Vilanova i la Geltrú

Totes les notícies

El regidor Jordi Medina acompanyat pels representats de Viu Comerç

Vilanova i la Geltrú treballa en cinc línies estratègiques per enfortir el comerç local

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Viu Comerç Vilanova i entitats comercials i econòmiques de la ciutat estan treballant en un Pla d’Enfortiment del Comerç Local, on proposen cinc línies estratègiques: la comunicació, l’experiència de compra, l’espai públic, els serveis al consumidor i la constitució d’una APEU (Àrees de Promoció Urbana), per fomentar el comerç de proximitat i consolidar la ciutat com a capital econòmica i comercial de Catalunya. El regidor de Promoció de Ciutat Jordi Medina, ha explicat que “hem de respondre a les necessitats socials i econòmiques de la ciutat; dins del pressupost 2023 aprovat ahir dilluns, estan els plans estratègics de dinamització econòmica i entre ells el Pla  d’Enfortiment del Comerç Local”. “S’ha de valorar que Vilanova i la Geltrú és model d’àrees comercials i aquest Pla és una consolidació d’estratègies i l’enfortiment de polítiques adreçades al comerç”. Medina ha compartit que la primera estratègia, comunicació i màrqueting, va relacionada per exemple amb la senyalització de zones i carrers comercials, les diferents campanyes de comunicació, els actes d’enfortiment del comerç i el recull de dades del consumidor. La segona, l’experiència de compra, són diferents actuacions com és la formació de comerciants, la digitalització de comerç i el treball conjunt entre agents. La tercera, la millora de l’espai públic, com de l’enllumenat, la neteja viària i l’embelliment de la ciutat. La quarta, els serveis al consumidor, són les campanyes de digitalització i promoció, bonificació d’aparcament i serveis a domicili. La cinquena, la constitució de l’APEU. El president de Viu Comerç, Joan Galimany, ha assegurat que “hi ha un abans i un després de la pandèmia, ens ha canviat molt la realitat, per això trobem que era necessari fer una reestructuració i una adaptació del comerç”. Galimany ha manifestat que el Pla d’Enfortiment és “una bona forma d’adaptar-nos a les noves realitats i tenir una Vilanova viva i dinàmica”.

Prou violències masclistes

PROU VIOLÈNCIES MASCLISTES! 25 de novembre, Dia internacional contra la violència envers les dones

Avui i cada dia, volem manifestar el nostre rebuig cap a qualsevol mena de violència masclista i fer un pas més en el compromís per erradicar aquesta vulneració dels Drets Humans de les dones.  Un any més denunciem fermament les violències que patim les dones i que es manifesten de moltes maneres com una conseqüència, i un instrument alhora, de la desigualtat entre homes i dones, i de les relacions de dominació que existeixen en aquesta societat patriarcal.   Parlem de violències masclistes, amb plural, perquè la violència sexual, la violència econòmica, la violència simbòlica, la violència vicària i totes aquelles situacions de discriminació patides per les dones pel simple fet de ser-ho són violències masclistes. Enguany s’han produït 21 feminicidis als Països Catalans. No oblidem els feminicidis familiars i els assassinats infantils per violència masclista. Les violències masclistes no diferencien entre edats, classes socials, origens o altres estructures socials. El degoteig constant d’assassinats no és més que la punta de l’iceberg d’una problemàtica estructural de la societat. Perquè el patriarcat és un sistema discriminatori que afecta al conjunt de la societat.  Els moviments de dones d’arreu del món s’han manifestat i revelat contra el sistema patriarcal que les oprimeix, discrimina i silencia. Aquesta situació, aquest 2022, ha tret la cara més cruel de les violències masclistes, que s’ha trobat a davant tota la sororitat mostrada per les dones d’arreu del món. L’única resposta possible és aplicar la mirada feminista a totes les polítiques públiques, començant per les polítiques educatives, passant per les administracions i, en definitiva, conscienciant la societat en general de l’existència d’aquesta xacra i la necessitat de combatre-la.  S'ha de canviar la base socioeconòmica de la nostra societat, acabant amb el patriarcat i posar la vida i les persones al centre. I és per això que volem un estat amb una base feminista, que prioritzi acabar amb les violències envers les dones.

