep Maria Jové i Lluís Salvadó estaven citats a declarar en el marc de la causa general contra l'independentisme. Amb uns companys de Barcelona vam decidir anar-hi per donar-los suport. Havíem quedat 10 minuts abans. Ells no van haver de mirar horaris de transport públic. Des de Vilafranca s'ha de fer. Com que mai saps què pot passar quan s'agafa rodalies, vaig optar per anar amb temps. Mitja hora de marge. A les 8 del matí ja era a l'Arc de Triomf. Temps per fer un cafè i cap a la concentració de suport. Haver de preveure que per assegurar-se que no es fa tard cal agafar trens abans d'hora mostra que el model i el sistema ferroviari que tenim al Penedès fa aigües per tot arreu. L'oblit sistemàtic de l'Estat en quan a les inversions urgents i necessàries a la xarxa de rodalies de Catalunya és una vergonya. Una xarxa al límit i que funciona com els crancs, va enrere dia a dia. I més que ho farà quan a la tardor entri en funcionament el túnel de Martorell que permetrà que hi passin molts més trens de mercaderies, saturant la línia i agreujant el funcionament de rodalies. Cal anar a totes en la defensa d'un model de transport ferroviari que estigui al servei de la ciutadania. No perdem el tren, ens hi juguem el futur.