Vilanova i la Geltrú

L'alcaldessa Olga Arnau i Sanabra i ERC aconsegueixen incloure la reforma i rehabilitació de l'edifici de les calderes dins del preacord pels pressupostos generals de l'Estat

Edifici de les Calderes
Olga Arnau i Sanabra: “És una gran notícia que s’hagi aconseguit desencallar un projecte molt necessari i de reivindicació històrica, industrial i cultural del teixit industrial social de la nostra ciutat.”

L’alcaldessa Olga Arnau i Sanabra ha treballat incansablement amb Esquerra Republicana per incorporar grans projectes de ciutat als pressupostos generals de l’Estat pel 2023. Finalment, ha estat aprovat el projecte per a la reforma i rehabilitació de l’edifici de les Calderes amb una transferència directa de 2 milions d'euros a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Una reivindicació històrica, industrial i cultural del teixit social de Vilanova i la Geltrú que la podrem dotar d’un ús social i comunitari pel barri i la ciutat.

La senadora Mirella Cortès, qui ha estat negociant i defensant aquesta esmena a la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat espanyol pel 2023, defensa que és una gran notícia per Vilanova i la Geltrú “fruit de la força negociadora dels grups parlamentaris d’Esquerra Republicana al congrés i al Senat”. Una mostra de la defensa de Vilanova i la Geltrú “en tots els espais” i de “reivindicació històrica que reclama el teixit social de la ciutat”.

Entre les propostes d’Olga Arnau i Sanabra a Esquerra Republicana que es van negociar amb el PSOE, es troba, en primer lloc, la construcció d’un Hospital Universitari i de Recerca referent a la vegueria del Penedès, la construcció de l’espai territorial de la vegueria del Penedès - per incorporar no només el que ja està previst com el trasllat de la prefectura de bombers sinó que també, dotar-la d’un heliport, l’atenció del SEM, els agents rurals i l’atenció dels mossos d’Esquadra de costa - i, finalment també es va presentar el projecte de construcció d’un equipament d’habitatge inclusiu i comunitari en una de les parcel·les municipals que es destinarien a habitatges de tipologia housing first per a persones sense llar, pisos per a cohousing senior per a gent gran, pisos d’allotjament d’emergència per a persones en situació d’exclusió residencial, mòduls d’habitatges per a dones víctimes de violència de gènere, pisos de protecció oficial destinades a persones en règim d’exclusió al mercat públic i privat d’habitatges i mòduls d’emergència habitacional. El projecte contempla a més, destinar part de l’espai a zones multi-usos de dinamització de la comunitat i la descentralització de les dependències dels serveis d’acció social de l’Ajuntament de la ciutat que es situarien en el mateix solar.

La reforma i rehabilitació de l’espai comunitari i social a l’edifici de les Calderes és ideal per dotar d’equipaments al barri i a la ciutat i, preservar el llegat cultural i industrial de Vilanova i la Geltrú, el territori i el país, que ens va deixar la fàbrica i l’empresa. Un projecte dedicat a les persones que permetrà continuar amb la tasca imprescindible per fer comunitat i establir-hi els serveis i equipaments que les administracions públiques poden oferir.

Dijous està prevista la votació de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat pel 2023 al Congrés que continuarà el seu tràmit al Senat durant el mes de desembre, i en el cas de ser incorporades noves esmenes a la cambra alta legislativa, hauran de ser ratificades finalment en una nova sessió plenària al Congrés.