Edifici de les Calderes

L'alcaldessa Olga Arnau i Sanabra i ERC aconsegueixen incloure la reforma i rehabilitació de l'edifici de les calderes dins del preacord pels pressupostos generals de l'Estat

Olga Arnau i Sanabra: “És una gran notícia que s’hagi aconseguit desencallar un projecte molt necessari i de reivindicació històrica, industrial i cultural del teixit industrial social de la nostra ciutat.”   L’alcaldessa Olga Arnau i Sanabra ha treballat incansablement amb Esquerra Republicana per incorporar grans projectes de ciutat als pressupostos generals de l’Estat pel 2023. Finalment, ha estat aprovat el projecte per a la reforma i rehabilitació de l’edifici de les Calderes amb una transferència directa de 2 milions d'euros a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Una reivindicació històrica, industrial i cultural del teixit social de Vilanova i la Geltrú que la podrem dotar d’un ús social i comunitari pel barri i la ciutat.   La senadora Mirella Cortès, qui ha estat negociant i defensant aquesta esmena a la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat espanyol pel 2023, defensa que és una gran notícia per Vilanova i la Geltrú “fruit de la força negociadora dels grups parlamentaris d’Esquerra Republicana al congrés i al Senat”. Una mostra de la defensa de Vilanova i la Geltrú “en tots els espais” i de “reivindicació històrica que reclama el teixit social de la ciutat”.   Entre les propostes d’Olga Arnau i Sanabra a Esquerra Republicana que es van negociar amb el PSOE, es troba, en primer lloc, la construcció d’un Hospital Universitari i de Recerca referent a la vegueria del Penedès, la construcció de l’espai territorial de la vegueria del Penedès - per incorporar no només el que ja està previst com el trasllat de la prefectura de bombers sinó que també, dotar-la d’un heliport, l’atenció del SEM, els agents rurals i l’atenció dels mossos d’Esquadra de costa - i, finalment també es va presentar el projecte de construcció d’un equipament d’habitatge inclusiu i comunitari en una de les parcel·les municipals que es destinarien a habitatges de tipologia housing first per a persones sense llar, pisos per a cohousing senior per a gent gran, pisos d’allotjament d’emergència per a persones en situació d’exclusió residencial, mòduls d’habitatges per a dones víctimes de violència de gènere, pisos de protecció oficial destinades a persones en règim d’exclusió al mercat públic i privat d’habitatges i mòduls d’emergència habitacional.

Alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau i Sanabra

Olga Arnau i Sanabra presenta la seva candidatura per revalidar l'alcaldia

Els republicans fan una mostra de força amb un Teatre Principal ple a vessar.   En un acte multitudinari al Teatre Principal, l’alcaldessa Olga Arnau i Sanabra presenta la seva candidatura per continuar liderant el govern de Vilanova i la Geltrú acompanyada pel president Pere Aragonès i Garcia.   El Teatre Principal s’ha omplert de gom a gom per acompanyar a l’alcaldessa Olga Arnau i Sanabra en la seva presentació pública com a candidata a la reelecció per Esquerra Republicana de Catalunya, on es torna a marcar l’objectiu de guanyar les eleccions municipals del 28 de maig de 2023, i continuar liderant el govern de Vilanova i la Geltrú que centra la seva acció en les persones. Alcaldessa Olga Arnau i Sanabra: “estem i seguirem estant perquè estimem Vilanova i la Geltrú. Per això treballem cada dia per projectar la ciutat de present i futur amb projectes d’horitzó a llarg termini.”   El president Pere Aragonès ha mostrat el seu suport a l’alcaldessa i ha destacat la gran tasca que com que ha emprès per retornar “seguirem treballant per multiplicant la feina dels ajuntaments. Olga Arnau i Sanabra és un exemple de defensa de la ciutat que estima, del municipalisme i del servir a la gent. Vilanova i la Geltrú continuarà rebent el nostre suport encara més, tenint dos consellers vilanovins.”

