Vilanova i la Geltrú

Totes les opinions

A Vilanova i la Geltrú, any nou i pressupost a punt per atendre les necessitats de la ciutat

Conxi Martínez i Sánchez, Regidora d’Hisenda, Empresa, Innovació, Convivència i Equitat

L’instrument més important que permet gestionar el dia a dia d’un ajuntament és el seu pressupost municipal. Un document que representa l’expressió numèrica de les voluntats i prioritats polítiques d’un govern establint en què es gasta, en quina quantitat i com es finança (ingressos). Durant la sessió ordinària del Ple del mes de desembre, Vilanova i la Geltrú va acordar un nou pressupost municipal per a l’any 2023.

Adrià Guevara

Gaudim de la Fira!

Fira de Novembre

Avui donem el tret de sortida a la Fira de Novembre. La Fira. L’esdeveniment de referència pel teixit econòmic i empresarial del Penedès, que aquest any recupera la presencialitat al 100% després de dues edicions a mig gas per culpa de la pandèmia. I ho fem apostant per un canvi de model, enfocat cap a la Fira del futur, i consensuat amb tots els agents polítics, socials i econòmics del territori.

Xavier Serra i Oriol Huguet

Dotem-nos de tots els mecanismes per lluitar pel dret a l’habitatge

Regidors Xavier Serra i Oriol Huguet

L’habitatge és una qüestió clau per a la vida de les persones i, per tant, una prioritat pel govern de la ciutat. Ho és encara més, quan travessem canvis que ens obliguen a mirar qualsevol situació des d’una nova perspectiva. Canvis que estan provocant agreujaments en les situacions que pateixen moltes persones en l’exercici dels seus drets a l’habitatge digne. Des d’Esquerra Republicana sempre hem defensat la importància de posar al centre de les polítiques públiques les persones.

Olga Arnau i Sanabra

Amb bon rumb continuem millorant Vilanova i la Geltrú

Rambla Principal de Vilanova i la Geltrú

Com sempre, el setembre ens porta un nou curs per a totes i, en el nostre cas, tot i els canvis que s’han produït al si del govern, val a dir que aquest està més fort i més cohesionat que mai. Malgrat els anys de pandèmia, que ens van obligar a centrar tots els recursos i els esforços en donar resposta a les necessitats que van sorgir i a la reactivació social i econòmica de Vilanova i la Geltrú, aquest curs que hem iniciat ens ha de permetre finalitzar el pla de mandat que vam acordar i donar comptes de les millores dutes a terme a la nostra ciutat.

Adelaida Moya i Taulés

La cultura és segura

Durant els mesos de confinament vam aprendre a compartir i a aprofundir el diàleg amb els diferents actors que intervenen en els processos de creació i difusió de la cultura. I el context ens va permetre (gairebé ens hi va abocar) un tipus de diàleg més proper, més honest, sense barreres. Es va produir una onada d'empatia i es van activar els processos de l’imagjnació i la creativitat, per tal que, entre tots plegats, trobéssim els camins, les connexions i els espais on fer possible la cultura malgrat tot.

Conxi Martínez i Sánchez

Congelem taxes i incrementem bonificacions

En el ple municipal del 2 de novembre vam aprovar la proposta d’ordenances fiscals de Vilanova i la Geltrú, unes ordenances que responen a les necessitats de la crisi actual i al Pla de Xoc Social i Econòmic de l’Ajuntament.   La proposta de les ordenances respon a dues mirades necessàries pel temps de crisi econòmica que estem vivint i que, malauradament, tot ens fa pensar que seguirem patint l’any 2021.

Olga Arnau i Sanabra

L’hora de ser territori

Fa mig any la pandèmia del coronavirus va irrompre a casa nostra i de sobte tot el que fins llavors formava part de la nostra “normalitat” va viure un gir insòlit. Les conseqüències han estat immediates, una crisi social i econòmica de gran impacte en la societat, l’abast de la qual es preveu que continuï estenent-se durant mesos. Òbviament davant aquesta situació preocupant els municipis hem reaccionat i hem respost promovent accions locals urgents, per atendre necessitats de la ciutadania en els àmbits sanitari, social i econòmic.

Jovent Republicà de Vilanova i la Geltrú

Construïm futur: fem-ho en català!

Les Joventuts d’Esquerra Republicana lluitem per la defensa i la promoció del català entre els joves com a llengua pròpia, comuna i compartida.   Actualment s’estima que la llengua catalana té al voltant de 10 milions de parlants i està present als territoris de la Catalunya Nord, Andorra, Catalunya, la Franja, País Valencià, la comarca murciana del Carxe; les illes Balears, les Pitiüses i la ciutat de l’Alguer.

Merce Mateo i Olivares

Tornem a l'escola

Retorn escola

A Vilanova i la Geltrú vora 12.000 estudiants han tornat a les aules després de sis mesos d’aturada forçosa. En un entorn volàtil, incert, complex i ambigu com el que estem vivint la tornada a l’escola en plena pandèmia no ha estat fàcil.   Malgrat l’anomalia d’entrar i sortir esglaonadament, i les consegüents aglomeracions de famílies a la porta de l’escola en un primer dia de curs.