Vilafranca del Penedès

12 de maig. Gràcies

Maria Sardà, secretaria de moviments socials, d'Esquerra Republicana Vilafranca

La OMS va establir l’any 2020 com l’any Internacional de la Infermera i la Comadrona, en concret, coincideix el dia 12 de maig amb el 200 aniversari del naixement de Florence Nightingale, considerada la mare de la infermeria moderna.

Avui les cures d’Infermeria estan basades en l’evidència científica, en les dades provinents de la recerca, nodrides de la innovació i de la docència. Les infermeres i infermers han evolucionat cap a la presa de decisions de manera autònoma i amb un camp de coneixements propi, amb estudis de grau i doctorat.

Les infermeres i infermers estan presents en tots els moments vitals de la ciutadania, des del  moment del naixement i fins a la mort, posant a la persona en el centre de l’atenció. L’acompanyament i l’escolta activa són essencials en el contacte humà,  però en el cas de  les infermeres va acompanyat d’una gran competència tècnica, això suposa també dedicació de manera activa a la formació continua al llarg de la seva professió.

Tot i tenir un paper cabdal en el sistema sanitari i social de les nostres ciutats, son les grans desconegudes a nivell mediàtic.
Aquestes darreres setmanes, una vegada més, han demostrat la seva vàlua, en posar els seus coneixements i professionalitat al servei dels ciutadans, cuidant i acompanyant des del primer moment el procés de la malaltia i la mort als afectats per la COVID 19.

Siguin aquestes paraules una mostra de reconeixement i agraïment per aquest col·lectiu indispensable en el nostre sistema sanitari i social.