Els republicans de Vilanova i la Geltrú parlem del model de ciutat republicana

El passat dimecres al vespre, va tenir lloc la segona edició d’una sèrie de tres actes que organitzem des d’Esquerra Republicana de Catalunya de Vilanova i la Geltrú. En aquesta segona ocasió, vam parlar sobre models de ciutat amable i els grans reptes de futur per la nostra ciutat. Gràcies a la nombrosa assistència d’un públic divers, i la participació excel·lent dels convidats, es va generar un intercanvi d’experiències amb contingut extraordinari.   L’acte va comptar amb la participació de Joan Ventura, president de la secció local del partit qui presentà l’acte; Olga Arnau,  alcaldessa de Vilanova i la Geltrú; Xabier Lertxundi, alcalde d’Hernani; Marýama Sall, regidora de persones, comunitat i agenda 2030; Gabriel Fernàndez, regidor a l’Ajuntament de Sabadell i diputat a la DIBA; Adam Majó, director general per a la promoció i defensa dels drets humans al departament d’igualtat i feminismes de la Generalitat de Catalunya.  Ciutat republicana ha estat un acte on, altre cop, s’ha brindat la oportunitat de parlar sobre la Vilanova i la Geltrú de present i futur. “Ens trobem avui per parlar sobre les persones. Sobre la justícia social que volem en els nostres carrers i les nostres institucions, la igualtat i la no-discriminació que volem veure ja garantides i la solidaritat treballada en xarxa” ha defensat l’alcaldessa Olga Arnau, qui defineix la ciutat republicana com aquella “amb visió de comunitat que implementa polítiques pensant en les persones i en la seva diversitat, que mira el territori amb peu d’igualtat i que vol arribar a totes i tots”.  L’alcaldessa Olga Arnau ha resumit totes les actuacions relacionades amb l’acció social que des de l’Ajuntament han estat treballant. Entre ells, l’increment de recursos i esforços per donar resposta a les necessitats que han anat sorgint i “no dubtarem a posar tots els recursos que facin falta en aquest àmbit”. A destacat el punt òmnia, el parla’n, la fira de benestar emocional que serà el pròxim dijous 27 al parc de baix-a-mar, els mòduls o l'augment del parc públic d’habitatges com algunes de les moltes iniciatives que s’han desenvolupat des d’inici del mandat.

Infografia

El PSC impedeix la bonificació dels impostos a Vilanova i la Geltrú

El Govern de Vilanova i la Geltrú ha portat en el ple extraordinari celebrat ahir a les 17h, un punt per modificar les Ordenances Fiscals i l'Ordenança reguladora dels Preus Públics municipals. Els republicans sempre hem apostat per una fiscalitat justa i una redistribució equitativa de la riquesa. Quan vam entrar a govern el 2018, vam criticar que l’IBI era desmesurat i, per tant, quan ERC va entrar a govern, vam convocar un ple extraordinari per rebaixar aquest impost. Des de llavors, l’hem mantingut congelat aquests quatre anys que portem a govern. L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú entén perfectament el context de crisi molt complicada que estem vivint. La situació econòmica crítica, que es va originar amb el COVID-19 i que s’ha vist incrementada amb l’escalada de preus, fruit de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia, està posant a les famílies i les empreses de la nostra ciutat al límit. Davant les dificultats del moment que està passant Vilanova i la Geltrú, hem plantejat una congelació de taxes i impostos i unes bonificacions que han estat rebutjades pel PSC i la resta de partits de l’oposició. Estava previst que en el ple ordinari del 3 d’octubre, es portava per aprovar les ordenances fiscals, però des de l’oposició ens van demanar més temps per treballar-les conjuntament, i així ho vam fer. El Govern de la ciutat va endarrerir el ple i va convocar un d’extraordinari, després de mantenir converses amb els diferents grups polítics i agents socials i econòmics de la ciutat. La proposta de taxes i ordenances fiscals era fruit de les diferents aportacions que van arribar al govern de la ciutat i d’un treball transversal en perspectiva de gènere.   L’Ajuntament defensa i vol garantir el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030. És per això que les ordenances anaven en coherència amb aquests i es recollien les demandes que els tècnics consideraven oportunes tenint en compte, que la situació financera de l’Ajuntament també es troba en una situació crítica: Es proposaven una bonificació de l’IBI al 50% durant 5 anys per aquelles famílies que instal·lessin plaques solars.

Centre Cívic La Geltrú

Els republicans de Vilanova i la Geltrú parlem d’un model de ciutat amable

El passat dimarts al vespre, va tenir lloc la primera edició d’una sèrie de tres actes que organitzem des d’Esquerra Republicana de Catalunya de Vilanova i la Geltrú. En aquesta primera ocasió, vam parlar sobre models de ciutat amable i els grans reptes de futur per la nostra ciutat. Gràcies a la nombrosa assistència d’un públic divers, es va generar una conversa molt rica en els continguts que els ponents van exposar. L’acte va comptar amb la participació de Joan Ventura, president de la secció local del partit; Olga Arnau, alcaldessa de Vilanova i la Geltrú; Isaac Peraire, director de l’Agència Catalana de Residus; Alba Gordó, regidora de sostenibilitat a l’Ajuntament de Sant Cugat; i, en modalitat telemàtica, el regidor Xaquín Moreda a l’Ajuntament de Pontevedra, del partit Bloc Nacionalista Gallec. Ciutat amable ha estat un acte on s’ha brindat l’oportunitat de parlar sobre la Vilanova i la Geltrú del futur. “Som molt conscients que cal un canvi en la forma de concebre i viure les ciutats” defensa l’alcaldessa Olga Arnau. Des d’Esquerra Republicana, “creiem en un model de ciutat que sigui més amable, de convivència entre el medi natural i les persones que hi viuen, més segura i, per tant, parlem de millorar els estàndards de qualitat de vida de les persones que viuen a Vilanova i la Geltrú”. L’alcaldessa Olga Arnau ha resumit totes les accions relacionades a la mobilitat sostenible, l’accessibilitat i l’enllumenat públic. També ha fet referència a grans reptes de ciutat com la recollida d’escombraries i la importància de tenir una ciutat que assoleixi com a mínim, els estàndards europeus més baixos del 62%. “A Vilanova i la Geltrú reciclem en un 28%, una de les pitjors ciutats del país”. És, segons Arnau, “una prioritat, sense cap mena de dubte, aconseguir una mobilitat encara més sostenible i activa, i una ciutat més neta i segura per tothom sempre, amb el consens dels agents socials i econòmics de la ciutat”.

Alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau i Sanabra

Olga Arnau, candidata d’ERC a la reelecció a l’alcaldia pel 2023

L’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau, tornarà a encapçalar la llista d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les properes eleccions municipals, que se celebraran el 28 de maig de 2023. Així ho ha decidit per unanimitat l’assemblea dels republicans celebrada aquest dimarts, 27 de setembre al vespre, després que l’executiva local avalés la seva candidatura. Olga Arnau, agraeix “la confiança de la militància i el de totes aquelles persones amigues al partit que assisteixen a l’assemblea” i, afirma tenir la voluntat de “continuar liderant la Vilanova i la Geltrú del futur al costat de les persones”. Segons l’actual alcaldessa “el projecte d’Esquerra Republicana per la ciutat és a llarg termini” i per això els republicans “som la millor opció per seguir construint una ciutat més amable, republicana, sostenible, feminista i que generi oportunitats”.

L'executiva d'Esquerra Republicana transmet tot el seu suport a l'alcaldessa Olga Arnau i els seus regidors

La permanent local dels republicans s’ha reunit aquesta setmana per avaluar els fets dels darrers dies, amb el cessament dels dos ex-regidors de la CUP després de les greus acusacions infundades contra l’alcaldessa Olga Arnau, el regidor Xavier Serra i el seu equip de govern. El president local Joan Ventura ha traslladat, en nom de tot l’equip, el seu suport, recolzament i confiança total a Olga Arnau i els altres regidors republicans al consistori vilanoví. Esquerra Republicana admet que hi ha hagut discrepàncies importants en la gestió duta a terme per la regidora Jofra que ja s’havia manifestat en les assemblees dels darrers mesos, i lamenta la forma en què els dos regidors no adscrits han sortit del govern municipal, amb “males formes i acusacions falses” que, segons apunten, “demostren molt poca talla política”. Segons els republicans la regidora Jofra carrega contra l’alcaldessa per voler solucionar els problemes amb la recollida d’escombraries que l’ex regidora no tenia cap voluntat de reconduir. Consideren que el canvi és “una molt bona oportunitat per la ciutat per replantejar escenaris i fer propostes per millorar la gestió del servei de recollida d’escombraries a la ciutat”.